Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sugarmiss schreef:@Cer: kan het zjn dat de pad zo klein was dat hij totaal onder het zadel verdween ??
Citaat:Was dit een manegepaard of een privé-paard ??
Citaat:Was dit een manegepaard of een privé-paard ??
Cer schreef:Maakt t uit? Ik denk een manegepaard....?
, maar voor de omstandigheden wel.

Sugarmiss schreef:Is dit een manegepaard dan is het een zeer trieste zaak als dit dus dagelijks gebeurd.
Citaat:Persoonlijk zou ik (als innocent bystander) dan op de lesgever afstappen en vragen wat dit als reden heeft.

cornelie schreef:Aha, nu snap ik het.
Het paard moet nu even 'ingereden' worden, oftewel, de rug moet zich wat aanpassen aan het zadel. Als dat voor elkaar is en alles naadloos past kan er weer een pad onder, anders past die niet...
stef schreef:viewtopic.php?f=53&t=427374&p=9022455#9022455
"dat hoeft toch niet"
nee, ze hebben pads voor jan met de korte achternaam uitgevonden....
dankuwel hoor !!
Cer schreef:Nou, dat iemand die er geen verstand van heeft, en een paard (of zadel, dat weet ik even niet)
leent van een vriendin, niet weet hoe het allemaal in elkaar zit, kan ik me nog iets bij voorstellen. Plus, dat verschil is er wel, er ligt iig een engels kleedje tussen.
Dat neemt niet weg dat je je wel een beetje mag informeren over spullen waar je wat mee gaat doen.
Bij de stal waar ik geweest ben, een western stal met bijbehorende instructie (die ook wedstrijden rijd, blijkbaar), zat er helemaal niks tussen het zadel en de rug. En dit is dus niet incidenteel, maar standaard.
Ik vind het niet raar dat westernrijden een slechte naam krijgt op deze manier.