[WN] Gebruik neopreen pad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Setje

Gebruik neopreen pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 10:17

Hallo, ik heb een vraagje over het gebruik van een neopreen-pad.

ik rijd op dit moment met een neopreenpad onder het westernzedel. Hij lijkt een beetje op deze: Afbeelding

Ik vind hem echt ideaal voor de drukverdeling, maar het ademt dus voor geen meter. Als je met dit weer een buitenritje ermee maakt, dan glibbert het ding zo'n beetje van zijn rug af (het gaat om een fjord).
Is het misschien handig om een ademend dekje eronder te leggen, of moet ik gewoon een ander pad gebruiken bij warm weer/hard werken?

Lisette

Anoniem

Re: Gebruik neopreen pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 08:10

Ik gebruik deze pad ook en ik vind 'm ideaal. Het zweet wordt meteen afgevoerd, en gaat dus niet zitten broeien op de rug. En elke dag gewoon weer een frisse schone pad op, want na een rit spuit je 'm af, hang je 'm weg en morgen is 'ie gewoon weer droog.
Ik hou niet van dekjes onder pads. Mij te veel risico dat er een kreukel inkomt etc.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 08:39

Naar mijn idee wordt zo'n paardenrug erg warm onder zo'n neopreen pad en dat lijkt me voor het paard ook niet echt lekker.

=^.,.^=

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 08:49

De Dixie Pad is dan een oplossing voor dat probleem.
Dit is een dunne pad die je onder je neopreen pad legt en bestaat uit een soort lussig maaswerk waardoor er voldoende lucht onder je pad komt en de rug mooi droog blijft.
Anya en Sugarmiss hier op Bokt rijden ermee en zijn erg tevreden.
Ik heb net 2 pad besteld van een soortgelijk systeem maar dan aantrekkelijker geprijst, de Dixie kost iets van 89 dollar en degene die ik heb gekocht is 35 dollar.
Of deze net zo goed werkt moet de praktijk nog uitwijzen Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 09:17

In de winter gebruik ik een neopreen pad, dat ik iedere dag afspoel en eens per week schoonmaak met betadine. Mijn paard heeft snel last van verstopte talgklierbultjes die ontstaan door minuscule vuildeeltjes die in de poriën raken. Soms rij ik ook met mijn equitexpad, maar dat blijft steeds vaker liggen. Wedstrijden rij ik met neopreenpad met een showdekentje erop.

In de zomer gebruik ik de dixie-onderlegger (die is dun en voert het zweet onmiddelijk af) met een dunne pad erboven op. Die zomer/wintercombi bevalt prima Lachen

Setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 16:42

Sonja schreef:
Ik gebruik deze pad ook en ik vind 'm ideaal. Het zweet wordt meteen afgevoerd, en gaat dus niet zitten broeien op de rug.

Sonja, waar wordt het zweet dan naartoe afgevoerd? Het pad zelf is niet ademend bij mijn paard blijft het allemaal eronder en ontstaat er echt een hele natte plek.

vera schreef:
Ik heb net 2 pad besteld van een soortgelijk systeem maar dan aantrekkelijker geprijst, de Dixie kost iets van 89 dollar en degene die ik heb gekocht is 35 dollar.
Of deze net zo goed werkt moet de praktijk nog uitwijzen

Zou je me op de hoogte willen houden over je nieuwe pad? De prijs klinkt in ieder geval al erg interessant.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 08:30

Setje schreef:
Zou je me op de hoogte willen houden over je nieuwe pad? De prijs klinkt in ieder geval al erg interessant.

Ja hoor, ik houd jullie allemaal op de hoogte! Knipoog