cornelie schreef:Maar snobisme is westernruiters ook niet vreemdToen laatst in lelystad de trail buiten werd verreden hoorde ik toch diverse moppers. Want.... een westernruiter moet binnen kunnen starten en ook los kunnen rijden
Geheel offtopic natuurlijk
In grote lijnen ben ik het met je eens hoor, maar in dit geval kwam het meeste gemopper (ja, ik mopperde ook
) door het hek dat toen de trail werd opgebouwd gewoonweg omwaaide
Daar word je als ruiter even niet vrolijk van als jij er later doorheen moet 
Verder vind ik persoonlijk ook dat er niets mis is met een wilde wedstrijd, MITS deze inderdaad netjes georganiseerd wordt en inderdaad de regels van de WRAN hanteert, wanneer dat vermeld wordt. Maar hoe controleer je dit? Ten eerste kan dit niet gecontroleerd worden, het is niet voor niets een wilde wedstrijd en ten tweede vind ik dat een wilde wedstrijd weer ten koste kan gaan van een wedstrijd die wel door de WRAN georganiseerd wordt. Dat zou weer starts kunnen kosten. Mijns inziens is er niets mis met een wilde wedstrijd, maar op het moment vind ik het niet nodig. De ruiters worden goed in hun behoefte voorzien van shows op het moment. Iets te goed, maar dat mag duidelijk zijn

Ik persoonlijk MOET ook een box hebben voor mijn paard. Hij heeft ten eerste stro nodig om te kunnen plassen (ja, aparte
), ten tweede wil ik de rest van de show ook graag zien. Mijn mening is dat je vooral van veel kijken naar anderen enorm veel kunt leren. Ik laat mijn paard dan niet op de vrachtwagen of trailer staan. Ja, voor 20/30 minuten hooguit, maar dan heb je ook net niets gezien. Ten derde is er nog altijd dat starttijden probleem. Ik kan er inmiddels aardig omheen werken, zelf een schatting maken, maar als je inderdaad 2 uur van te voren aanwezig bent, vind ik het niet eerlijk en onhandig om 2 uur met je paard te gaan staan wachten of hem op de trailer/vrachtwagen te laten staan. Is er dus geen box op een wedstrijd, dan kom ik niet.Vind het een goede zaak dat er in Uitgeest inderdaad een ECHTE sluitingdatum gehanteerd wordt. Zo kun je inderdaad het starttijdenprobleem van de baan helpen en mensen een goede indicatie geven van wanneer zij moeten starten.

Ik vind goed te rijden proeven ook erg leuk. Ik ben met Golden Boy momenteel bezig om hem ook trail te starten. Hij is nog niet zo heel bedreven erin. Als ik dan de trailproeven bekijk die in Middenmeer bijvoorbeeld ontworpen worden, dan is dit gewoon veel te moeilijk voor mij en mijn paard. Ik zeik hier overigens NIET de organisatie af, het is aan de ruiters zelf om die trails te rijden of niet. Maargoed, dan gaat er dus weer een start verloren. Ik vind trail een onderdeel waarbij je de kundigheid van je paard moet kunnen laten zien, zonder al te moeilijke obstakels. Sommige trail- en horsemanshipproeven lijken meer op een spelletje 'paardje pesten'. Het gaat er bij die proeven niet meer om wie het meeste goed doet, maar wie de minste fouten maakt. En daar slaat de organisatie de plank mis, vind ik persoonlijk. Ik denk ook dat dit soort dingen ervoor kunnen zorgen dat mensen niet meer komen. Je werkt alleen jezelf en je paard in de stress door ze zo in het diepe te gooien.
Toen laatst in lelystad de trail buiten werd verreden hoorde ik toch diverse moppers. Want.... een westernruiter moet binnen kunnen starten en ook los kunnen rijden 

) 

)