[WN] Wil mijn haflinger laten omscholen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bol

Wil mijn haflinger laten omscholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 11:30

Ik wil helemaal overstappen op western maar aangezien ik het zelf ook niet ken en mijn haflinger looplustig is wil ik haar laten omscholen.Zodat zij het al begrijp en ik het dan samen met haar veder kan leren met lessen natuurlijk.Nu ben ik opzoek naar een westernstal,manege,africhtings stal waar ze paarden/pony dit leren wie weet dit en wat zijn de kosten daar van moet wel op een rustige manier geleerd worden .

__Suzanne__

Re: Wil mijn haflinger laten omscholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 13:13

Hallo Bol, voor jou een beetje uit de buurt misschien, maar Mireille van Soldt kan dit heel netjes en rustig! Ze zit alleen in Brabant! PB me maar voor haar telefoonnummer als je interesse hebt!

bol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 16:56

hoi bedankt voor de tip maar inderdaad ik zoek het ,het liefst in zuidholland had ik er ook even bij moeten zetten maar toch reuze bedankt.

Donjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:30

Hoi Bol,

Heb je er al wel over nagedacht om samen met je paard alles te leren? Onder goede begeleiding van een ervaren trainer kan je samen een heel eind komen met je paard.
Zeker als je zelf ook nog geen western rijdt, is het samen omscholen juist heel leuk, vind ik.
Je kiest er nu voor om je paard uit handen te geven, en te laten inrijden door een voor jou onbekende persoon. Bovendien moet je zelf dan ook les nemen, waarom dan die twee niet in één keer doen?

Uiteraard is het jouw eigen keuze, maar ik weet uit ervaring dat samen met je paard leren wel zo leuk is. Overigens heb ik zelf ook een zeer looplustige Haflinger Knipoog dus wat dat betreft weet ik zeker waarover ik praat!

En besluit je om toch je paard uit handen te geven kan ik je altijd per PB een tip geven over een rustige trainer - waar wij momenteel ook bij lessen die erg correct is naar de paarden toe.
Succes met je zoektocht!
Groetjes, Donjaja.

WTLFJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:18

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:52

Ik heb vaker een paard bij Rieky Young (Vorstenbosch - NB) in training gehad, en zij werkt volgens het principe: je brengt hem een maand, de eerste twee weken rijdt zij hem, en in de laatste twee weken krijg je 2x per week les. Prima manier om te zorgen dat je paard een eenvoudige basis heeft en je zelf een goede start maakt. Wendy van Osch (Venhorst-NB) werkt geloof ik op de zelfde manier.
Het is mij tot nu toe goed bevallen.