[WN] boek over westernrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerbel

boek over westernrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 11:38

heej
kan iemand misschien een westernboek aanraden dat over hoe je paard moet leren western rijden gaat.
ik heb een volbloed arabier dat èèn keer eerder western heeft gereden en ik kan zelf ook niet western rijden maar k wil het wel graag. er is wel een manege in de buurt maar die is ontzettend duur!!
bedankt!

Gnarkill

Re: boek over westernrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 13:55

Het boek 'Western Rijden' door Josée Hermsen is wel een aanrader. Toch denk ik dat je echt les zult moeten nemen om een goede zit te ontwikkelen en hulpen te leren geven... Het is compleet verschillend met 'engels' rijden namelijk..

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 17:49

identiek hetzelfde advies, heb ook dat boek gelezen heb zelf ook een volbloed arabier en neem dus ook les, al jaren dus

dat is iets dat je samen moet leren van je paard en van jezelf en met hulp van een goede begeleider

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:11

Het boek dat jij zoekt, moet denk ik nog geschreven worden.
Geen enkel boek kan een goede instructeur vervangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:36

Wat ik zelf ook wel een aardige introductie vind:
* Beter westernrijden training en praktijk
door George Maschalani en Kerstin Diaconi
ISBN: 90-213-2612-4

Dan kan je jezelf al wat inlezen, en het onder goede begeleiding doen Lachen

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:02

Beter westernrijden en Go West van Antje Holtappel. Ik heb mezelf ook leren westernrijden via deze boeken. Ik kon geen instructie krijgen in mijn omgeving. Het is best gelukt en als je zelf je verstand erbij gebruikt en misschien met andere ruiters bij je op stal die ook western rijden kan het heus wel lukken. Je kan ook bij www.mediaboek.nl kijken. Die heeft veel westernboeken maar wel in het engels of duits, maar als je dat kan lezen heb je meer keus.