[WN] zadel te lang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mellowtje

zadel te lang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 16:41

Ik heb een vraagje over mijn zadel.
Misschien kan iemand mij hier verder helpen Haha!
Ik heb een BM barrelsaddle. Hij is alleen te lang voor mijn quarter, de achterkant komt steeds tegen zijn heupbot aan als hij loopt.
Zou ik mijn zadel kunnen laten veranderen met bijv een 6 hoekige afsnijdingen ofzo? Ik vind een zadel die helemaal rond is nietzo mooi, of zijn er ook nog andere mogelijkheden. Of moet ik eigelijk per se een ander zadel aanschaffen?
Alle tips zijn welkom!!!

crazycactus

Re: zadel te lang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:45

Een barrel zadel wat te lang is??? Dan heeft jouw paard wel een hele korte rug. Moeilijk om dan een kant en klare oplossing te vinden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:01

Kun je eens een foto plaatsen van je paard met zadel (zonder pad), want ik heb ook een Barrel BM en Sugar is ook bepaald niet lang in de rug (dekenmaat 1.25/1.30), maar die van mij komt niet tegen de heupbeenderen aan.

Mellowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 19:26

Ok, wil ik wel even proberen. Alleen dan moet ik nog wel even een foto maken, kan even duren want ik moet dan even mijn vader vragen.
Alvast bedankt!

alpenquarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:53

Volgens mij kun je er bij The Custom Leather Saddlery een stuk af laten snijden en weer bij laten werken, maar als het een bewerkt zadel is gaat het er niet mooier op worden. Je zou es op zijn site kunnen kijken/informeren

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:19

Ik heb je een PM gezonden.
MVG Louis