Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) 

cornelie schreef:Mag het écht alles zijn ?
Ik had er ook last van en ben toen dressuur gaan rijden. De planning was om dit een jaar te gaan doen en dan vaak starten. Gewoon om met zenuwen om te kunnen gaan. En pff, die dressuur kon mij niks schelen dus de punten interesseerden me ook niet. Het heeft zeker geholpen. Maar ja, 'helaas' ben ik in de dressuur blijven hangen
). Maar de laatste tijd heb ik weinig meer nodig eigenlijk. Heb wel vertrouwen in de paarden die ik rijd. Niet zozeer dat ik weet dat ze winnen oid (ze kunnen het wel, maar hangt niet alleen van het paard af natuurlijk
), maar dat ze me niet voor paal zetten in de wedstrijdbak. Ik heb wat nare ervaringen gehad en GB en mijn eigen Stipje hebben me het vertrouwen weer enigszins teruggegeven
(Behalve voor het NK....) XoNo schreef:In het begin deed ik ook nog wel die rescue remedy gebruiken. Soms nog als ik voel dat ik zenuwachtig ben (dan krijg ik het altijd koud
echt irritant
) Ik nam ze van 's ochtens op de wedstrijd, soms 5x! Maar ik voelde niets tot nog toe.

waar ik niks aan kan doen komt door de hyper.
, dat Valdispert ook heel best werkt. twee dagen van te voren beginnen en de dosis is even uitproberen
weer wat geleerd