[WN] Geschikt type zadel voor Tinker en receatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaike_vdv

Geschikt type zadel voor Tinker en receatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 11:41

Ik rijd engels en buitenritten met mijn Tinkertje, maar in Frankrijk reed ik altijd op westernzadels buiten. Nu zou ik ook heel graag voor een tweedehands westernzadel voor mijn pony gaan sparen.

Alleen, wat voor type zadel moet ik naar op zoek gaan? Het is dus voor een Tinker van 1.48 cm.en voornamelijk buitenritten.

Asciugamano

Re: Geschikt type zadel voor Tinker en receatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:50

Wat vindt je lekker zitten? Er zijn er zoveel en niet allemaal zitten ze even lekker! Da's heel persoonlijk!
Dan zou je ook nog een boomloze kunnen overwegen of een endurance zadel. Heb je kennissen met een westernzadel(s)? Probeer er eens verschillende uit, zou ik zeggen.
Dan hangt het er nog vanaf welke er het beste op jouw paard liggen, ook daar zit nogal wat verschil in en hoeveel je er voor uit wilt geven.
Succes met zoeken!

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:19

ik rijd ook best vaak buiten met mn tinker en soms ook wel lange ritten en een westernzadel lijkt mij ook wat fijner voor de buitenritten.
ik ben ook op zoek naar een niet zo duur westernzadel en heb al op marktplaats gekeken en daar staan splinternieuwen voor een spotprijs!
ik moet helaas w88 tot volgende maand, maar zodra ik het geld heb koop ik mij er ook een Knipoog

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:47

kimba niet doen, die zadels verkloten je paard! die zijn echt net zo lecht als de zadels van zadelmarkt, ga opzoek naar een goede tweedehands!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 10:24

mss een abrefoot?
heb je ook in de westernvariant, past vrijwel op elk paard, zit zalig! (na een rit van 35 km geen greintje last, en het langste dat ik ooit achter elkaar had gereden voor die rit was een uurtje)
en nog niet al te duur (denk een 700 euro voor western compleet, met singel,beugels,zadelpad)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 11:25

dutske schreef:
mss een abrefoot?

Zullen we het op BareFoot houden Clown
Zoekt zo moeilijk voor de TS anders Lachen

Idd leuke zadeltjes met een 99% paskans, waar al menigeen met veel plezier op rondrijdt.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:36

susan schreef:
kimba niet doen, die zadels verkloten je paard! die zijn echt net zo lecht als de zadels van zadelmarkt, ga opzoek naar een goede tweedehands!

Oohw...ok bedankt voor je tip, ik was er al niet helemaal cker over.
Ik wilde eerst ook een zadel bij zadelmarkt kopen maar dat werd me ook al afgeraden.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:45

Ik rijd nu met mijn zadel ( boomloos ) op een Fjord , zit lekker hoor !
Ook een paar uur lang ...

RodeoStez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:53

Zoals hier word gezegd.. Ga eens zadels uit proberen, en ga er niet op bezuinigen! Het zadel is (vind ik) het belangrijkste onderdeel voor jou en je paard! Ikzelf rijd op een Endurance zadel van Podium, en dat is een echte aanrader! Binnenkort komt er een Western BareFoot voor in de plaats :-D Lijkt me echt goddelijk! :-D

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:31

Ik heb zelf nu een barefoot voor te testen en ga hem ook aanschaffen om er lekkere buitenritjes mee te maken. op www.boomloosrijden.nl vind je hier meer informatie over, je kunt ook een zadel voor 1 week proberen, je betaalt dan wel alleen de kosten om het pakket door te sturen (12,-) dus eigenlijk geen geldom 1weekje te testen.