[WN] kleur van appaloosa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cesara

kleur van appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 13:28

crazycactus

Re: kleur van appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:42

Dit lijkt wel een paintaloosa. Veel appies worden steeds lichter naar mate ze ouder worden. Maar hoe dat precies zit moeten de kleurenexpers (francis, jeddah, en wie ik verder nog vergeet...)je maar vertellen.

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 14:33

Mijn vriend heeft een paintaloosa veulen gehad uit een appaloosa merrie en een paint hengst. De moeder is nog steeds bij ons maar haar veulen is verhuist naar Limburg.

Afbeelding
begin 2003

Afbeelding
zomer 2003

Afbeelding
ergens in 2004

Afbeelding
voorjaar 2005

Eerst had ze echte paintvlekken die roanen in de loop van de tijd uit en er blijven stipjes achter.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 15:40

Ik denk niet dit dit door zijn zomervacht komt, ik denk inderdaad dat hij steeds verder zal roanen (doen veel Appaloosa's)

Of het roan is, of varnish of iets anders laat ik aan de kleurenexperts over Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:49

Het lijkt idd op een combi Paint(iig vlek) en Appaloosa ... maar ik heb niet genoeg verstand van het appaloosagen om daar iets zinnigs over te zeggen. Jeddah? Francis? Petraaken?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 18:39

Het is in elk geval een Pintaloosa. Dus is Platenbont en tevens een Appaloosa met zo te zien een blanket.

Dat ze lichter worden kan door de Appaloosa gen komen, maar kan ook door de schimmel gen komen als je niet weet of 1 van beide ouders een schimmel was.

Bij Appaloosa's in het normaal dat ze gaan "roanen" en ze kunnen zelfs vlekken verliezen, vlekken erbij krijgen terwijl ze dat doen. Zeker tot een jaar of 10 veranderen ze veel.

Typhoons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 19:55

Off-topic; Haha! Is dit Sugar (van Ilona geweest)?

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 20:42

bedankt voor jullie reacties

@ThisRockIza
echt leuk zo`m veulen helaas zie ik de foto`s niet

@jeddah.
ik weet veder niks over de afstaming van hem.
dus mischien zit er wel schimmel in mischien niet.
maar de toe komst zal het vertellen

@Typhoons
ik heb hem gekocht in friesland The Sandyroadranch
zijn volle naam is Indain Sugar.
en als die van Ilona is geweest heb je dan nog een foto van hem hoe die toen was. is altijd leuk om te zien.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 06:34

hej hej
je hebt een vospintaloosa met duidelijk appaloosa kenmerken waardoor het daardoor dus kan zijn dat hij steeds lichter wordt of nog veranderd.

mijn appaloosa is in de winter donkerbruin en in de zomer verkleurd dat naar lichter ze wordt ook steeds lichter op sommige plekken lijkt het wel buckskin wat ze aan het worden is hoewel dat vast niet kan haha Tong uitsteken maar volgens de kenners waar ik het aangevraagd was was ze ook vos en die van jou heeft dezelfde kleur alleen duidelijker zichtbaar als bij die van mij. voorzover ik dat op jouw pics kan zien

Ilona-Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:33

Dit is idd Indian Sugar.
Wij hebben hem een tijdje gehad waarna hij naar de sandy ranch is gegaan.
Hij wordt iets lichter in de zomer.

Stuur je email adres maar dan zal ik een foto van sugar in de zomer naar je toesturen.

*o/*

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 11:16

fabske schreef:
hej hej
je hebt een vospintaloosa met duidelijk appaloosa kenmerken waardoor het daardoor dus kan zijn dat hij steeds lichter wordt of nog veranderd.

mijn appaloosa is in de winter donkerbruin en in de zomer verkleurd dat naar lichter ze wordt ook steeds lichter op sommige plekken lijkt het wel buckskin wat ze aan het worden is hoewel dat vast niet kan haha Tong uitsteken maar volgens de kenners waar ik het aangevraagd was was ze ook vos en die van jou heeft dezelfde kleur alleen duidelijker zichtbaar als bij die van mij. voorzover ik dat op jouw pics kan zien

leuk heb je ook een foto er van

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:59

ja hoor genoeg ik zal zo ff kieke waar ik er heb staan