Wie heeft hier ervaringen en info over? Is het een goede opleiding? Wat houdt het precies in? Wat kan je er mee bereiken? enz...
Kom maar los, en vertel je meningen! (en feiten natuurlijk
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) 
noisy schreef:enige nadeel dat je hebt is dat als je de opleiding hebt afgerond je als trainer te boek staat en dien ten gevolge in de Open klasse moet starten...en da's niet zo fijn als je maar 1 paardje hebt en verder niks....
noisy schreef:enige nadeel dat je hebt is dat als je de opleiding hebt afgerond je als trainer te boek staat en dien ten gevolge in de Open klasse moet starten...en da's niet zo fijn als je maar 1 paardje hebt en verder niks....
Typhoons schreef:Ik had Nakita gepb-t via quarterhorses.tk Charene. Nog niks terug gehad. Ik zag vandaag een folder van Deurne met daarin niet alleen een opleiding, maar ook een cursus voor instructeur op westerngebied..
,maar ze is idd heel druk met leren voor haar examens morgen en overmorgen........
veel vragen maar ja weet graag veel als maffe belg
Wetsernfriek schreef:heb ook een paar vraagjes zijn ze open alle rassen? want zelf rij ik met een volbloed arabier (reining,pleasure) dus geen quarter hebben ze daar niets op tegen? want zelf heb ik geen quarter ter beschikking. en dan wat moet je paard kunnen? alle disciplines??
en dan ik zelf ben van België. ik heb men middelbaar diploma en binnen enkele dagen men A1- diploma Hogeschool Kleuteronderwijzer, en ben in het bezit van men B3 diploma paardenhouderij en fokkerij.
moet ik ook de volle drie jaren volgen? of heb ik vrijstellingen?, of hoe gaat dat in zijn werk want had al is gemaild naar die school maar kreeg geen antwoord. ik denk dan men email niet genoeg was lol: westernfriek@homail.com
wie weet er meer over?? laat het me weten. en dus je moet je paard dan vanaf volgend jaar 10dagen stallen op het hypisch centrum? of moet je telkens verplaatsen? moet je wedstrijden rijden?? en welke examens heb je?veel vragen maar ja weet graag veel als maffe belg
klaasjuhhh schreef:Dus je kan met deze opleiding alleen instucteur/trainer worden?
nailabamba schreef:Wetsernfriek schreef:heb ook een paar vraagjes zijn ze open alle rassen? want zelf rij ik met een volbloed arabier (reining,pleasure) dus geen quarter hebben ze daar niets op tegen? want zelf heb ik geen quarter ter beschikking. en dan wat moet je paard kunnen? alle disciplines??
en dan ik zelf ben van België. ik heb men middelbaar diploma en binnen enkele dagen men A1- diploma Hogeschool Kleuteronderwijzer, en ben in het bezit van men B3 diploma paardenhouderij en fokkerij.
moet ik ook de volle drie jaren volgen? of heb ik vrijstellingen?, of hoe gaat dat in zijn werk want had al is gemaild naar die school maar kreeg geen antwoord. ik denk dan men email niet genoeg was lol: westernfriek@homail.com
wie weet er meer over?? laat het me weten. en dus je moet je paard dan vanaf volgend jaar 10dagen stallen op het hypisch centrum? of moet je telkens verplaatsen? moet je wedstrijden rijden?? en welke examens heb je?veel vragen maar ja weet graag veel als maffe belg
Je hoeft geen quarter te hebben maar handiger is het wel. Want we oefenen ook de stop, spins e.d en dat gaat makkelijker met een western paard, maar op zich kun je het ook met een ander ras. Als hij maar goed basis gereden is (stap, draf, galop verzameld, zijwaarts, back up e.d). Als je een pleasurepaard hebt wordt er natuurlijk niet van je verwacht dat die kan spinnen als een reiner, maar een wending om de achterhand kan hij ook. En ieder paard kan een gewone stop maken. Met het examen houden ze ook rekening met het type paard dat je hebt.
Je neemt je paard gewoon 10 x mee heen en terug, voor zover ik weet is dat niet veranderd voor volgend jaar, maar dat zal je bij de school moeten informeren.
Je hoeft geen wedstrijden te rijden om de opleiding te kunnen doen.
Je kunt wel vrijstellingen krijgen voor de vakken op woensdag, heb ik ook. Of je korter over de opleiding kan doen kan ik niet voor je zeggen.
Aan het eind van ieder jaar heb je een theorietoets voor het western gedeelte en het laatste jaar doe je rijexamen en examen lesgeven. Maar omdat de opleiding nog erg aan het veranderen is kan er natuurlijk nog het een en ander veranderen.