[WN] Handig tasje voor GSM-op-knop ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Handig tasje voor GSM-op-knop ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 18:19

Ik wil m'n GSM graag vastmaken op de knop van m'n zadel , zodat hij er bovenop ligt , veilig stevig en wel , en ik hem er ook makkelijk en veilig vanaf kan halen.

Doordat hij met een elastisch bandje ofzo vastzit , of een riempje...

Begrijp je wat ik bedoel Clown

Bestaat zoiets ?

Dat doe je dan om/op je knop , je kan makkelijk je GSM eruit halen en erin doen , en hij zit stevig vast.

Lijkt me ideaal Bloos

DubbelFun

Re: Handig tasje voor GSM-op-knop ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:26

Je hebt wel dingen die je aan je riem kunt doen, of anders een klein tasje wat je aan de knop van een westernzadel hangt, maar echt makkelijk open maken lijkt me dat niet.

Weleens aan klitteband gedacht ??

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:31

Het is handiger je mobieltje op je lichaam te dragen,...stel je voor dat je eens van je paard valt en paard gaat ervandoor ,..met mobieltje!! Haha! Cool
Misschien dat je dan juist je telefoon nodig hebt ivm noodgeval.
Tis maar een tip............. Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:32

En wat denk je dat er gebeurd als je valt BOVEN OP je mobieltje Knipoog
Maar ik heb hem idd ook liever bij me dan aan mijn zadel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 18:37

Haha , ik WIST het : SM heeft de eerste reactie *LOL*

Ja ik zit met meerdere dingen te denken hoe ik het het beste kan doen , ik weet alleen niet of klitteband echt lekker blijft zitten ?

Misschien zo'n los bandage-riempje idd , lus rond de knop draaien , uiteinde over GSM heen en vastklitten aan lus om de knop...zoiets zal het wel worden als er geen kant-en-klaar fijn vernuftig iets al te koop is Lachen

jessiejanes : ja heb ik ook aan gedacht , daarom hield ik hem altijd bij me Knipoog

Maar ik heb nu GPS op m'n mobieltje en die doet het het best als hij een goed signaal heeft , dus buiten je zak en in een bepaalde hoek.

En laat die bovenkant van die knop nu precies de juiste hoek hebben *LOL*

Dus ik heb die GSM nu met een paar manenelastiekjes aan de knop vast gefröbeld , en zelfs onder dichte bomen een prima signaal , leuk wel.

Afgelegde afstand 305m , 307 , 311 , 315.....als je aan het stappen bent.

Dus voor het signaal is het perfect !

Alleen ik kan dat schermpje echt niet aflezen tijdens dat geklots , zelfs in stap niet....dus wil hem er af en toe even uit kunnen halen om te kijken , en makkelijk weer terug kunnen stoppen ook voor de veiligheid.

Als ik eraf getorpedeerd word hou ik altijd de teugels vast (reflex die ik mezelf als penny-meisje al aangeleerd heb Knipoog ) dus ik zal die pony in principe niet kwijtraken..en anders moet ik een reflex aanleren dat ik met 1 hand de teugels goed stevig vastklamp als ik vlieg , en met de andere die GSM van die knop afscheur Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:46

Je hebt klitteband van 5 cm breed, daar blijft een mobieltje echt wel aan 'plakken' denk ik.
Maar ik zal eens zoeken of ik iets kan vinden wat er normaliter voor gebruikt wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 18:52

Ja gewoon dat losse klitteband bedoel je , die brede stroken die je kunt strijken of naaien ?

Klitteband is trouwens ook wel lekker spul als je paardje een beetje hyper is , hahaha , altijd lachen als Rena met samengeknepen dribbelbilletjes loopt even *raaaatsssssjjjj* een klittebandje ergens losmaken Extreme duivel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:55

Ja en zachtjes doen lukt echt niet Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 19:02

Ik ben dan weer zo gemeen dat ik sterk de neiging moet onderdrukken om expres dat soort geluidjes te maken , in het kader van de hele tijd zo'n strontvervelend paard onder je kont.... : HIER , heb je wat om van te schrikken ! Stoom uit je oren gna. Extreme duivel

Maarja daar heb je ook alleen jezelf maar mee , dus dat doe ik maar niet Schijnheilig

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:50

Kun je niet iets maken wat je bijv. aan je jas kunt spelden ofzo... ik zou m'n GSM toch liever op m'n lichaam dragen dan aan m'n paard... Mooi, zo'n reflex, maar om het moment dat jij gewond op de grond ligt heb je weinig aan een GSM bovenop je paard, ookal heb je die dan nog vast.
GPS op je paard is natuurlijk wél weer handig als 'ie toch los komt... issie weer op te sporen als'ie ergens door de bossen zwerft. Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 19:56

Wat denk je ervan als hij opgevangen wordt door iemand midden in de duinen ofzo ?

Kunnen ze die GSM eraf halen en "thuis" bellen ofzo.....is ook wel handig , komt het paard iig goed thuis Schijnheilig

Of als ze ervandoor knalt en hem onderweg verliest...weet je toch dat je op het goede spoor bent als je hem tegenkomt Bloos

Iets op je lichaam dragen brengt ook altijd weer risico met zich mee bij een val...

Tja zo is het altijd wat...

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:05

2 mobieltjes dan maar? Pling Haha!
............of 3, 1 op je paard, 1 links aan je lijf, 1 rechts aan je lijf...............
Tja,..ooit reden we allemaal zonder telefoon,kan het me bijna niet meer voorstellen...............................

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 20:09

Ik moet mezelf sowieso al dwingen om dat ding mee te nemen , rij er bijna nooit mee Bloos

Dus in dat tasje op die knop is zo gek nog niet dan *LOL*

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:16

jessiejanes schreef:
Tja,..

oooooooooit

reden we allemaal zonder telefoon
,kan het me bijna niet meer voorstellen...............................

Haha! En juist daarom doe ik dat nog steeds... Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 23:06

Ik had em wel bij me maar wel uit... wil niet gestoord worden op een relaxed buitenritje, maar vind het toch wel een veilig idee om hem in geval van nood bij me te hebben. Zo midden op de Veluwe kun je lang liggen voor er iemand langs komt...
Overigens is voor het veilig thuis komen van je paard zo'n sleutelhanger aan je zadel waar je naam, adres en telefoonnummer op kunt schrijven ook een simpele oplossing.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:16

Ik leg mijn gsm gewoon in mijn asbak, want ik ben gestopt met roken. Clown

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:37

PeterV schreef:
Ik leg mijn gsm gewoon in mijn asbak, want ik ben gestopt met roken. Clown

Heb jij een asbak op je zadel zitten dan? Coooool!!! Clown

Michellegb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:38

Hebben jullie er ook aangedacht dat door het stuiteren van je telefoon, je telefoon ook kapot kan gaan ??? een printplaat blijft gevoelig. Dan heb je niks meer aan je gps en gsm hihi is ook zonde toch ???? Er zijn wel een soort van polsbandjes waar je je mobiel in kan doen, misschien is dat een optie ??????

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:12

je hebt ook van die handige GSM dingetjes met klittenband voor om je bovenarm. Ik heb daar altijd de GPS inzitten als ik lange ritten ga maken. Even bandje los en je kunt op het schermpje kijken. Los in je zak gaat ie vaak uit tijdens het rijden met al dat gehobbel en in mijn zadeltas vind ik geen optie ivm lompe valacties. Zie mijn paard al gaan met alles op zak en ik in het zand Haha! (heb die nare ervaring helaas al eens mogen meemaken.