[WN] cow cutting!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rafie

cow cutting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 18:37

hey heyyy!!

cow cutting vindt ik echt zooooooo stoer!! Cool
maheb een vraagje kan iemand me wat tips leren om mijn paardje het ook te leren en zo!

En HEEFT IEMAND LEUKE FOTO!!!

ZET HET HIER OP DEZE TOPIC!!!!
Bloos Bloos

met vriendelijke groeten en hoop dat julie veel fotos er neer zetten!!

rafie!!!
http://www.pippi-langkous-farm.tk

draaakje

Re: cow cutting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:38

ik heb ooit gehoort dat als je paard geen cow sence heeft dat het dan nooit het zelfde zal zijn als dat ze dat wel hebben, maar ik weet niet wat hier van waar is, maar het is wel mooi om te zien he!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:46

Ieder paard kan het leren, maar als het paard geen cowsense heeft mis je net dat stukje dat ze het zelf gaan doen.
Om het echt goed te leren moet je echt bij een goede instructeur zijn, dit is namelijk niet zo maar even gedaan.
Afbeelding
Geen echte cuttingfoto, maar wel een mooie van mij en Tina tijdens een Working cowhorse showexercise bij de A-Ok Ranch.

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:25

crazycactus schreef:
Ieder paard kan het leren, maar als het paard geen cowsense heeft mis je net dat stukje dat ze het zelf gaan doen.

Mijn, van oorsprong pleasurepaard, was heeeeeeel erg bang voor koeien.
Nu reageert hij zelf op de koeien. Hij is niet snel genoeg, want hij heeft zijn bouw niet mee om snel te draaien, maar we hebben in ieder geval heel veel plezier!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:28

Rafie, verzameltopics (waarin je anderen vraagt om foto's te posten) zijn niet toegestaan.
Ik zal het topic open laten omdat je ook nog een andere vraag gesteld hebt.
Aan alle gebruikers het verzoek om in dit topic geen foto's te plaatsen!

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:34

crazycactus schreef:
Geen echte cuttingfoto, maar wel een mooie van mij en Tina tijdens een Working cowhorse showexercise bij de A-Ok Ranch.

Mooie foto Lachen
Ik zag laatst op n website veel fotos en info over cutting en andere koeienonderdelen, zal m ns proberen op te zoeken Lachen

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:47

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:45

Ik heb een vraagje over cutting. Misschien een onwijze zeik vraag, maar voor ik me conclusies ga trekken wil ik jullie mening weten.
Is het niet onwijs eng voor zo'n kalf om achterna gezeten te worden door een mens/paard en dat ie dan besprongen word e.d. of zie ik dat verkeerd?
sorry dat het of topic is, maar ik vond mijn vraag niet echt topic waardig, maar wilden het wel graag weten.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:24

Nee. want het is niet de bedoeling om achter de koe aan te jagen.......... Tuurlijk vind die koe het niet echt leuk om bij de kudde weggehouden te worden. Maar als ze het echt heel eng zouden vinden dan zouden ze heel hart wegrennen. De drang om bij de kudde te komen is groter dan de angst voor dat paard.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:04

Mijn shetlander heeft ook cow-sense Tong uitsteken.

Ik rijd hem af en toe voor de grap in de kudde en ga pony's afzonderen met hem. Daar helpt hij mij echt in en neemt ook zelf het inisiatief als hij dat mag van mij.
Ook erg leuk als hij gebruikt word voor tikkertje in kinderlesjes. Het enige nadeel is dat Dennis sneller, feller en enthousiaster is dan die kinderen. Hij heeft het sneller door dat de ander de andere kant op gaat dan die kindjes. Dan staat Dennis al achterste voren nog voordat die kinderen het door hebben.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:11

waarom ga je niet gewoon eens kijken bij iemand die cutting traint.
je mag bij ons best eens langs komen om te kijken hoe wij dat doen we willen je best eens uitleg geven en iedere woensdag hebben we een speciale trainings dag dat er ook mensen komen om te trainen met vee
en iedere 3de zondag in de maand komt er zelfs een club die van 11.00 uur tot 16.00 traint met koeien.
daar ben je van harte welkom om te komen kijken en dat geld eigenlijk voor iedereen die geintresseert is.
als je op een ander dag wil komen kijken bel dan even van te voren
dan kunnen we een afspraak maken

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:10

Het is inderdaad een mooie sport!
Ik heb het ook wel eens gedaan met verschillende paarden.
Het klopt dat het leuker is als je paard die cowsense al heeft.
Het is natuurlijk ieder paard wel aardig aan te leren, maar bij dat soort dingen bedenk ik me altijd hetvolgende:
Als je met jonge paarden rijdt, en je gaat met een spring gefokte KWPN'er recht op de bakrand afgaat verwacht je afsprong, met een Quarter kan je de wending van 90 graden verwachten...

rafie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 16:10

piggeljay schreef:
je mag bij ons best eens langs komen om te kijken hoe wij dat doen we willen je best eens uitleg geven en iedere woensdag hebben we een speciale trainings dag dat er ook mensen komen om te trainen met vee
en iedere 3de zondag in de maand komt er zelfs een club die van 11.00 uur tot 16.00 traint met koeien.
daar ben je van harte welkom om te komen kijken en dat geld eigenlijk voor iedereen die geintresseert is.

Het lijkt me super leuk!!
om es langs te komen! Haha!
als ik tijd heb en es kan danmail ik welweer es Bloos Haha!

groetjes rafie!

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 10:19

piggeljay schreef:

oh wat gaaf, maar waar ergens in nederland is dat.Ik heb namelijk geen eigen vervoer Verdrietig

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 10:32

friesland........

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 10:43

crazycactus schreef:
friesland........

auch dat is een beetje ver om met de trein te moeten doen Verdrietig

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:29

ja met de trein is het inderdaad erg ver weg, maar er zijn genoeg campings in de buurt, als als je er een weekendje van wil maken kan dat ook, fiets mee en je kan uren door de bossen fietsen.
of je maakt er een vakantie uitje van.
er zijn vele mogelijkheden

dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:26

op zaterdagavond 25 juni a.s. Livestock Country Festival in Oenkerk (Frl.) met teampenning wedstrijden (dus met koeien) en barrelrace.Live muziek m.m.v. Major dundee band en barbeque. Info.: 058-2561417
Informatie 058-2561417

rafie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 14:42

dutch schreef:
op zaterdagavond 25 juni a.s. Livestock Country Festival in Oenkerk (Frl.) met teampenning wedstrijden (dus met koeien) en barrelrace.Live muziek m.m.v. Major dundee band en barbeque. Info.: 058-2561417
Informatie 058-2561417

hoelaat is die cowcuting met koeien dan?
want ik ga zaterdag ook nu de dutchs met vriendelijke groeten rafie!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:15

Teampenning is iets anders dan cutting. Hierbij moeten 3 ruiters 3 geselecteerde koeien uit een kudde halen en in een pen (hokje) zien te krijgen. Ook heel leuk en spannend om naar te kijken.

dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:40

hoogstwaarschijnlijk laten we ook working cowhorse en cutting zien op zaterdagavond 25 juni in oenkerk!!!!