In de nacht van 17 op 18 April jl.Is tengevolge van een ernstige keelontsteking overleden de 12 jarige merrie Miss Zip Silver Skip. Dochter van Silver Specks Maiden en Brio Pat Bars.
Fokker en Eigenaar Alida v.d. Hoff werd meervoudig Nederlands kampioen in diverse onderdelen met haar, 5-voudig worldshowqualifer in halter,hunter,pleasure en trail, verder werd zij Highpoint halter 3yr old mare in 1996. En verdiende zij een performance Register of Merit.
Op de renbaan van Duindigt behaalde zij haar recenste overwinning,Zij liep de snelste tijd op de 1e Quartmile race in Nederland. Tevens bracht zij 5 nakomelingen voort.Missy was een geweldig lespaard,en een prachtig voorbeeld van het echte All around quarterhorse.
Het rare gevoel, het nare gevoel, en het hopeloze waarom gevoel, ik weet het, ’t is verschrikkelijk. Ik weet ook, dat het niet makkelijk zal zijn, om straks te accepteren, dat een ander paard waarschijnlijk haar gewezen stal zal gaan beheren. Dat is het rare, nare, hopeloze gevoel, wat ik nu met jou zal delen.
Alida en alle anderen, heel veel sterkte toegewenst. Ik weet hoe het voelt en ik leef met jullie mee. Raar idee, op de NK waren ze nog buren en nu zijn ze er allebei niet meer. Monique
Ja ... Miss wat kan ik zeggen . Supermooie Quarter ! Voor mij moet een Quarter er zo uit zien als jij ... Fijn met je gereden , laatse buitenrit twee weken terug ! Alida veel sterkte !
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het verlies van Missie. Wat moet ik verder zeggen, ik heb het er wel moeilijk mee, het is toch de moeder van mijn kind Asbe Skips Leaguer. Ik heb mooie herinneringen aan Missie en zal haar dan ook nooit vergeten.
Ik kan me alleen maar bij Asbe aansluiten. Hebben een hoop lessen met/op haar gehad, veel van geleerd en vond het gewoon een super mooi paard! Ik ben erg blij en trots dat wij een nakomeling van deze kanjer in de wei mogen hebben.
Missy was in mijn ogen een Quarter zoals een Quarter hoort te zijn, gelukkig leeft ze voort in haar nakomelingen. Ik ben er trots op dat wij een van haar nakomelingen hebben staan n.l. Ima Keen Zipmachine. Wij wensen jullie heel veel sterkte met dit verlies. Jan & Bibi.
Ik kende de merrie niet (tenminste, de naam zegt me wel wat, maar daar houdt het op (zit nog niet zo lang in de sport), maar wil jullie even heel veel sterkte wensen! 12 is veel te jong.