[WN] Zadel te koop.......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Zadel te koop.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 06:12

Ik kreeg vandaag een bekend soort mail binnen nadat ik mijn westernzadel te koop had gezet.

Hello,
Goodday to you and the entire of your househood.I hope all is well with you and your family?
I'm mailing in response to the ad of your westernzadel.I Like to make enquiry about it if you still have it for sale.If yes,kindly get back to me asap with the present condition of the westernzadel and also i will be willing to offer you ?850 for it.Moreso,i will like to make payment for it immediately and payment will be in form of Cheque,so i will need you datas in which i will make payment to: Full Name: Contact Address with Zip Code: Phone Number:
I will be glad if you can kindly get back to me asap with this informations inorder to make payment and i will also be handling the shipment to Republic of Ireland where i'm located.

Thanks & God Bless

N.B.
Make sure you include the recent pics in your reply.

Ik ga er van uit dat dit dezelfde soort mail is als waar je veel over leest met de verkoop van een paard.
Aangezien onze zadels best wat waard zijn, hebben jullie dit al eens gehad?

Wel aardig dat hij naar mijn familie vraagt trouwens..... .

cornelie

Re: Zadel te koop.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 06:44

Hmm, stond al in de bit. En ook dat deze oplichterstruc waarschijnlijk voor de lagere bedragen gebruikt gaat worden.
Kijk maar uit. Maar hij is wel heel beleefd ja

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:13

Een beleefde oplichter . The sophisticated kind ...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:14

Misschien een stomme vraag, maar wat hoopt de 'goede' man hiermee te bereiken? Dat je je belangrijke info afstaat? En dan?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:09

Nope, centjes.
Je krijgt dan een cheque voor het zadel + verzendkosten. En dan wordt gevraagd de verzendkosten naar een vervoersbedrijf oid over te maken. De cheque is ongedekt dus jij bent de vervoerskosten kwijt. Doe dit bij heel veel mensen en dan maken kleine beetjes een flink bedrag.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:24

en naast de vervoerskosten ook nog eens je zadel, want die cheque is niet gedekt. dus geen geld en geen zadel plus nog eens extra kosten vanwege de transport.

margee, goed dat je hem hier plaatst. ik was dus nog niet op de hoogte dat ze het ook al proberen met zadels oid.
ik had wel al gelezen dat het met paarden gedaan werd maar dat ze al zo ver gaan .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:50

Ga met de cheque naar de bank om hem te innen, als je het geld in handen hebt zou ik pas verder gaan met de verkoop.
Persoonlijk denk ik niet dat het zo ver komt

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 18:15

Zo te zien is het zo'n automatisch gegenereerde mail. Het woord "westernzadel" is niet vertaald, is gewoon letterlijk overgenomen.
Net als dat je bij Google wellicht niet gevonden hebt wat je zocht en je onderaan de pagina nog een optie krijgt van "niet gevonden? Zoek op "westernzadel" op ........ "

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 19:05

Ik heb geantwoord dat ze hem via Paypal kunnen betalen, incl verzendkosten!!!

Bestaan er trouwens nog wel cheques?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:01

Dan zou ik alleen Paypal accepteren als het een geverifieerd adres is en niet via een creditcard, anders kunnen ze nl via paypal nl het geld terugvorderen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 00:09

ja die cheques bestaan nog wel. alleen moeilijk te achterhalen of ze wel of niet gedekt zijn. tevens schijnt het zo te zijn dat je pas na 30 dagen dan het geld hebt. en dus heel laat erachter komt of de cheque wel of niet gedekt was. overigens SM die tip is er ook 1 om in je hoofd te houden, wist ik ook nog niet.