[WN] Wat eten op wedstrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat willen jullie ruiters en toeschouwers eten op show?

Het bekende frietje met kroket, frikandel
15 (31%)
Belegde broodjes inclusief broodje hamburger
18 (38%)
Een warme maaltijd zo ja wat?
4 (8%)
Vegetarisch
5 (10%)
Iets anders
5 (10%)

Totaal aantal stemmen: 47

sugarspice

Wat eten op wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 18:17

Bij deze ben ik erg nieuwsgierig of er meerdere deelnemers of toeschouwers zijn die toch wel iets meer willen dan het bekende frietje met.

crazycactus

Re: Wat eten op wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:29

Ik ben niet zo pataterig, dus liever een broodje gezond oid.

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:32

geef mij maar gewoon een belegd broodje, lekker als je echt honger hebt Lachen, mag ook verkocht worden naast patat Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:34

Ligt er aan.. op een 1 daagse show neem ik genoegen met wat er is (broodje, frietje...), op een meerdaagse show is een beetje variatie wel lekker... (pasta/rijst gerechten, stukkie vlees van de gril, salade, lekkere broodjes zoals we vroeger op de NK hadden...)

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:35

Ik ben in principe nietzo kieskeurig.

Alleen wil ik wel op een meerdaagse show meerdere keuze's. Zoals belegde broodjes, patat, soep en brood en dat soort dingen

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:12

Een belegd broodje zou wel lekker zijn. Jammer dat ze vaak alleen maar patat o.i.d. hebben.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:30

hamburgers *LOL*
ik ben echt dol op hamburgers Vingers aflikken Vingers aflikken

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:31

Ik zou zeker bij meerdaagse wedstrijden zo graag eens iets lekkers te eten willen hebben. De patat is meestal klef, broodjes kaas idem. En daarmee beperkt zich het vegetarische menu ook meestal. Maar gewoon wat salade, fruit dat soort dingen. En een warme hap. Ik ben wel bereid daarvoor te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:50

Ik ben erg van de broodjes, maar dan niet van het soort dat al de vorige dag gesmeerd en belegd is Haha! Ik wil er ook best wat voor neerleggen, als het dan maar lekker vers is en er wat groenvoer op zit.
Patat hoeft van mij niet zo, da's noodvoer (verwend kreng ja, ik weet het)

Op meerdaagse wedstrijden mag er van mij gewoon een heeeeeele grote pan nassi of spaghetti ofzo gemaakt worden. Lekker groenten erin, bakkie salade erbij en klaar is klara!

(Maar in de nieuwe veewagen zit een keukentje, dus wie weet Tong uitsteken )

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:53

klopt op deur van nieuwe veewagen van Sonja. Biedt aan om te koken als dat voor mij ook hapje oplevert. Maar ik kan ook heel goed afwassen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:56

Hij's niet van mij Haha!
Maar je aanbod staat genoteerd, hahaha
Maar voor het NK wordt het gewoon de inmiddels bekende locatie met open haard in Holten hoor Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:58

Holten is goed! Voor het NK dan Lachen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:03

Helaas is het altijd makkelijk kiezen als je geen vlees eet Clown
Dus wat mij betreft mag er meer liggen dan alleen een broodje kaas zoals salade en een vegetarische dish (nee, er is echt heel veel te koken zonder vlees Vingers aflikken ).
Patatje op zijn tijd is best lekker maar meestal zijn de frietjes te slap, in oud vet gebakken of simpelweg nauwelijks gebakken Verdrietig

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:51

ik heb ook gestemd op belegde broodjes. bij een meerdaagse zorgen we er altijd voor savonds een fatsoenlijke warme hap te krijgen (in de caravan) maar zo smiddags is een broodje gezond oid wel beter dan die eeuwige patat.
bij 1 daagse wedstrijden overigens ook lekkerder, dan ben je toch savonds thuis voor een gewone hap.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 02:13

Er is wel eens iet van chili geweest wat zeer goed smaakte. Nasi met een satehtje is ook lekker en goede, dus geen meerdaagse en kleffe, broodjes zijn ook prima.
Ook al rijdt je niet zelf is dat prima eten, soms kun je echt wel een hele dag als toeschouwer doorbrengen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:14

Misschien ok gewoon een schaal met fruit voor de verkoop. Een appeltje gaat er op zijn tijd best in en voor banaantjes schijnt ook een markt te zijn Cool

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:36

Ik ben echt super makkelijk, ik maak me op een wedstrijd om heel veel dingen druk,maar niet om het eten. Die paar dagen kom ik wel door met wat er te halen valt, of het nou lekker/gezond/niet-gaar/aangebrand/klef is of niet, is echt het laatste wat me interesseert Bloos !

Wat ik wel het aller, aller lekkerse vind op wedstrijd is een broodje Christien, de eerste keer dat we daarmee op wedstrijd liepen vroegen mensen zelfs waar we ze gekocht hadden!! Tja, maar dan moet je dus wel met Christien op wedstrijd... Knipoog !

Verder nemen Ods en ik meestal een zak bolletjes met gebakken ei mee, voor in de auto en voor als er daar niks te eten is, of het te duur is.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:01

Ik stem "vegatarisch" of de belegde broodjes ; niet dat ik vegetarier ben,maar ik mis toch de nodige "groenvoer" op een wedstrijd.
Een goed ,vers broodje gezond is een welkome aanvulling op alle vette hap!Bij een meerdaagse wedstrijd is een bord eten,met fantsoenlijke salade ook niet fout.
Een andere mogelijkheid,die kleine flesjes fruit-"drank",ook lekker voor de pitamientjes,kan je natuurlijk ook gewoon zelf meenemen.
(Ja,ik ben verwend!)

**edit** dat taco-tentje ,wat ook wel eens in Aken bij de wedstrijd staat,ook een goede afwisseling en met de "tex-mex"ook leuk in western-thema.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:20

Ja lekker mexicaans..... Maar dan wel zonder bonen hoor..... anders ga ik boven mijn paard zweven.....

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:02

crazycactus schreef:
Ja lekker mexicaans..... Maar dan wel zonder bonen hoor..... anders ga ik boven mijn paard zweven.....

Ach, je kan altijd je paard beschuldigend aankijken. Trouwens, van paarden wordt het altijd als heel normaal beschouwd.....

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:14

jeddah schreef:
Ik ben echt super makkelijk, ik maak me op een wedstrijd om heel veel dingen druk,maar niet om het eten. Die paar dagen kom ik wel door met wat er te halen valt, of het nou lekker/gezond/niet-gaar/aangebrand/klef is of niet, is echt het laatste wat me interesseert Bloos !

Helemaal mee eens hoor... ik neem ook zelf altijd wel iets mee voor het geval er echt niks/nauwelijks iets te eten is.
Maar de vraag was wat je zou wíllen... en dan vind ik het heerlijk als je na 2 dagen showen ook iets anders als kleffe friet of vette braadworst kunt eten. Maar als het er niet is zul je mij ook niet horen. Ik kom om te showen, niet om te eten. En als er echt niks te eten is (heb ik in Duitsland ook al meegemaakt... nog geen broodje was er) koppel ik de auto af en rijd ik naar de dichtsbijzijnde eettent in een dorp in de buurt.
Waar ik trouwens helemaal fan van ben is van dat donutstandje wat meestal op het EK/DK stond (vorig jaar helaas niet). Die minidonutjes met suiker en kaneel!! Vingers aflikken Heerlijk met een cappuchino, als ontbijt na het Halteren! Haha!

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:20

Een patatje met gaat er altijd wel in Haha!

Maar op een meerdaagse wedstrijd is het inderdaad voor de afwisseling wel leuk als er bv mexicaans ofzo te krijgen is!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:13

als wij wat organiseren probeer ik een zo ruim mogelijke keus te hebben.
patat verkoop ik niet, maar ik vind dat de snacks te koop moeten zijn zoals krokketten fricandellen en hamburgers, maar ook tosti's broodjes kaas, ham of salami en vaak heb ik op drukke evenementen ook nog groente en tomatensoep en gehakt ballen of spareribs en ook na het evenement blijf ik open tot de laatste bezoeker weg is want ik vind het erg belangrijk dat als ruiters de hele dag op het paard hebben gezetten en ze moeten nog een paar uur rijden voor ze thuis zijn, ze met een volle maag weg gaan en dat mis ik op grote wedstrijden de keuken gaat al lang voor het einde van de wedstrijd dicht dus de laatste ruiters vaak de reining ruiters die vaak de hele dag nog niets of nauwelijks wat gegeten hebben kunnen na afloop vaak niets meer eten.
als of die geen honger zouden hebben als ze van het paard komen, en een uitspraak van de keuken als wij staan hier al van vanmorgen vroeg vind ik belachelijk je bent dan wel vrijwilliger, maar voor het eten wordt toch betaald ?

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:36

Als ik op een wedstrijd ben moet ik meestal genoegen nemen met patat ofzo terwijl ik daar bijna nooit zin in heb.
Meestal neem ik van onze supermarkt van die verse pizza en kaasuien broodjes mee ze zijn dan wel een dag oud maar nog goed te eten en een bak thee erbij en ik ben weer gelukkig.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:09

Ik heb voor de belegde broodjes gekozen, eerder toen de NK Quarter Horses nog in Wanroij werd gehouden was ik helemaal verkocht aan de broodjes gezond die ze daar verkochten, leefde gewoon 3 dagen op die broodjes Haha! Maar vind dat er op meerdaagse wedstrijden 's avonds idd een goede maaltijd te halen moet zijn, moet zeggen dat ik de catering in Marienheem alle 3 de jaren tot nu toe prima heb gevonden!