[WN] Overstappen naar western?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Overstappen naar western?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:44

Ik vond dat wel een optie. Mijn pony vind dresuur helemaal nix en ben van plan over te stappen op Western als ik een goeie instructeur heb gevonden. Mijn vraag is nu of deze overstap erg groot is en of ik het nog wel kan combineren met het afen toe springen? Mijn pony is 11 en heeft voor zover ik weet ook nog helemaal geen western ervaring, ze is super dood in haar mond, en wil eigenlijk met rijden alleen maar hard.. (vooral buiten). Zou ik deze overstap wagen of niet?

landro

Re: Overstappen naar western?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:50

Clown zou het wel proberen als ik jou was ,hy wordt er niet minder van .ik weet ook een goeie instrukteur voor je.dus als je er iets in ziet hoor ik het wel Vork

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:53

Kan. Maar de problemen die je beschrijft zullen niet als sneeuw voor de zon verdwijnen omdat je 'western' gaat rijden. Goede instructie lijkt me hier zeker op zijn plaats (of dat 'engels' of 'western' is van ondergeschikt belang ).

landro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:01

wy hebben een hele goeie instrukteur en geeft dichtby les is voor jou te doen ,een goeie instrukteur is erg belangryk ,en wy kunnen dat weten na 10jaar dressuur,alleen maar ellende. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:10

Tenfold schreef:
Kan. Maar de problemen die je beschrijft zullen niet als sneeuw voor de zon verdwijnen omdat je 'western' gaat rijden. Goede instructie lijkt me hier zeker op zijn plaats (of dat 'engels' of 'western' is van ondergeschikt belang ).

Het gaat me er ook niet om dat dat inene gaat verdwijnen Haha!. Ik vroeg me gewoon af of dat mee zou spelen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:42

Vaak gaan paarden ineens anders lopen als je ze anders rijdt. Ik heb jaren geleden een wpn-er gereden die niet vooruit te branden was, en ook behoorlijk hard in zijn mond. Vooral aangalopperen vond hij heel erg moeilijk. Het was zelfs zo erg dat mijn toemalige instructeur het nodig vond om in de les een longeerzweep bij de hand te houden (grrrr, en bij de springles mij ermee op mijn kont sloeg).
Na een maand western kon niemand het paard meer terug.Ineens kon hij op een lichte hulp aangalopperen, en ook was hij veel lichter in zijn mond.
Gewoon doen dus, niet geschoten is altijd mis.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:49

Je brengt me op een idee Knipoog .
Mijn pony, Santos, mag niet meer springen omdat ze iets aan haar been heeft, en ook niet al te zwaar werk. Dressuur vind ik niks aan, dus ik rijd altijd buiten. Maar western, is dat dan niet te zwaar voor haar been?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:00

Waarom zou dat te zwaar zijn voor haar been Chestnut (leuke naam trouwens! Tong uitsteken)? Als je dressuur mag rijden en buiten kunt rijden, kun je ook western rijden Knipoog

Wat heeft ze aan haar been?

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:35

XoNo schreef:
Waarom zou dat te zwaar zijn voor haar been Chestnut (leuke naam trouwens! Tong uitsteken)? Als je dressuur mag rijden en buiten kunt rijden, kun je ook western rijden Knipoog

Wat heeft ze aan haar been?

Nouja, spinnen lijkt me niet zo goed, maarja zo hoog zal ik wel niet komen en dat is ook niet echt mijn bedoeling Tong uitsteken .
Ik weet niet precies wat ze aan haar been heeft. Toen ik Santos kreeg wist ik uberhaupt niet dat ze iets aan haar been had, ik wist alleen dat ze Santos heette Knipoog . Dus toen ben ik op zoek gegaan naar vorige eigenaars en zo ben ik dat dus te weten gekomen, diegene wist zelf ook niet wat het was, maar ze hebben het bij haar ondekt, die veearts daar zei dat er niks meer aan te doen was en ze was bijna naar de slacht gegaan. Maarja dat is allemaal een heel ander verhaal Haha! .

Ik vind trouwens wel dat ze zo'n lekker westernkontje heeft, of zou dat vet zijn Verward (lijkt me waarschijnlijker).
Afbeelding

*Ligt Surhuizum toevallig vlakbij Surhuisterveen trouwens?*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:38

Aan die buik te zien mogen er wat kilootjes af.
En western rijden is niet alleen maar spinnen hoor! Er zijn nog andere disciplines binnen de westernsport dan de reining.
En als je van de vorige eigenaren moest horen dat er wat met haar been is, en er verder geen blessures aan hebt gehad zal het allemaal wel meevallen met die blessure.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:50

Cassidy schreef:
Aan die buik te zien mogen er wat kilootjes af.
En western rijden is niet alleen maar spinnen hoor! Er zijn nog andere disciplines binnen de westernsport dan de reining.
En als je van de vorige eigenaren moest horen dat er wat met haar been is, en er verder geen blessures aan hebt gehad zal het allemaal wel meevallen met die blessure.

Ik ga eerst eens even wat boeken lezen over western Knipoog . En ik ga in de zomervakantie naar mijn tante in Zwitserland en haar buurman heeft paarden, en die heeft die week de hele week westerncursus (volgensmij geeft hij dat) en dan kan ik mooi mee Tong uitsteken .
Maar over haar been, je merkt het wel als ze een tijdje stil heeft gestaan en dan weer aan het werk moet en ze loopt er ook iets onhandiger mee.

*O, en in de zomer komen er ook 2 paarden bij ons in het land te staan, een shet en een Quarter en volgensmij doen ze ook western met die Quarter, kan ik dan wel even zien. Lachen

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 10:30

Mijn paard heeft ook wat aan zijn been. Hoefkatrol. Maar ik doe er pleasure mee en trail en dat gaat prima.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:17

cynthiar schreef:
Mijn paard heeft ook wat aan zijn been. Hoefkatrol. Maar ik doe er pleasure mee en trail en dat gaat prima.

Maar hoefkatrol is toch niet voor altijd?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:26

Ik denk dat je hoefbevangenheid bedoelt Chestnut. Hoefkatrol kan stabiliseren, maar gaat nooit meer weg.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:47

Ligt aan de reden voor de Hoefkatrolontsteking. Klinische HKO kan zeer zeker overgaan.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 19:55

Hij heeft op het moment geen last van z'n hoefkatrol, maar het gaat nooit weg, zijn straalbeentje is aangetast dus dat kan niet meer beter worden. Ik moest het ook rustiger aan doen van de dierenarts: geen korte wendingen of kleine voltes. Dus reining mocht niet meer,maar trail en pleasure wel.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 12:43

Ik zal misschien nog wel eens een dierenarts bij Santos halen. Want ik weet ook niet helemaal wat ze heeft. Ik weet dat van haar been van een van haar vorige baasjes, die waar het is ondekt en die wist ook niet precies wat het was Tong uitsteken .