[WN] Site met heel veel 'handigheidjes'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Site met heel veel 'handigheidjes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 08:22

Kwam vanochtend op een site terecht waar ze heel veel 'handigheidjes' verkopen... dacht dat het wel een goeie was om even te 'delen'... je zult maar net naar één of ander probleemoplossend dingetje op zoek zijn. Bij barn essentials, riding essentials en western essentials allerlij handige 'hebbedingen'.
Wat dacht je van een 'manetainer', een soort 'staartzak' maar dan voor de manen (voor die níet-halter/pleasure gegroomed paarden)
Of een zadeltasje met een routekaartvenster... handig op die lange trails. Het 'follow-me-harness' schijnt érg handig te zijn om veulens te leren aan een touw te lopen en bijv. voor het eerst in een trailer te laden (ken toevallig een paar dames in de US die 'em hebben). Of teenwarmers voor aan je westernbeugels...

crazycactus

Re: Site met heel veel 'handigheidjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:31

Je moet het maar allemaal uitvinden. Hahaha wel een heleboel handige hebbedingetjes hoor.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:31

Mooie site Francis! Bedankt! Ik ga nog even verder bladeren daar..... Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:41

Nou Francis, nu HELEMAAL bedankt! Wnt je hebt me denk ik wel wat $$$ bespaard! Ik wide nieuwe beugels/fenders voor mijn Wintec zadel, omdat die fenders niet gaan "vormen" naar je been en dus ook niet gaan draaien, zit ik niet 100% lekker want ik ben altijd mijn beugel aan het vasthouden zeg maar.

En wat zie ik op deze site? Ideaaaaaaaaaaal!! Wordt vandaag nog besteld!
Afbeelding
Afbeelding
Cashel Western Essentials

Cashel E Z Knees™ Western
Stirrup Position Adjusters

Made of top quality 1/8th inch hand polished aluminum (no rust) molded under 7,000 pounds of pressure, the E Z Knee™ is placed between your existing Western stirrup and the saddle fender, keeping the stirrup set at a right angle to the horse. This position allows the stirrup to correctly align your foot with knees and hips, eliminating "fender torque" and related knee pain.

Sizes (measurement of stirrup fender width at bottom) 2 1/2" or 3". $36.95 (pair)

Eliminate the knee pain associated with fighting the stirrup fender!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:43

Laatst bijgewerkt door Mac op 06-06-05 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:44

Ahhhhhhhhhhh die is lief Mac!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 08:48

Ja, die had ik ook gezien... mooi beschaafd systeem wat niet zo in het oog springt. Had al zo'n vermoeden dat iemand daar wel belang bij zou hebben! Haha!

Ikzelf vind het systeem van veters voor aan je zadel wel slim... Louis gaat een zadel voor Dot maken, maar één van de vereisten was GEEN VETERS!! Sorry, maar ik vind het gewoon hártstikke lelijk (showmuts die ik ben). Louis helemaal verbaasd... "maar neem je dan nooit iets mee op een buitenrit??" Nou nee dus... portemonaie en telefoon gaan wel in de broek of jaszak, zulke lange trails heb ik tot nu toe niet gemaakt, óf ik had een plek om paard te stallen tijdens lunch. En jas hoeft ook niet mee, want tot nu toe alleen trails gemaakt bij écht mooi weer Haha!
Maar omdat ik met Dot in de toekomst ooit ook langere trails wil gaan maken, toch links en rechts al es aan't kijken naar een 'veterloze' oplossing. Heb al wel wat (vaak dure) zadeltassen gezien, maar met deze veters moet het ook vast lukken.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 08:49

Mac schreef:
Hahahahaha!!! Deze vind ik helemaal geweldig: http://cashelcompany.com/dad.php# de "daddle" ... hoe KOM je d'r op Met "shoes for dad" hahahaha!!!

Haha! Haha! "Op je knieën pa! We gaan zadelen! Yeehaa!!"
Goh, die had ik een paar jaar terug moeten hebben! Misschien was m'n zoontje dan iets gekker op paarden geworden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:53

Leuke site Lachen
Ik heb mijn veters eraf laten halen bij de laatste onderhoudsbeurt. Vind het ook zó lelijk Lachen

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:11

zo'n follow me ding wordt hier in nl verkocht als trailer laadhulp Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 09:11

Ja, ik ook Anya. Dit 'vetersysteem' is trouwens wel érg simpel zelf na te maken... stukkie klittenband of riempje met gesp/clikbuckle en een D ring er aan, lange 'laars'veter er aan et voilá, de pommelveter is al klaar (je kunt trouwens ook gewoon direct om je pommel heen knopen) Die aan de achterkant lijkt me ook gewoon een riempje van stijgbeugelriem naar stijgbeugelriem, met twee D-ringen er aan... valt ook vast zelf in elkaar te fabrieken. De zadeltassen die ik gezien had hadden trouwens ook riempjes die naar de stijgbeugels gingen... kun je dus ook rechtsteeks aan je zadeltas maken.
Dus je ziet, die lelijke veters heb je niet eens nodig!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:16

Dat hele vliegensetje lijkt me heel handig om Appie schoon te houden voor een show (ook dingen om zijn benen en zo!) Haha!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:18

Oeiiiii, ik zie allemaal hele fijne hebbedingetjes! Zouden ze naar Nederland versturen? Zijn er meer liefhebbers en valt er te combineren??????

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:28

Uhhm er is hier iemand op bokt die in NL spullen van Cashel levert. Ik zal eens in mijn pb-box moet graven naar haar naam, ben de naam even kwijt.
Zelf heb ik de vliegenmaskers, die bevallen me erg goed, maar worden mij te duur met verzendkosten naar NL toe. (ik heb ze toendertijd zelf mee genomen uit Amerika)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 19:56

Kijk maar even bij Medisch, daar heeft ze zichzelf gemeld in het topic waar ik die vliegenset heb geplaatst. Topic is inmiddels geloof ik verplaatst naar EA Commercieel, maar er staat nog een link bij Medisch.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:11

Dat is bokker T@nja Lachen

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:46

Ja inderdaad..... ben slecht in namen Ja inderdaad..... ben slecht in namenJa inderdaad..... ben slecht in namen Bloos