[WN] van beginner naar amateur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxanneheij

van beginner naar amateur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 21:00

Niet dat ik er aan toe ben hoor!!! ik blijf nog lekker bij de beginners, maar hoe zit dat nu?? als je 7 punten hebt gehaald kun je je dan voor de volgende show direct inschrijven als amateur?? of gaat dat eerst nog in overleg met het WRAN bestuur???

Groetjes rox Sigaar

MissPippin

Re: van beginner naar amateur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 22:14

dat wil ik ook wel weten ja. en waar kan je je punten opvragen. rox, waar rijd jij? en wat voor paard heb je? leuk om te weten, ik ben ook beginner.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 07:50

Ik heb destijds (4 jaar geleden ofzo) een brief gehad van de WRAN dat ik teveel punten had gehaald om nog in de beginners te blijven en vanaf dat moment startgerechtigd was in de amateur en open. Ik weet niet of ze dat nog doen?
Maar je kunt ook zelf beslissen om door te gaan naar de amateur als je denkt daar goed genoeg voor te zijn, maar gevaar is wel dat als het je niet bevalt of het gaat toch niet zo goed als je had gehoopt, kun je niet meer terug naar de beginners!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 09:47

ik had ooit al 6 punten maar heb begrepen dat die in de loopp vd tijd verlopen? Zou fijn zijn, kan ik nog effe oefenen bij de beginners... Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 09:49

ik had ooit al 6 punten maar heb begrepen dat die in de loopp vd tijd verlopen? Zou fijn zijn, kan ik nog effe oefenen bij de beginners... Lachen

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:55

Wanneer men als beginner in een kalenderjaar 7 punten verdient is men verplicht het volgende kalenderjaar in de amateurklassen te starten.
Hierover krijg je bericht van de wedstrijdsecretaris.
Ieder kalenderjaar begint de telling weer bij nul.
Men MAG altijd overgaan van beginner naar amateur, men MOET overgaan als er in 1 kalenderjaar 7 punten worden behaald.
Je kan er dan wel voor kiezen om gevorderde beginner te worden, je bent dan verplicht om in de amateurklassen te starten, behalve de reining, daar mag je dan bij de beginners starten.
Ook hiervoor geld dan weer de 7 punten regeling.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:03

Waarom alleen de reining Jan?

Roxanneheij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 11:38

okey bedankt hier heb ik wat aan!! hard oefenen want ik wil graag naar de amateurs hihi!!
oja antwoord voor Sunnygirl: Ik heb een vuilnisbakpaard hahaha geen idee wat voor een ras ze is. Als je 11 juni ook start kun je haar wel zien hhaha...
groetjesss

Roxanneheij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 11:43

Maar toch lijkt het me moeilijk te bepalen wanneer ik klaar ben voor de amateurs....
Als je je paard goed op 1 hand rijd??? Vaak in de prijzen vallen?? wat is jullie reden geweest om over te stappen?? ongeacht het aantal punten dan.
groetjes

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:12

Ik ben zelf overgestapt. Op een gegeven moment reed ik steeds tegen het zelfde kluppie mensen en iedereen bleef maar lekker in de beginners hangen want dat was wel lekker makkelijk. Toentertijd waren ze nog niet zo streng bij de wran dat je een brief kreeg als je 7 punten had behaald.
De overgang liep niet vlekkeloos, alhoewel ik wel mijn paard al een aantal keren op 1 hand gestart had voordat ik overging. Maar aldoende leert men, bij mij is het vooral een kwestie van de zenuwen onder bedwang houden, dan komt het wel goed.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:18

Ik ben meteen in de amateurs gestart omdat ik mijn 3 jarige wilde starten en dat in de beginners niet mocht. Heb er nog nooit spijt van gehad om meteen de overstap naar amateur te maken, maar toch raad ik veel mensen wel aan om eerst lekker beginners te starten. Je leert er veel van en kan op een speelse manier leren hoe wedstrijden in elkaar steken.

Sowiezo moet je je paard goed op 1 hand kunnen rijden als je een paard hebt ouder dan 6 jaar. Kun je dat niet, dan heb je niets in de amateur te zoeken. Vaak in de prijzen vallen hoeft niet eens, dat zegt misschien ook weer wat over de mensen die jou verslaan en niet over je eigen prestaties. Je moet je paard gewoon onder controle hebben en jij en je instructeur weten vanzelf wanneer je eraan toe bent.

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:01

crazycactus schreef:

Deze regel bestaat al heel lang.

Het is gedaan omdat men vond (vind?) dat reining een onderdeel is wat moeilijker is dan andere onderdelen.
Hierover kan je dus eindeloos discussieren, feit is dat een goede pleasure, trail of horsemanship ook niet zomaar op de mat gelegd wordt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:03

cissy schreef:

Ja leuk...en dan lekker alle prijzen wegkapen? Zo is er voor de echte beginners ook geen lol meer aan.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:12

JanT schreef:
crazycactus schreef:

Deze regel bestaat al heel lang.

Het is gedaan omdat men vond (vind?) dat reining een onderdeel is wat moeilijker is dan andere onderdelen.
Hierover kan je dus eindeloos discussieren, feit is dat een goede pleasure, trail of horsemanship ook niet zomaar op de mat gelegd wordt.

Misschien weer iets voor Chris om er met zijn regelcommissie over te buigen? Lachen

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 17:45

test

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:17

test??????????????????????