[WN] Wie kan me de western-hulpen beschrijven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jle

Wie kan me de western-hulpen beschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 10:03

Ik heb een quartermerrie van drie en zou ze graag western aanleren om mee te wandelen.
Wie kan me eens de teugel,been en zithulpen korrekt beschrijven om te vertrekken en te stoppen;en naar draf,galop...kwestie om ze direkt van de eerste keer juist aan te leren.
Rijden op zich ,ook de overgangen lukt ons al redelijk maar enkel op de stem ,die ze kent uit het longeren.Super braaf en leergierig paardje.
Groetjes,Jean-Luc

crazycactus

Re: Wie kan me de western-hulpen beschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:11

Er zijn geen echte standaard westernhulpen zoals bij het engels rijden. De ene ruiter doet het zus en de ander doet het zo.Ik leg bevoorbeeld mijn buitenbeen aan als ik wil aangaloperen, maar er zijn ook ruiters die dit op hun binnenbeen doen. En zo zijn er nog wel meer kleine verschillen. Dus hier komt de tip die ik aan iedereen geef....Neem les van een goede instructeur.

Anya

Re: Wie kan me de western-hulpen beschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 15:32

De belangrijkste westernhulp is precies dezelfde als de belangrijkste dressuurhulp, springhulp of menhulp: Neem goede les!

Daarnaast zijn er diverse boeken in de handel waar de hulpen keurig in staan. En verder ga ik met crazycactus mee: er zijn geen standaardhulpen voor alle westernruiters. Net zoals ze er niet zijn voor alle engelse ruiters (ik ken nl. heel veel engelse ruiters die ofwel op buitenbeen of wel op binnenbeen aangalopperen Crazycatus Lachen )