[WN] Jeugd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BertjeB

Jeugd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 20:56

Zouden ze bij de NQHA vergeten zijn wie de jeugd heeft heeft de toekomst????????
Dit is echt niet te geloven geven ze het jeugdteam in handen van een zeer onervaren ruiter paardenvrouw
Waar moet dat heen !!!!! De eerste ruiters zijn er dus al uitgestapt
Zo komt de sport bij de jeugd toch nooit van de grond.

PeterV

Re: Jeugd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 07:56

BertjeB,

De Jeugd heeft inderdaad de toekomst, daar weet ik alles van, en probeer met andere bevlogenen daar wat mee te doen.
Je hebt het over een zeer onervaren paardenvrouw, waar ik mijn wenkbrauwen van frons.
Ik zelf, ben een zeer onervaren paardenman, maar went mijn andere kwaliteiten aan, om het zomaar te zeggen, waarvan ik zeker weet, dat deze ook nodig zijn, om iets moois van de grond te krijgen. Dan heb ik het niet alleen maar over geld hebben, maar ook over, talent hebben in organiseren, het kunnen motiveren, simuleren, activeren, werken aan teambuilding en zo zou ik nog wel even kunnen door gaan, met de dingen op te noemen, die heel vaak bij ervaren paardenvrouwen cq mannen ontbreken. Uiteindelijk is dat maar goed ook, want talent volle paardenvrouwen cq mannen, moet je ook laten rijden, rijden en nog eens rijden.
Dus stel, dat dit jeugd team zou begeleid worden door een zeer ervaren paardenvrouw, zonder andere kwaliteiten, zou het eigelijk dus ook nergens komen.
Waar wil je heen met deze topic? Ik probeer je aan te geven, dat ik juist bewondering heb, voor deze jeugdcoördinator Rianne de Kroon, dat zij zich inzet, en door gaat, om het één en ander toch van de grond te krijgen. Je schrijft dat de eerste jeugdruiters er dus uitgestapt zijn. Zowat, andere zullen er wel weer instappen denk ik dan, want zo gaat het al jaren, ook toen het begeleid werd door ervaren paardenvrouwen cq mannen. Dus wederom, wat wil je horen?

Jeugd begeleiden is heel moeilijk, want alles moet je namelijk regelen, en buiten dit, is het een hele grote verantwoordelijkheid, omdat je met minderjarige omgaat. Ik zou zomaar een hele rij ervaren paardenvrouwen cq mannen kunnen op noemen, waar ik de begeleiding van mijn jeugd ruiter nooit aan zo toevertrouwen. Buiten het feit, dat deze stuk voor stuk zo ervaren zijn, en dat ook laten zien in een hoog scorend vermogen, hou ik deze toch uit de buurt van mijn jeugd talent, om andere redenen die met paardrijden te maken hebben.
Denk hier is over na!

Jongstleden, heb ik pittig mogen corresponderen met deze door jou aangekaarte jeugdcoordinator, die ondanks het feit dat jij aangeeft, dat het een zeer onervaren paardenvrouw is, zou toestaan, mijn jeugd talent te begeleiden.
Oprecht, direct, eerlijk, en met vatzoen reageerde zij adequaat op mijn verontwaardigde epistels, aan haar adres. Verschuilt zich niet achter het feit, dat zij het ook allemaal maar vrijwillig doet, en probeert een dialoog aan te gaan.

Dit is de basis voor mijn, om juist een jeugd team van de grond te krijgen. Want ervaren paardenvrouwen en mannen, die kan je inhuren, en zo simpel is dat, ik doe dat al jaren.

Mensen zoals jij, weten volgens mijn nederige menig, niet helemaal hoe het werkt in het leven, want als ik mijn onkruid wiet, vergeet ik negen van de tien keer mijn buurman niet.
Grappig onder schrift heb je.

Groeten Peter Vet

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:47

Even OT: je rookt wiet en je wiedt onkruid. Nu is wiet weer afgeleid van het engelse weed en dan hebben we het toch weer over onkruid Knipoog 8)

Ik kan me trouwens heel goed in jouw argumenten vinden Peter. Juist iemand met deze talenten kan heel veel betekenen voor de jeugdruiters omdat er geen eigenbelang meespeelt.

=^.,.^=

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:52

farichta schreef:
Even OT: je rookt wiet en je wiedt onkruid. Nu is wiet weer afgeleid van het engelse weed en dan hebben we het toch weer over onkruid Knipoog 8)

Ik kan me trouwens heel goed in jouw argumenten vinden Peter. Juist iemand met deze talenten kan heel veel betekenen voor de jeugdruiters omdat er geen eigenbelang meespeelt.

=^.,.^=

Ohhhhhh eindelijk is iemand die mijn snapt.
*o/* *o/* *o/* *o/* *o/* *o/* *o/* *o/*

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:07

Dat heeft lang geduurd he Peter...... Tong uitsteken

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:17

Er bekruipt mij ineens een gevoel dat BertjeB zijn kruidentuintje al eens eerder aan de orde is geweest Haha!

Ik ben benieuwd wat je met dit statement beoogt?
Ik zou eerder naar de NQHA stappen en een goed voorstel doen als dit allemaal zo slecht is, dan hier op Bokt gaan klagen.

Wat is een onervaren ruiter paardenvrouw??
Er zijn legio trainers/begeleiders die zelf niet zo goed kunnen rijden als hun leerlingen.
Het gaat erom dat je oog hebt voor de noden en dat je inzicht hebt in hoe je iets van de grond kunt krijgen waarmee je een positief effect verkrijgt.
En zolang er toch weer VRIJWILLIGERS zijn die zich inzetten en al hun (schaarse) vrijetijd gebruiken om een vereniging draaiende te houden, mogen we toch echt niet klagen lijkt mij.
Je kunt hoogstens proberen om mee te werken aan de kwaliteit van een organisatie.

Ik kan me niet voorstellen dat je met dit topic een oplossing aandraagt

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:27

vera schreef:
...Ik kan me niet voorstellen dat je met dit topic een oplossing aandraagt

Maar geeft wellicht stof tot nadenken Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:29

farichta schreef:

En hoe zal de " onervaren ruiter paardenvrouw" zich nu voelen, denk je? Ach gut

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:30

Hopelijk strijdlustiger dan ooit met de intentie er wat van te maken en de schouders er onder te zetten, mbv die andere vrijwilligers Lachen

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:50

En BertjeB was weer stil Cool

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:53

Blaze schreef:

Die is nu natuurlijk een brief aan de NQHA aan het schrijven met een passende oplossing Knipoog

BertjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 11:37

vera schreef:
Blaze schreef:

Die is nu natuurlijk een brief aan de NQHA aan het schrijven met een passende oplossing Knipoog

Laat BertjeB nu toch ook nog eens moeten werken
De leiding van het jeugd team is in handen gegeven van Bo Peters
en zij is dus de onervaren paardenvrouw die in het topic bedoeld werd.
Er is altijd veel commentaar geweest op de leiding en begeleiding van nederlandse jeugdteam dat weet een ieder die hier op bokt mee kijkt
Want ook een ieder weet hoe de poten onder de stoel van Mevrouw Spaans zijn gezaagd maar zij en Henk samen konden een jeugdteam wel stimuleren en begeleiden
Oke ook zij hebben steken laten vallen maar het is nog altijd zo wie werkt maakt fouten en als je niet werkt maak je dus geen fouten

En de brief is al onderweg naar de NQHA.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:50

vera schreef:
farichta schreef:

En hoe zal de " onervaren ruiter paardenvrouw" zich nu voelen, denk je? Ach gut

Hopelijk gesteund door onze reacties Ja

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:53

FF een vraagje. Wat is haar taak als begeleidster? Moet ze de jeugd trainen of is het meer een soort choachende functie. Want dat vind ik een groot verschil.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:10

crazycactus schreef:
FF een vraagje. Wat is haar taak als begeleidster? Moet ze de jeugd trainen of is het meer een soort choachende functie. Want dat vind ik een groot verschil.

Mijn zusje zit in het jeugdteam en wat ik begrepen heb gaat zij samen met Carmen Noordman en nog en andere (nader te bepalen) trainer het jeugdteam trainen...

Verder heb ik van Cecile nog niet begrepen dat er mensen het team zijn uitgestapt vanwege het niet eens zijn met de keus van de trainers.. wel om andere redenen, maar niet om deze reden.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:33

***Die is nu natuurlijk een brief aan de NQHA aan het schrijven met een passende oplossing***

***En de brief is al onderweg naar de NQHA.***

Probeer deze brief gewoon in alle openheid te schrijven dan, dan zet je tenminste niemand op het verkeerde been, en zadelt niemand met een naar gevoel op.
Verder begrijp ik, dat je behoorlijk geïnformeerd bent over het één en ander, binnen het reilen en zeilen van deze club. Dus zeg het maar wat je dwars zit, krijg je je zin niet, of pesten zij je.
Of zoals eerder genoemd, is het team belang, niet jou belang?
Je weet dat je op bokt overal over praten mag. Zet je werk nou maar even aan de kant, want meestal functioneer je toch niet als je wat dwars zit. Hoe ervaren, of onervaren ben je zelf eigelijk? Of waarom al iemand afbranden dan, voor dat deze steken heeft laten vallen.
En als Bo Peters werkt, mag deze dan geen steken laten vallen? Is dit dan een goed voorbeeld van iemand die aangewezen wordt, te stimuleren? Volgens mijn werkt dit ook niet hoor BertjeB, aan stoel poten zagen, voor de aangewezenen überhaupt wat heeft kunnen betekenen Doei, doei

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:43

Citaat:
Want ook een ieder weet hoe de poten onder de stoel van Mevrouw Spaans zijn gezaagd

Dus toen dacht jij; "Laat ik hetzelfde doen bij de stoelpoten van Bo Peters" ?
Citaat:
Oke ook zij hebben steken laten vallen maar het is nog altijd zo wie werkt maakt fouten en als je niet werkt maak je dus geen fouten
Hiermee geef je toch al aan dat niemand perfect is?
Ook zij dus niet en (gelukkig) niemand niet! Haha!

Citaat:
Er is altijd veel commentaar geweest op de leiding en begeleiding van nederlandse jeugdteam

Veel commentaar is Nederlands eigen, dat weten we ook allemaal.
Maar probeer dan iets gestructureerds er aan te doen en niet zo'n opruiend verhaal hier op Bokt te plaatsen.
Tenminste, dat lijkt mij minder vruchten afwerpen dan daadwerkelijk "het probleem" proberen op te lossen....of ben ik nou gek Verward

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:05

Ik vraag me af wat Bertje ermee opschiet om Bo hier op bokt
af te kraken en waarom hij niet gewoon even afwacht
zodat zij kan laten zien wat ze voor het jeugdteam kan
betekenen?
Even off topic; Hoe word het jeugdteam geselecteerd?
Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:29

En als aanvulling op wat sassy77 schrijft: wat wordt er zoal aan clinics etc georganiseerd ??

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:13

De jeugdleden hebben zichzelf op kunnen geven voor het team. Die inschrijvingen zijn nu gesloten. Er zitten nu geloof ik een stuk of 11 jongens en meiden in het team. Zij gaan allemaal gezamenlijke trainingen (zondag a.s. is de 1e) rijden en wedstrijden rijden (m.n. AQHA natuurlijk) om zo te laten zien wat ze kunnen presteren en aan de hand van de prestaties en ook aan de hand van hun inzet tijdens de trainingen en clinics en hun "Team-spirit" wordt er uiteindelijk een rijdend team geselecteerd en worden er reserveruiters en grooms geselecteerd die mee gaan naar amerika volgend jaar...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:39

En ik neem aan dat de jeugdtrainers die jeugd selecteert? Knipoog

Ik heb Bo Peters pas 1 keer zien rijden op een wedstrijd en kan dus helemaal niets zeggen over haar kwaliteiten, als ik dat al kan. Ik vind het wel wat raar dat zij openlijk op Bokt wordt afgekraakt. Heb je zelf überhaupt wel ervaringen met Bo Peters? Ik weet dat ze jong is, maar dat hoeft niets over haar ervaring en haar kunnen te zeggen.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:32

De trainers zullen idd uiteindelijk uitkiezen wie er als rijdend en wie er als groomend teamlid mee gaan.. ik weet dat ze ook nog met Cedric Leroux aan het praten zijn of hij ook weer wil trainen... dan hebben ze er in elk geval een wat meer gerenomeerd iemand bij,.. maar ik heb er wel vertrouwen in hoor, en ik vind het gewoon belachelijk dat iemand, die zich overigens verder helemaal niet bekend maakt, hier even openlijk op Bo loopt af te geven...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 11:40

judith schreef:
belachelijk dat iemand, die zich overigens verder helemaal niet bekend maakt, hier even openlijk op Bo loopt af te geven...

Ik denk dat de meeste hier op Bokt wel weten wie het is Knipoog

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:38

Nog even een aanvulling Lachen Uiteraard hoort Peggy de Kraa ook tot een van de trainers van het jeugdteam... Niet te vergeten Knipoog