[WN] Wie rijdt er wel eens met een neckrope?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

Wie rijdt er wel eens met een neckrope?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 17:18

Ik vroeg me af wie van jullie er wel eens met een neckrope rijdt en hoe dat bevalt. Ik rij zelf wel eens met alleen een halstertouw om de hals, maar ik vermoed dat je met een neckrope veel betere aanwijzingen kan geven. Ervaringen?

judith

Re: Wie rijdt er wel eens met een neckrope?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:45

Ik heb zelf wel ervaring met het rijden met gewoon een touw om de hals, kan daarmee ook prima de hulpen die ik wil geven doorgeven (of althans met mijn benen en zit dan) touw gebruik ik dan alleen voor de nek-reining en daar reageert ze super op... jij bedoelt denk ik de "hardere" touwen?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 20:38

Ja precies, die een beetje als een "hoepeltje" blijven staan.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 20:40

ja ik snap welke je bedoelt idd Lachen daar heb ik zelf nog nooit mee gereden, heb ze wel gezien, moet zeggen dat ze me erg lastig lijken om mee te rijden, doe mij maar een gewoon touw Lachen

Misschien iemand anders die er ervaring mee heeft?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 06:53

Volgens mij rijdt Jos er weleens mee.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 07:46

je bedoelt een halsring denk ik, van zo'n gewaxt touw is dat ofzo, is idd hard maar wel een beetje flexibel maar blijft idd als een hoepeltje om de nek heen
ik reed er vroeger vaak mee, nu eigenlijk niet meer, omdat het paardje waar ik dat op deed nu gewoon te rijden is met helemaal niks,
toen hadden we de halsring dus om het laatste stuurwerk een beetje mee te doen en als noodgeval

ik vond het altijd wel fijn om mee te rijden en je hebt idd wel meer inwerking dan met een gewoon halstertouwtje, ik zou zeggen probeer gewoon een keer of het je bevalt ofzo...