[WN] Ik mag weer meedoen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Ik mag weer meedoen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 19:06

Net kreeg ik een mailtje van het Wranbestuur (minus mijzelf want ik wist van niks als aanvrager).

Ik krijg op medische gronden toestemming om te starten met knopsporen.

Voor de mensen die het niet weten:
Lanna heeft een sarcoid gehad vlak in de buurt waar je been geeft. De wond waar de sarcoid is weggebrand met stikstof is wel genezen maar de huid is er niet helemaal meer overheen getrokken. Er zit dus niet afgedekt bultig littekenweefsel. Zij mag niet meer met wielsporen gereden worden.

Ik heb ziekte van Lyme gehad en als gevolg daarvan geen kracht meer (mijn pezen/aanhechting naar de spieren doen het niet meer zo goed). Dus ik kan niet zonder sporen rijden.

Volgens het regelboek moet je als je met sporen rijdt, met wielsporen rijden. Dus ik kon niet meer starten op Lan.

Ik heb nu dus dispensatie om op Lanna met knopsporen te rijden. Ik heb de officiële brief nog niet, maar wel een mailtje.

Ik heb echt een traantje weggepoetst van blijheid! Ik mag weer starten! Doet rondedansje Haha!

hobbelheks

Re: Ik mag weer meedoen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:10

anya wat ontzettend fijn!
heel veel plezier weer op wedstrijden maar dat komt vast helmaal goed Lachen

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:13

Van harte met dit goede nieuws, en nu oefenen maar Haha!

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:13

OK dan! helemaal goed Lachen
veel plezier alvast

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:14

*o/* *o/* *o/* *o/* *o/* *o/* *o/* *o/* *o/* *o/* *o/*

En een OK dan! voor de WRAN.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:21

super, had je al die vraag gesteld in je topic met je foto's en je leuke uitset maar je antwoorde der niet op.

ben blij dat je terug kan starten veel succes met jou en lan in de nabije toekomst en binnenkort lan en en lichtjes wiz starten zeker? de twee grootste western paarden in de wereld Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 19:23

@wetsernfriek: Zondag wist ik nog van niets, ik heb het net op de mail. Ik heb niet geantwoord om dat ik niet iedere keer over die sporen wilde zeuren. De meeste mensen wisten wel dat het niet mocht. En inderdaad: in Duitsland mocht ik wel met knopsporen starten vandaar dat ik daar meedeed.

Wiz is net twee, dus dat duurt zeker nog een hele tijd voor ik met hem op een wedstrijd verschijn. Hij wordt groot, dus heel laat inrijden en eerst sterk laten worden.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:33

Geweldig voor je Anya, fijn voor je dat je nu toch eindelijk kunt starten! Kan me de emoties zo voorstellen. Knipoog

cornelie schreef:
En een OK dan! voor de WRAN.

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens... hoewel het mooi is dat Anya nu dispensatie heeft gekregen vind ik die wieltjesregel echt idioot... De rasorganisaties hebben die ook niet, daar mag je gewoon met een westernknopspoor rijden...waarom moet de wran dan zo'n idiote verplichting hebben... ze verbieden notabene een diervriendelijker optie!
(en om direct opmerkingen over wel of geen wieltjes te voorkomen... nee, ik vind (normale) wieltjes niet zielig, ik heb ze zelf ook, maar western knopsporen (met de nadruk op western) zijn sporen met een rond bolletje aan het eind en dus wel degelijk nóg diervriendelijker).

In ieder geval gefeliciteerd Anya en heel veel succes op de shows!

ZipNRascal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:55

Anya ik vind het echt super voor je!!! Zelf ken ik het probleem van niet meer zonder sporen kunnen rijden. Ik heb reuma en niets van kracht in mn benen, en met sporen heb je dan af en toe net dat beetje meer overtuiging wat je paard soms nodig heeft.

Ik vind het super!! Veel succes op je komende wedstrijden!!! Haha!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 21:30

Super!! Gefeliciteerd en heel veel plezier bij de komende wedstrijden! Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 21:36

De aanhouder wint Lachen
Iig kun je nu weer met plezier trainen Knipoog

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 22:05

Super !!!
Ik hoop je gauw weer te zien op wedstrijden.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 22:08

Super zeg!!!!

Nu kan je weer lekker starten!

Gefeliciteerd.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 22:29

Way to go!!!!!!! Tot op de wedstrijden!!!!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:01

Francis, Vriendjes zijn?

Graag maak ik als nieuw toetredend bestuurder nu even gebruik van die aangemeten pet.
De Wran heeft als vereniging regels opgesteld, die bewaakt worden, omdat die zo zijn afgesproken.
Wat bij de ene organisatie als idioot beschouwd wordt, zou ik best wel weer dingen tegen over kunnen gaan zetten, die ik namelijk idioot vind bij bepaalde rasorganisaties.
Menig correspondentie heb ik achter de rug, over regels die echt niet kunnen, maar toch instant gehouden worden door die rassen organisaties, uit belangen waar een dier uiteindelijk nog nooit beter van geworden is.

Begrijp, dat deze kwestie, in dit geval nog gevoeliger is komen te liggen, nadat bleek dat een ander toetredend bestuurder, deze aanvraag deed.
Democratie’s is deze aanvraag afgewogen en getoetst, en juist drie keer door de mangel heen gehaald, zodat er straks ook niet geroepen kan worden, dat het in een achterkamertje geregeld is.

Juist omdat bepaalde regels allemaal ten spraken geweest zijn op de AVL jongstleden, en zelfs een advies gegeven is, om dit juist daar aan te kaarten, gezien andere organisaties dit ook toestaan, ben ik met meerdere ervan overtuigd, dat deze vraag in meerderheid was aangenomen, en had deze discussie niet plaats gevonden, gezien jij aangeeft dat de Wran zo’n idiote verplichting er op na houd.

En nu is het dus idioot van de Wran, omdat andere organisatie………. NEE
Het idiote in dit verhaal is, dat er geen gebruik gemaakt is, van de ideale mogelijkheid om in verweer te gaan, daar waar besluitvorming over dit onderwerp al vast stond.

Ik ben ook blij voor Anya, maar nog meer ben ik er in mijn sas mee, dat het voor en tegen zijn, goed tegen elkaar afgewogen worden, zodat er straks echt duidelijk is, welke knopsporen en nou wel en niet toegestaan zijn.

Dus uiteindelijk ben ik wel blij met het gegeven Okay dan, Emoticon voor de Wran, maar waarschijnlijk had je ook niks anders verwacht van mij. Haha!

Groeten Peter Vet

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 10:09

Haha!
tot mijn eigen schande moet ik bekennen dat ik er niet aan heb gedacht voor te stellen de sporenregeling te wijzigen. Mijn aanvraag dateert van voor de ledenvergadering en ik had dispensatie gevraagd, geen aanpassing van de regel.

Peter heeft volgens mij gelijk als hij schrijft dat de afweging nog zorgvuldiger moest zijn omdat ik nu eenmaal een vers bestuurslid ben.

Hoe dan ook: ik ben heel blij dat ik weer kan starten en ook blij met de zorgvuldige afweging. Ik zou het niet leuk vinden als iemand op een wedstrijd zou zeggen dat ik dit alleen heb gekregen omdat...

Nu kan ik in ieder geval met stelligheid aangeven dat die afweging zeer zorgvuldig en zonder mijn inbreng heeft plaatsgevonden.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:04

Peter, ik begrijp je volkomen. Echter...ik zeg niet dat het idioot is omdat, maar terwijl... ander organisaties enz. enz.
In het verleden zijn de regels van de WRAN (correct me if I'm wrong) opgesteld aan de hand van de regels van de Amerikaanse organisaties (niet alleen ras, maar ook bijv. NRHA).
Deze organisaties hebben regels die in veel gevallen (te) veel toestaan. Ben ik roerend met je eens!
Maar dan juist in een geval waar de andere organisaties een diervriendelijke regel hebben gaat de WRAN ineens iets anders verzinnen. Dát is wat ik vreemd vind, vooral omdat ik de argumentatie er achter niet snap (maar dat kan aan mij liggen natuurlijk). Waaróm mag je niet met een bolspoortje rijden... Dat bepaalde bitten illegaal zijn, snap ik. Dat bepaalde optoming niet toegestaan is, snap ik... maar waarom je niet met een diervriendelijke knopspoor mag snappen gaat die ene pet die ik heb totáál te boven.

'Tuurlijk is de ledenvergadering de aangewezen plek om daar over te beginnen. Aangezien ik geen WRAN wedstrijden rijd (ben wel WRAN lid overigens) vind ik dat niet mijn taak. Maar daarom vind ik de regel niet minder vreemd.

Wel 'thumbs up' dat jullie na zo'n zorgvuldige procedure in Anya's voordeel hebben besloten.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:28

Anya wat fijn dat je nu ook weer in Nederland kunt starten. We zullen de wedstrijdkalender er is op na slaan en kijken welke wedstrijden haalbaar (gezien de afstanden) zijn voor ons

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:53

Gefeliciteerd, Anya! Afbeelding Ik hoop jou en Lanna deze zomer op een wedstrijd ergens in de lande te komen aanmoedigen!

Zag net trouwens ~stomtoevallig~ western knopsporen te koop op Marktplaats:
Afbeelding
Voordat jij er over begon had ik ze nog nooit gezien of erover gehoord!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 14:01

Zulke heb ik...
Maar ik heb deze besteld:

Afbeelding

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:10

Dat zijn mooiertjes Anya!!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:51

Fijn Anya dat je aanvraag erdoor is. Was tenslotte geen smoes maar had een echte reden.
Die western knopsporen had ik ook nog nergens gezien in een shop. Die je besteld hebt zijn heel apart en mooi.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:59

Francis,

Wat ik heb begrepen, dat de Wran regels in grote lijnen afgeleid zijn om het zomaar te zeggen, van de EWU uit Duitsland. Regelgeving van de Wran, kan niet altijd vertaald worden naar regels die bij rassen verenigingen gelden, omdat de vereniging open staat voor alle rassen. NRHA heeft alleen maar regelgeving voor het spelletje reining, dus daar schieten wij uit eindelijk ook niet veel mee op.

Wel worden alle regels die veranderen bij andere verenigingen dan de Wran, in een commissie tegen het licht gehouden, en vervolgens kundig bekeken, in hoeverre deze in te passen zijn, binnen de regelgeving van de Wran.

De hoeveelheid aan regels die het afgelopen jaar zijn aangepast, hebben het er naar gemaakt dat er zelf een extra druk in de vorm van een inlage gemaakt is, voor het bestaande regelboek.
Om dit zo overzichtelijk mogelijk te houden, en in het achterhoofd dat er tussen nu en twee jaar een geheel nieuw regelboek verschijnt, heeft de commissie een aantal regelwijzigingen aangehouden, omdat deze van mening waren dat BV in dit geval van knopsporen, ook goed omschreven moeten worden waar deze dan aan moeten voldoen.

Je weet hoe het gaat hè. Stel dat er in deze regelwijzigingen ook het toestaan van knopsporen op genomen zou zijn, start er voor je het weet, iemand met dressuur laarzen, omdat het type knopspoor waarmee gereden wordt, niet om een westernlaars passen.
Sommige regels moet je gewoon weg eerst op je in laten werken, voor er een besluit genomen wordt, in het toestaan ervan.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk verwoord heb, hoe zaken als deze eerst van de ene in de andere pet terecht komen. Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:48

Om te beginnen noemde ik de bepaalde organisaties puur als voorbeeld, ik zeg niet dat de regels daadwerkelijk uit die bepaalde organisaties voortkomen.
Ik begrijp volkomen hoe één en ander tot stand komt en de procedures die nodig zijn om het te veranderen. Is ook allemaal helemaal prima.
Blijft bij mij echter nog steeds de vraag open staan (die jij waarschijnlijk net zo min kunt beantwoorden omdat je niet bij de invoering van de regel betrokken bent geweest) hoe men een diervriendelijk alternatief kan verbieden terwijl daar geen rede voor te bedenken is..
En de term 'western-knopspoor' lijkt me duidelijk genoeg om het type spoor te omschrijven... De omschrijving van een westernspoor neemt nu ook geen hele pagina in beslag. (Sterker nog, in het WRAN rulebook heb ik nu ook de term 'westernspoor' niet kunnen ontdekken... er wordt gesproken over een 'spoor met wielen' en verboden is een 'spoor zonder wielen'... Je zou nu dus ook al engelse laarzen aan mogen om je engelse sporen met wieltjes te dragen.)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:00

Hè Francis, nou moeten ze wéér dat regelboek gaan aanpassen Clown