[WN] trainingsprogramma

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

trainingsprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 17:16

Hoi, ik ben nieuwsgierig hoe jullie trainingsprogramma eruit ziet. Dus per week en per dag. Wat doe je zoal in de week en hoe train je als je rijdt. Vaak hetzelfde of wissel je veel af. Ik ben eigenlijk benieuwd, omdat ik door de jaren heen al veel verschillende meningen heb meegekregen. Mijn paardje is nog met de basis bezig en ik heb geen wedstrijd ambities, maar hoor het graag van iedereen die het wil vertellen.

XoNo

Re: trainingsprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:25

Ik rijd mijn paard ongeveer 5 keer per week. Hij staat de hele dag buiten. Ik begin altijd even met een kwartiertje aan de bijzet longeren, om hem goed over zijn rug te krijgen, vervolgens rijd ik hem nog 45 minuten. Ongeveer 1 keer in de week doe ik alleen longeren. Als het weer wat mooier weer wordt, gaan ik en een vriendin van mij af en toe de bossen onveilig maken voor de afwisseling Lachen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:34

Ik wissel het zo veel mogelijk af. Meestal gaat het zoals dit:
Maandag: Loswerken in de bak, longeren of NH, buitenritje of een beetje gymnastiseren.
Dinsdag: Loswerken en savonds les
Woensdag: Iets leuks zoals een buitenritje of (los)springen
Donderdag: Bijrijder
Vrijdag: Vrij
Zaterdag: Flink aan het werk.
Zondag: Of in de bak dressuur of een hele lange buitenrit

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 21:54

hoi, ik zelf wil hem ook zoveel mogelijk buiten of eruit hebben. Ik vind het ook leuk om tijdens het losgooien in kleine bak(grote volte)hem balkjes te laten draven, in de hoop achterhand te versterken en voor de afwisseling. Buitenrijden doe ik nog weinig. Hij staat wel altijd even los, of als het kan in de wei.

Ik rijd wel western en best al lang, maar zonder ambities verder. Wat ik me dus afvraag is hoe mensen met een basis paardje, zoals ik heb, die nog niet alles kan trainen tijdens het rijden ook. Wanneer ga je wat doen ong en wanneer stop jij? Ik ben blij als ie het goed doet. De volgende keer herhalen etc. Maar hoe bouwen jullie training op?

Ik hou er dus niet van elke dag hetzelfde te vragen, dus wil altijd afwisselen met werk. Nou, alvast bedankt voor reacties, hopelijk nog meer, en dan met name de westernruiters onder ons. Engels is voor mij alweer zooooooooolang geleden!! Nee, grapje, tot horens