[WN] jodphurbroek bij westernruiters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZipNRascal

jodphurbroek bij westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 15:24

Hallo iedereen!

Ik werk in een engelse ruitersportzaak, en we kregen laatst een lading jodphurbroeken binnen en ze zagen er niet helemaal verkeerd uit.

Een soort stretchy jeansstof, met kunstleren zitvlak.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben benieuwd!! Wilde het zelf wel eens proberen, maar aangezien ze vrij prijzig zijn wil ik niet zonder meer tot aankoop over gaan, en dat het dan toch niets blijkt te zijn..

groetjes!!

Anoniem

Re: jodphurbroek bij westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:37

Ik vind het geen rijden. Veel te stroef in het zadel.
Hoewel, voor op de jonge beesten... Knipoog

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:41

Heb ook nog wel eens geprobeerd met een engelse rijbroek in een westernzadel te rijden en het is idd geen rijden. Misschien als je chaps erover doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:50

Ik denk niet dat dat helpt, want je krijgt zo'n warme kont in een Engelse broek.... D

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:07

Mijn zusje en ik rijden thuis altijd in een rijbroek, terwijl we nooit dressuurmatig gereden hebben.
Tja smaken verschillen.
Wat betreft zo'n jodphurbroek, heb er geen ervaring mee en ook niet echt een beeld van. Dus hiermee kan ik je helaas niet helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:35

Jodphurbroek is toch hetzelfde als een normale rijbroek? Ik draag er heel vaak een. Aangezien ik alleen heupspijkerbroeken heb krijg ik hele erge pijn in mijn buik erdoor tijdens het rijden. Dus draag ik dan liever een jodphurbroek, ik heb er ook een in spijkerkleur dus dat past wel bij western! Vanavond ga ik een normale spijkerbroek die ik ooit eens heb gekocht uitproberen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:44

Ik weet niet hoe een jodphurbroek uitziet, (een plaatje? ) Maar ik rij zelf nu gewoon met een rijbroek, het rijdt zo wel fijn hoor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:38

Ik wil Kim even als model gebruiken Clown
De eerste is dus de spijkervariant, de 2e krijg ik binnenkort via Pmarena (gezamenlijke inkoop = voordelig Lachen )
en de 3e lijkt me voor Western heel 'gewaagd' Clown

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:52

@sugarmiss, die vind ik wel mooi. Dat lijkt tenminste nog met een paar westernlaarzen.

Roelensteijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:59

Mijn vriend rijdt met een jodphur broek en vindt het heel lekker rijden. ik heb hem nog nooit over een warme kont of stroef zitten horen klagen. Wel over een zere kont maar dat is een ander probleem. Haha! Wat kost zo'n jeans jodphur bij jullie?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 18:10

Die van mij (merk HKM) is Euro 75 (inkl. verzending), die bij Kim zijn iets duurder (merk Sonnenreiter).

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:37

Kijk, daar was ík dus eigenlijk naar op zoek! Maar dan wel zoeen als op de foto, met wijde pijpen aan de onderkant (de traditionele jodphurbroek is n.l. nauwsluitend aan de onderkant.. krijg je zo'n 'tante Sidonia-beeld' van).
Waar kan ik een beetje voordelig zo'n spijker-jodpur-rijbroek kopen? Bij Heja hadden ze ze in ieder geval (nu) niet. SM, HKM? Wat/Wie/Waar is dat?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:46

Francis schreef:
Waar kan ik een beetje voordelig zo'n spijker-jodpur-rijbroek kopen? Bij Heja hadden ze ze in ieder geval (nu) niet. SM, HKM? Wat/Wie/Waar is dat?

Ja, zelfde vragen!
Enne, passen, is dat ook ergens een optie? Geen idee wat mijn maat is met dat soort broeken (ja, grOOt... Haha! )

Miem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:01

Mooi zijn ze zeg!!

Ik maak mijn broeken zelf en wil dat ook nog een keer met jeans gaan doen (heb het eens gedaan maar die rekte niet 2 kanten op, dan kun je beter of geen rek hebben of 2 kanten rek anders trekt het door de aparte patroondelen die je bij een rijbroek hebt).

Maar de eerste twee vind ik erg mooi iig! Alleen heb ik ze juist wel met strakke pijpen omdat ik meestal met chaps rijdt.
Goh als ik toch eens veel geld had wist ik het wel hoor hahaha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:53

Op Ebay worden die spijkerjodhpur's van HKM regelmatig aangeboden voor rond de Euro 80. Smurf haalt ze bij een ruiterzaak bij haar in de buurt, maar ik weet niet of die ook het spijkermodel heeft.
De maat schijnt 'normaal' te zijn soms zelfs iets aan de ruime kant.
Bedenk je echter wel dat je onder een jodhpurbroek geen normale westernlaarzen aan kunt óf je moet het elastiek aan de buitenkant (onder je laars door) doen. Lagere (enkel)laarsjes kan natuurlijk wel.

Overigens heb ik sinds kort ook een spijkerrijbroek van het merk Steeds bij Kraemer Pferdesport gekocht. Dit nieuwe model heeft ook wijde pijpen, géén binnennaad maar wel een extra oplegstuk van de knieën tot onderop.
De stof is niet zo heel dik, meer een zomermodel.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:55

Geen hoge laarzen misschien, maar lacers wel weer neem ik aan...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:58

Lacers is geen probleem Lachen

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:05

Heel eerlijk? Ik vind het echt lelijk die twee kleuren Cool

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:13

Veel te duuur! en ik was zzzzoooooooooooooooooooo blij dat ik geen rijbroeken meer aan hoefde.. Maar ja dan moet ik zeggen dta er ook niet veel was 'in mijn tijd' aan leuke kleurtjes en mooie materialen.

ik heb een goedkope (20) strech jeans die verdacht veel hierop lijkt, maar dan zonder dat leren zitvlak.

Voor de dressuur mutsen vind ik het leuke broeken!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:34

Ik heb deze:
Afbeelding
Zonder binnenaad, maar met extra versteviging op de knieëen zoals bij een gewone rijbroek.
Dan kan ik 40 Euro niet duur vinden Clown

Sommige mensen vinden die broeken met kunstleren inzet te stroef, maar hoe zit dat dan als je altijd met chaps rijd. Dat zit dan weliswaar niet direkt op je kont, maar wel bij je benen. Dus ook stroef Verward

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:46

Met chaps zit je echt een stuk stroever dan zonder. Heb pas een paar showchaps gekocht van Rina, en nu zit ik helemaal als een huis in mijn zadel. Was alleen wel heel warm in Hardenberg..... pfff.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:50

Dus eigenlijk zijn chaps ook bedoeld ook 'vaster' te zitten, net als een broek met kunststofinzetten Cool

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:03

Onder andere wel ja. Volgens mij zijn ze ontstaan om de cowboys te beschermen tegen cactusnaalden, maar dit was een prettige bijkomstigheid.