[WN] western website in aanbouw; tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NotNice

western website in aanbouw; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 21:40

ik weet het, links horen in het links topic thuis, maar ik wil deze site niet aanprijzen als helemaal te gek... Knipoog ik wil gewoon advies!

Ik ben nu een klein maandje bezig met een western-rijden-site te maken, deels voor mijn eigen lol en om mijn paard-rij-ei lekker kwijt te kunnen, deels om lekker informatief bezig te zijn. Ik wilde ALLE diciplines van het western rijden gaan beschrijven (ja, ik ben een dapper meisje), en ik ben, denk ik, al aardig ver.
ik heb al:
barrel race
cutting
halter
horsemanship
hunter under saddle
pleasure
pole bending
reining
showmanship at halter
team penning
trail
western riding
working cowhorse

ben ik iets vergeten? De teksten om de disciplines te omschrijven heb ik niet zelf bedacht Bloos zo'n western-kenner ben ik niet. Ik heb diverse teksten van internet geplukt, en die (zo nodig) vertaald en samengevoegd. Het kan best zijn dat ik er fouten in heb gemaakt, zoals gezegd, ik ben geen kenner, al heb ik nu al erg veel geleerd door hiermee bezig te zijn. Als jullie tijd en zin hebt zou ik het erg prettig vinden als jullie er ook naar willen kijken, "western rijden?" brengt je naar de discipline-afdeling. Opbouwende kritiek is meer dan welkom.

Mijn site is te vinden op: http://www.diona.nl

Jannie

Re: western website in aanbouw; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 12:49

cattle penning

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 15:53

een rondje google zal een hoop info opleveren over cattle penning, ik vond een heleboel links erover, die komt zo snel mogelijk erbij, dank je!

vraag: team penning, cattle penning en team sorting, zijn dat verschillende onderdelen? of horen ze bij elkaar?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:29

Laatst was er van stef ook een vraag hier op western, hoeveel onderdelen er nu eigenlijk zijn. Zoek die anders eens op Lachen

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:43

Heej !
Ik heb je site bekeken! Ziet er erg leuk uit hoor!! Knipoog Haha! Misschien is het leuk om bij de onderdelen waar je over vertelt een plaatje/foto te zetten, zodat mensen er een idee bij hebben wat het inhoud. Verder is het een leuke site hoor! Cool
groetjes Danielle

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 20:36

heel leuk,maar zet er mss een rubriekje in de linkerzijde met foto's of pictures van jou en je paardjes als je erop klikt da ze vergoten want de foto's van jou, billy enzo zijn niet echt duidelijk aangezien ze zo klein zijn.

voor de rest super werk, doe zo verder tword nog een topsite Knipoog Cool

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 21:54

versatile horse mis ik nog

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 08:08

ik heb dit tpoic van stef gevonden, heel erg bedankt, maarrrruh....
ik geloof dat ik het erg druk ga krijgen:
Reining
Pleasure
Horsemanship
Trail
Hunter
Showmanship at halter
barrel race
Polebending
team penning
Working cowhorse
cutting
western riding
freestyle reining
versatile horse
Roping
pleasure driving
halter
Hunter Hack (springen)
Equitation (huntervorm van western horsemanship)
pleasuredriving
Roping
Leadline
Longline
Hunter in Hand
Trail in Hand
Jumping over Fences
Heading
Heelin
Huntseat Equitation
calf roping

Nu wist ik wel een beetje waar ik aan begonnen was, en ik ben er erg blij mee! Het kan zijn dat er dingen dubbel in het lijstje staan, maar ik heb het nog niet erg goed bekeken (alleen dat het erg lang was, dat had ik al gezien)

Ik twijfelde of ik rodeo-onderdelen op mijn site zou gaan zetten, ik ben het niet met alles eens wat er daar gebeurt. Nu denk ik dat ik alles zo objectief mogelijk ga beschrijven. Dat ik het er niet mee eens ben is een ding, ik wil een site maken waar veel informatie op te vinden is zodat anderen zelf hun mening over zaken kunnen vormen.

Ik wil idd de onderdelen gaan verduidelijken met foto's, maar eerst wil ik de meeste teksten af hebben. Ik wil de foto's zo maken dat ze op de site klein zijn (vanwege het inladen). Bij het aanklikken van de kleine foto verschijnt er dan een pop-up scherm met de grote foto.

Bij de foto's van "mijn cowboys en girls" zal dat niet altijd gebeuren omdat ik van sommige mensen weet dat ze liever niet erg herkenbaar op internet komen. Kleine foto's maken herkenning moeilijker.

iemand anders nog tips?
oh, en leuke links zijn ook welkom hoor! ik ben nu erg druk met de teksten van de disciplines dus neem ik nu niet echt de tijd links te zoeken, maar ik kan ze wel vlot inkopieren. Als ik verder ben met de teksten haal ik hier van het forum de links naar de maneges enzo af, maar zoals ik al zei, tips zijn altijd welkom!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:43

Ik mis nog iets: Versital Ranch Horse !!!! Is erg in opmars in Amerika en bij WSW was er vorig jaar een clinic en een wedstrijd. Het bestaat uit: Ranch Pleasure, werktempo met een natuurlijke hoofdhouding, Ranch Trail, met oa. verplicht het hoofdstel af een aan te doen en de voeten van je paard optillen, slepen van een stam, ed. Working Ranch Horse, een soort working cowhorse, maar dan moet je ook de koe nog vangen. Ranch Cutting waarbij je na het afsnijden van de koe, de koe ook nog in een pen moet drijven en Ranch Halter, waarbij het paard beoordeeld wordt op het uiterlijk van een goed Ranchpaard. Ik vind dit persoonlijk een heel erg leuk onderdeel, omdat het zo ontzettend veelzijdig is. Helaas zijn er maar weinig mogelijkheden om het te doen, maar gelukkig is bij de Circle A Ranch 5 mei een onderlinge wedstrijd in deze opzet. Aangepast op het niveau van de ruiters, want de meesten zijn nog niet zo ver. En we doen ook geen ranchhalter,want dat voegt in dit geval niet veel toe omdat meerdere mensen op het zelfde paard starten.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 17:05

en jij maar klagen dat je niks wist voor je site..... dat is nu ook wel over

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 17:28

Zorg er wel voor dat je site met zoveel onderdelen, een beetje overzichtelijk blijft!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 09:26

klaasjuhhh schreef:
Zorg er wel voor dat je site met zoveel onderdelen, een beetje overzichtelijk blijft!

tja, dat begint inderdaad een beetje een probleem te worden...
vooral omdat het voor mij heel logisch in elkaar zit, ik heb hem tenslotte in elkaar ' geknutseld', maar het is erg lastig in te schatten hoe iemand anders dat ervaart. Daarom vraag ik hier ook tips Haha!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:47

Je zou natuurlijk ook alleen de in nederland voorkomende onderdelen erop kunnen zetten, en de rest achterwege laten. Want het zijn er nogal wat.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:26

ja maar het is juist ook wel erg fijn om alle verschillende onderdelen bij elkaar te hebben in het nederlands

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 14:40

dat was ook mijn gedachte, er zijn zoveel western-dingen die je (ik, wie dan ook) niet weet, het lijkt me leuk om alles te verzamelen zodat iedereen er makkelijk info over kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:17

Eeh... Ik ben niet gemachtigd om je website te bekijken? Clown

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 15:28

ja, dat klopt Boos!
bij mijn web-provider is er iets goed fout gegaan met de machtigingen voor mijn domein (onder andere), ik ben momenteel ook niet gemachtigd om mijn domein te kijken, iets te uploaden of wat-dan-ook...

ik hoop dat het snel verholpen is, want dan kan ik eindelijk de uitleg van mutton busting erbij zetten Haha!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 09:59

he he, het was even wachten (grrrr)
maar voor wie geinterreseerd is: mijn site is EINDELIJK weer online

opbouwende kritiek en zinvol commentaar is meer dan welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:32

Ik vind het totaalbeeld mooi, rustig, overzichtelijk en duidelijk Lachen

Citaat:
Nu rijd ik elke dinsdagavond op de Greup Stables, het liefts op pony Fifi.

liefts --> liefst Knipoog

Over dat je linkjes in een stuk tekst maakt. Nu zie je het aan de andere kleur, en omdat ik er toevallig met mijn muis overging. Maar kan je dat niet aanklikbaar maken? Zodat er een uiterlijke layout verandering is? Lijkt mij wat duidelijker dat het dan een link is Lachen

Je weblog doet het niet altijd? Heb paar keer aangeklikt, en toen deed hij het ineens wel...

Foto's, jammer dat ze niet aanklikbaar zijn voor een vergroting?

Voor het tuig, kleding etc. Daar staat geen tekst bij?

Bij de links --> westernsites, die link kan ik niet aanklikken?

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 12:31

Maya schreef:
Ik vind het totaalbeeld mooi, rustig, overzichtelijk en duidelijk Lachen
Citaat:
Nu rijd ik elke dinsdagavond op de Greup Stables, het liefts op pony Fifi.

liefts --> liefst Knipoog
Over dat je linkjes in een stuk tekst maakt. Nu zie je het aan de andere kleur, en omdat ik er toevallig met mijn muis overging. Maar kan je dat niet aanklikbaar maken? Zodat er een uiterlijke layout verandering is? Lijkt mij wat duidelijker dat het dan een link is Lachen
Je weblog doet het niet altijd? Heb paar keer aangeklikt, en toen deed hij het ineens wel...
Foto's, jammer dat ze niet aanklikbaar zijn voor een vergroting?
Voor het tuig, kleding etc. Daar staat geen tekst bij?
Bij de links --> westernsites, die link kan ik niet aanklikken?

oei, die sgrijffouten , dikke vingers! tja, toch maar even door de spellingscontrole halen Bloos

ik denk dat ik de links in de tekst zal onderstrepen, dat is dan idd duidelijker, het verschil zwart/bruin is niet zo groot.
De foto's gaan aanklikbaar worden (en dan de grote foto in een pop-up, eventueel met extra commentaar/uitleg). Ik heb van heel veel mensen die vraag gekregen. Helaas heb ik niet alle foto's groot, maar de foto'a waarvan ik alleen een postzegeltje heb worden vervangen.
Tuig, kleding en wedstrijd-uiterlijk ben ik nog niet aan toegekomen, en bij de links staan inderdaad een aantal bij-gekwakte links. Die was ik dus een beetje vergeten... ze worden zeer snel aanklikbaar!

Dat weblog/gastenboek klopt, dat was ook de reden dat mijn site een tijd niet te zien was. Op een of andere mysterieuze wijze waren alle toestemmingen weg van mijn site, niemand, ook de web-provider, had toestemming om op mijn site te kijken, in te loggen, enzovoorts. Alles is nu net weer aangepast, dus het zou gewoon weer moeten werken.

Heel erg bedankt voor je commetaar/tips, en je compliment natuurlijk Haha!