[WN] Pads en muizen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pads en muizen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 14:40

Die gaan niet samen Boos!

Ik heb behoorlijk wat pads verzameld, maar meestal gebruik ik er twee het meest. Nu heb ik verder nog een splinternieuwe goeie mooie pad met schapewollen onderkant. Daar ben ik nog zuinig op, dus gebruik hem niet super veel. Nu pakte ik hem gisteren weer eens van de stapel en zag wat muizestrontjes en strootjes erin liggen (dubbelgevouwen), verder nog geen schade. Verder heb ik nog een "showpad" waar ik ook zuinig op ben Haha!

Maar hoe bewaren jullie de pads die je niet dagelijks gebruikt? Ik heb ze nu in plastic zakken gestoken, afvalemmerzakken, en zakken waar pulpbrok in gezeten heeft. Maar het lijkt niet bijzonder te helpen... Moet ik een constructie verzinnen waar ik ze aan kan ophangen ofzo?

Hoe doen jullie dat?

Urbs

Re: Pads en muizen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 14:44

Ik heb mijn chabrakjes gewoon in een zak waar oorspronkelijk mijn nieuwe deken in zat. Deze is goed afsluitbaar en lekker stevig. Ik heb nergens last van, ze blijven schoon/ stofvrij en er komt geen muizenfamilie op bezoek. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 14:49

Sjabrakjes hebben er ook geen last van hoor, (heb ik ook nog zat liggen) maar de pads hebben een schapenwollen onderkant, en da's heel aantrekkelijk voor muizen Knipoog Ik bedoel geen Ankypad oid, maar een westernpad Knipoog

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 15:00

Ik heb de pads op een balk hangen. Daar hangen ook onze dekens om omdat er anders ook muisjes komen Haha! En dat willen we niet.

maar we hebben ze dus hoog hangen en dan kan er nets bij en blivjen ze mooi schoon

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 15:05

In een kist, waar de muizen dus niet in kunnen komen. Mijn showpad ligt bij mij thuis op zolder en dus niet op stal. Ook de winterdekens liggen daar in de zomer (gewassen en in plastic zakken)

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 15:32

In een oude vriezer, gegarandeerd muisvrij.
Moet je wel af en toe even luchten en geen vochtige pads in opbergen

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 15:49

Ik had vorige winter ook twee kapotgevreten engelse sjabrakken.
Ik heb nu de winterdekens in zo'n blauwe engelse voerton opgeborgen en er staat een schaaltje gif in de zadelkamer.
Nu zijn ze dus verhuisd naar de stal waar ik niet kan vergiftigen vanwege de andere dieren. Ze staan je brutaalweg aan te kijken!!!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 16:28

Ik heb alles in huis liggen. En wat ik nodig heb neem ik mee naar stal.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 17:05

mijn pads liggen in een plastic aflsuiltbare bak van de blokker, zolang je er geen vochtige pads in doen blijven ze scoon en geen muizen Lachen

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 19:47

in die afsluitbare zakken waar men winterdeken of ander deken in zat toen ik het kocht. zitten men gewone en men showpads zitten in van die speciale draagtassen van big d en dergelijken heb zo is via ebay een hele set draagtassen gekocht voor de hele set (, zadel, hoofdstel, romals, staart, kledij, zadelpads) was een set die bij elkaar past en dat is zo sterk als winterdeken mooi afgewerkt en met ritsen aan enzo en is zacht vanbinnen en nestjes af te kuisen als er wat vuil opzit. en daar zitten al men showspullen in (was leuk setje met gebordeerde quarter op met bosal)
Bloos Cool

en heb het gekocht aan 1/4 van de prijs van één zak hier voor de hele set dus. was een winkel die failliet ging over 2jaar was men eerste bod op ebay vergeet het nooit in volle spanning gaat het aankomen bij me thuis of niet hihi Clown Cool

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 09:13

Chantalleke schreef:
maar we hebben ze dus hoog hangen en dan kan er nets bij en blivjen ze mooi schoon
En hoe heb je dat hangsysteen opgehangen... met luchthaken Cool Knipoog

Muizen komen overal bij waar ze tegenaan kunnen klimmen of zich doorheen kunnen bijten.

Ik heb een muisdichte kast, maar dan moet je wel heel konsekwent de deur achter je dichtdoen Bloos
En het mooie spul blijft gewoon in huis.

Oude vriezer is een goed idee, dikke kunststof voertonnen ook.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 09:44

Ik heb al mijn muisgevaaslijke spul in een afsluitbare houten kist en een plastik afsluitbare bak van de Leen Bakker.
Nou was ik laatst bij de Leen Bakker en zag daar van die grote kunststof kisten staan waar je je tuinmeubel kussens in kan doen volgens mij zijn die muisvrij en niet eens zo duur in de aanschaf n.l. 29,95 en groot genoeg voor de nodige dekens, pads en dergelijke ik zit er dus hard aan te denken om er een op te halen ik heb nooit plaats genoeg voor die spullen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:24

Ik heb ze gewoon op mijn zadel liggen Tong uitsteken We hebben op één of andere manier geen muizen op stal Tong uitsteken

Mijn showpad thuis op zolder.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:25

Bij mij liggen ze ook over mijn zadels, en diegene die ik niet gebruik hangen over een balk. Mijn katten bivakkeren dagelijks in de schuur..... Muisvrij is het niet, maar het komt er heel dicht bij in de buurt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:57

Mijn mooie spullen heb ik thuis, of ik stop ze in grote curver boxen/voertonnen. De rest hangt over mijn zadel, en meestal slapen de katten erop (ben je er helemaal zeker van dat er geen muizen komen. Vooral neopreen zijn muizen dol op, ik ben al een paar beenbeschermers (strijklappen) kwijt, en sommige dekens die in een open stelling lagen waren dus ook stukgevreten door de muizen. Een stalgenootje had een nieuw pad liggen met wollen onderkant, de muizen bedankten zich ervoor, hij kon de pad meteen weggooien en de muizen hadden lekker warme nestjes...