[WN] Flake is.....officieel paint!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Flake is.....officieel paint!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:01

Yahoooooooooooooooooooooooo! Mijn kleine vent is officieel buckskin overo stallion met de naam....
[naam] [naam]

Het is dus helemaal rond! Hier even de mail van vandaag:

American [paard] Association
Online Foal Registered

June 06, 2005

Congratulations, your 2005. - BUCKSKIN - Overo - Stallion -- Out of --
OUTFITTERSBLACKBOX , named [naam] [naam], has been
registered with the American [paard] Association. The permanent
registration number assigned is 822,475. Your registration certificate is
being prepared for mailing and should be received shortly.

Lekker snel! Zaterdagavond ingestuurd per internet en nu al rond!

Francis, bij deze wil ik jou nog eens bedanken voor je hulp en de onwijs leuk verzonnen naam!

Hier nog even een fotootje van mijn stuk!
Afbeelding

FlyingHigh

Re: Flake is.....officieel paint!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:23

Wow, via internet, dat is kicken!!!! En wat een schitterende foto van je manneke.......ik moet hem spoedig eens in real life bewonderen, ik woon bij je om de hoek!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:26

wat een ernorm gave naam!!!
gefeliciteerd met het uh... dinges dat ie nu een paint is Lachen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:01

Lang leve internet! Gefeliciteerd Skippy, nu is'ie 'echt'... lekker gevoel hé!? Op naar de volgende stap. Ja ja... je moet er wél wat voor doen hoor...'n paard met papieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:06

Haha...nou geen probleem hoor, die papieren! Dit ging echt voorspoedig. Heb nu tijd zat voor de DNA registratie en paspoort aanvraag! Morgen gelijk de paardenarts maar even bellen...wordt [naam] weer gepest...dit keer haar voor t DNA...Straks is ie kaal als ie moet starten! Knipoog

Enne...Flying High...waar blijf je!? Haha! Oh en de foto is wederom gemaakt door Gioiello hier van bokt...ze staat bij mij op stal met haar paarden en heeft vaak op de goede momenten de camera mee! Bloos

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:38

Nou, van harte hoor! Haha! Het is een mooie vent overigens.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:58

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!

Heerlijk idee dat alles nu rond is!!!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:21

Gefeliciteerd!! Wat is dat snel gegaan zeg! Ik had het idee dat ik het zou doen over de post, maar ik denk dat ik het ook maar zo ga regelen dan! Kan je dat breedingcontract dan dus gewoon online invullen?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:29

Als je het Breeders Certificate hebt, staat er ergens (ik dacht bij het hengstengedeelte) een code: BC code .... (en dan een nummer). Hiermee kun je op de APHA site inloggen op de pagina voor on-line registreren. Op dit moment is dat dus alleen mogelijk voor de fokker van het veulen. Dus alleen degene op wiens naam de merrie staat, kan het veulen on-line registreren. Verkoop je het veulen voor die tijd, of moet'ie direct op naam van een koper, dan kan het niet. Dan moet je't gewoon even 'ouderwets' doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:55

Even een aanvulling met betrekking tot de code die je nodig hebt: hij staat op het breederscertificate onder de handtekening van de hengsteneigenaar. Deze code toets je in bij de online foal registration. Daarna krijg je dan stapsgewijs het hele breeders certificate te zien om in te vullen. Op t eind moet je t creditcard nummer ingeven en dan voltooien. Als het goed is start t proces dan gelijk en heb je dus zoals ik in 2 dagen je veulenbeest geregistreerd! Succes en met vragen kom je maar!

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 23:38

Moet je dan gelijk ook foto's mee sturen? Digitaal?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 23:44

Gefeliciteerd dat Flake nu officiëel Flake mag heten!
**** SUPERGAVE foto trouwens! *****

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 23:52

@sylva jep.

en skippy gefeliciteerd. ik heb dit jaar voor het eerst ook online het veulen geregistreerd, maar zit nog te wachten op de bevestiging.

maar echt zo makkelijk, heb het nog niet uitgeprobeert bij de APHA maar martje heb ik online bij de AQHA gedaan. echt de oplossing, geen prutsmuts met foto's maken en opsturen nee lekker met de digi en zo uploaden. en nooit meer de kans dat de hele zooi verloren gaat bij de post.
echt de uitvinding van de eeuw Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 00:18

Gefeliciteerd...maar bestond er dan twijfel of hij echt Paint zou zijn? Percentage wit was toch voldoende?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 00:24

Ja hoor, was groot zat, daar bestond ook geen twijfel over. Maar je moet bij een kleine vlek altijd extra foto's mee sturen. Bij deze vlek was het waarschijnlijk niet echt nodig geweest, maar beter te veel foto's meesturen dan te weinig, want geheid dat ze er dan alsnog om gaan vragen en dan duurt alles weer langer. Vandaar dat we de vlek als een 'minimal' spot hebben gefotografeerd...gewoon voor de zekerheid.

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 05:32

Wow, gefeliciteerd Haha!
Dan gaat dat bij de paints wederom een stuk netter als bij de quarters.
Daar kreeg ik alleen een mailtje dat de aanvraag ontvangen was en een maand later de papieren gewoon gestuurd.
(moet bij de paints ook toch nog de originele breeders certificate opgestuurd worden met handtekening van de hengsteigenaar? dat moest bij de quarters nl. wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 06:39

@ Red pebbles: Ja je moet gelijk foto's bijvoegen, maar dat wijst zicht verder allemaal wel. 1 van links, 1 van rechts, 1 van voor en 1 van achter en wat je zelf verder nog bij wil voegen.

@Linda: nee ik hoef het origineel niet op te sturen, door de code die ik moest intoetsen, die onder de handtekening van de hengsteneigenaar staat, weten ze daar dat het okee is!

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 06:52

Skippy1, gefeliciteerd met je mooie Paint Horse OK dan! .

Even ter info, bij de APHA kunnen hengsteneigenaren ook hun Stallion Breeding Reports online opgeven/bijhouden Pling .

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 07:52

Ok, het lijkt in ieder geval erg makkelijk. Eerst nog even uit een naam komen en dan opsturen die hap! Ook nog even fotootjes maken! Merrie is van mij en het veulen komt ook gewoon op mijn naam, dus het moet geen probleem zijn. Alleen mijn Engels af en toe wel... Clown