[WN] tegen rodeo? calf dressing...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NotNice

tegen rodeo? calf dressing...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 18:49

Tijdens mijn zoektocht naar western/rodeo onderdelen kwam ik een hoop rare dingen tegen. Ik ben niet echt een voorstander van rodeo, dat men kalfjes met de lasso vangt om ze te kunnen inenten daar kan ik me nog een hoop bij voorstellen, maar om dat voor de lol te doen, nou nee...

eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik wel kijk als het op tv is Bloos
soort van "kijk eens van sneu voor dat kalfje"-gevoel denk ik
(nee, ik rem niet voor auto-ongelukken Haha! )

maar nu kwam ik dus ook calf dressing tegen.
hier staat een USA-rodeo-omschrijving: http://www.stampededaysrodeo.com/generalinfo.html
dit is een anti-rodeo site erover:http://www.sharkonline.org/rodeocrueltycalfdressing.mv (met filmpjes, voor dat eerder genoemde gevoel)
het is de bedoeling dat een rodeo-team een kalf "aankleed", varierend van "alleen maar" een boxershort tot een halve garderobe.

Ik zal niet zeggen dat ik fel tegen alle rodeo-onderdelen ben, zolang de stier de cowboy ook mag platstampen kan ik er de humor nog van inzien. Maar waar liggen de grenzen van dierenmishandeling? Hoe kunnen mensen dit soort dingen doen en 's avonds nog naar zichzelf in de spiegel kijken? Boos!

Monnik

Re: tegen rodeo? calf dressing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:40

Hmmm tja hier zie ik ook absoluut het nut niet van in. Het geeft beslist enorme stress bij het kalf al die mannen die er bovenop hangen om het kalf een broek en hemdje aan te doen.
Ha ha ha wat zijn wij mensen toch weer leuk Misselijk!

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 17:31

hier zie ik ook de humor niet van in, maar
ik ben beslist niet tegen de rodeo's in het algemeen.
Bijv Bull riding, roping, en barrel racing vind ik
leuk om te zien en ik kijk graag naar de NFR video's.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:00

Ik ben ook niet tegen rodeo's maar ik zie dit als een vermaak voor de intelectueel slecht bedeelde mens. Die kunnen misschien op die manier hun minderwaardigheidscomplexen wat doen verminderen.
Arme dieren.

IngeBrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 13:00

Ach, en zo is op elke tak van paardensport wel wat aan te merken.
Wat ze met die kalveren doen getuigt van pure verveling, wat moeten we nu eens bedenken om ons te vermaken...

Ik ben zeker niet tegen de rodeo maar dan wel de goed ge-organiseerde. Er zijn nog veel te veel illegale rodeo's waar dit soort praktijken gebeuren. Daar moesten ze eens wat meer tegen gaan doen.

Wie kleedt er nu een kalf aan....belachelijk toch?

Inge

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:10

Ik ben zeker tegen dit soort dingen. Het slaat toch nergens op? Dat arme kalf.
Maar ook de gewone rodeo. Ik weet niet hoe het precies in zijn werk gaat bij de goed geörganiseerde, maar dingen als singels heel hard aantrekken zodat het paard/de stier maar hard genoeg bokt? Sorry, maar waar ben je dan mee bezig.
Waarom zou je een dier uberhaupt zoveel stress bezorgen? Door er gewoon op te gaan zitten om te laten zien hoe stoer je wel niet bent door zo lang mogelijk te blijven zitten?
Dan vind ik die stierengevechten waarbij de stier word uitgedaagd en vervolgens alleen word aangeraakt met zo'n stok (die dus niet erin word gestoken!!! Het dier word zó niet verwond) veel vriendelijker.