[WN] eerste wedstrijd??? waarop letten, kleding,.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silleke

eerste wedstrijd??? waarop letten, kleding,.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 20:17

Ik heb me dus net ingeschreven voor mijn eerste wedstrijd. Mijn paardje is nu 5 maand onder zadel en het begint aardig te lukken. In Arendonk was een wedstrijd waar iedereen aan mee kan doen en dus heb ik me maar ingeschreven. Ben ingeschreven voor pleasure (walk en jog).
Waarop moet ik zeker letten?
Wat moet je aan doen om pleasure te rijden (man en vrouw want mijn vriend gaat ook meedoen op onze andere ook voor de eerste keer)
Wat mag ik zeker niet vergeten?
Hoe kan ik mijn paardje zuiver houden,....
En nog veel van die vragen heb ik Haha!

XoNo

Re: eerste wedstrijd??? waarop letten, kleding,.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:40

Wat je aan moet doen? Een blouse met lange mouwen, een spijkerbroek, westernlaarzen en een hoed Lachen Dat moet voldoende zijn...nja...en wat je er onder aan wilt natuurlijk Knipoog

Ik neem aan dat je je zadel en hoofdstel e.d. al geregeld hebt.

Vrouwen dragen vaak slinky's (www.hobbyhorseinc.com), maar een blouse mag net zo goed Lachen Mannen dragen altijd een blouse!

Wat je zeker niet mag vergeten zijn veiligheidsspelden (ik zie dat je in België woont en daar hebben ze geen vaste startnummer, zoals wij in Nederland) en vergeet vooral ook je inentingsboekje niet!

Hoe je je paard schoon houdt? Je wast ze een dag van te voren, je pakt ze goed in (deken op, in geval van witte benen doe ik altijd transportbeschermers (oude) om, eventueel een sleezy op). Dan maar hopen dat ze de volgende dag nog schoon zijn. Lachen

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 20:51

witte benen????
Afbeelding
Ik kan toch gewoon mijn westwoodje gebruiken hoop ik of moet dat echt zo een ding met veel zilver zijn???

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:56

Oei, niet alleen witte benen Tong uitsteken
Ik weet wat je doormaakt, ik heb ook een Paint en dat is een smeerpoets Haha!

Ja hoor, je kan gewoon je westwood gebruiken, je MOET geen zadel met veel zilver gebruiken, al vind ik dat persoonlijk wel mooier, maar ook ik heb geen showzadel, omdat ik er gewoon geen geld voor heb Haha! Zolang het een westernzadel betreft (en een westwood is dat Tong uitsteken) is het goed.

Any more questions? Knipoog

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 21:00

ja ik heb nog een vraag.
Mijn vriend rijdt op onze andere merrie zij is van 1999 (dus 6 jaar) en doet ook haar eerste wedstrijd. Moet zij nu met een ander bit gereden worden en op 1 hand of mag ze met een gewoon enkelgebroken trensje gereden worden?

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:24

Ik dacht dat een paard van 6 jaar of ouder moet op een shankbit (stangbit) gereden worden, met 1 hand en de ruiter mag tijdens de wedstrijd niet overpakken in de andere hand.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:32

Als je in de beginers start mag je toch nog wel op 2 handen rijden? Dat doe ik namelijk nu nog wel! en mjn knol is 14!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:33

laukjefreak schreef:
Als je in de beginers start mag je toch nog wel op 2 handen rijden? Dat doe ik namelijk nu nog wel! en mjn knol is 14!
Bij de WRAN is dat inderdaad zo (op twee handen met een trensbitje dan, voor de volledigheid Knipoog)

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 21:40

dus als ik het snap mag hij gewoon rijden zoals hij altijd rijdt met 2 handen op een enkelgebroken trensje?
en verder nog tips voor de wedstrijd zijn altijd welkom
dingen die ik zeker niet mag vergeten,...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:55

Tja dat licht er aan of hij in de beginners start of amateur, alhoewel ik geen idee heb hoe dat in België geregeld is. Maar ik denk dat je zowiezo niet op twee handen op een shank (al dan niet gebroken) mag rijden. Bel eens naar het wedstrijdsecretariaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 07:53

Het aller-, aller- allerbelangrijkste is dat je een LEUKE dag hebt, dus maak je vooral niet te druk.
Voorbereiden doe je door er zeker van te zijn dat het thuis lekker gaat. Op een wedstrijd (zeker de eerste) zal het wat minder goed gaan dan thuis door de vreemde omgeving, stukje spanning bij jezelf en het paard etc.

Het lijstje om mee te nemen in je veewagen/trailer:

Zadel
Hoofdstel
Pad
Poetskistje
Veiligheidsspelden (voor je nummer)
Paardenpaspoort/entingsbewijs
Route naar de wedstrijd
Emmer (voor drinken)
Evt. water (als je paard moeilijk drinkt elders)
Evt brok/wortels etc
Hooi(net)
Paard

Aantrekken: lange broek (graag lang genoeg zodat je niet halverwege de pleasure met blote kuiten rondrijdt Haha! ), laarzen, blouse oid met lange mouwen, en vergeet je hoed niet! Sporen zijn optioneel oftewel mag wel, hoeft niet.

Verder je tuig en je paard mooi schoonpoetsen.

Lekker op tijd weg zodat je alle tijd hebt als je bv een file tegenkomt, en je nog lekker de tijd hebt om je evt. proefjes te leren (horsemanship, trail etc)

Dus ik wens je vooral heel veel PLEZIER en daarnaast ook succes!
Enjoy!

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 08:52

silleke schreef:
Ik heb me dus net ingeschreven voor mijn eerste wedstrijd. Mijn paardje is nu 5 maand onder zadel en het begint aardig te lukken. In Arendonk was een wedstrijd waar iedereen aan mee kan doen en dus heb ik me maar ingeschreven. Ben ingeschreven voor pleasure (walk en jog).
Waarop moet ik zeker letten?
Wat moet je aan doen om pleasure te rijden (man en vrouw want mijn vriend gaat ook meedoen op onze andere ook voor de eerste keer)
Wat mag ik zeker niet vergeten?
Hoe kan ik mijn paardje zuiver houden,....
En nog veel van die vragen heb ik Haha!

Ik heb volgende maand me eerste wedstrijd !! Trail en plausure. K gebruik arendonk om nog eff goed te kijken Tong uitsteken hoe het moet !
Michien zie k je daar nog wel. Een ding is zekers naar reining kom zeker kijken (effe bekende aan moedigen!) En de rest ook als k tijd heb.

Spirit