Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb nog nooit iemand met vlechten zien starten, dus ik weet niet zeker of dat mag.XoNo schreef:Ik heb nog nooit iemand met vlechten zien starten, dus ik weet niet zeker of dat mag..
XoNo schreef:de tastharen mag je op 1 lengte afknippen. Ik zelf haal ze er meestal af (ligt aan het paard), omdat ik het mooier vindt. Het regelboek zegt dat ze dat niet op prijs stellen, maar volgens mij hangt je plaatsing er niet van af.
XoNo schreef:Staart moet los, manen mogen in een hengstenvlecht, in staartjes, kleine vlechtjes, in principe mag je er aardig wat mee. Voorpluk mag in een vlecht, mag los, mag in een staartje, wat jij wilIk heb nog nooit iemand met vlechten zien starten, dus ik weet niet zeker of dat mag.
Vetlok? Wat bedoel je precies? Ik versta onder een vetlok het sokje onder de kogel...die haal ik er zelf altijd af, omdat ik dat gewoon mooier vind. Hoeft niet.
Stukje achter de oren scheren ik ook altijd (oorlengte). Je mag het ook gewoon laten groeien. Bij Arabieren wordt het meestal tot het hoogste punt van de 'krul' in de hals weggeschoren, maar het is maar net wat je zelf het mooiste vindt.
De oren mag je uitscheren, de tastharen mag je op 1 lengte afknippen. Ik zelf haal ze er meestal af (ligt aan het paard), omdat ik het mooier vindt. Het regelboek zegt dat ze dat niet op prijs stellen, maar volgens mij hangt je plaatsing er niet van af.
Liesbeth schreef:Voor de andere rassen die starten geld eigenlijk hetzelfde, je moet er gewoon netjes uitzien, heb je toevallig een quarter/paint of appaloosa kun je van de manen nog "potloodjes" maken en hoeven lakken, etc.
Penningmeester DAWRA

en ook wel respectvol richting de clinic-gever. Ik heb er de schurft aan als ik ergens kom en men verschijnt met het paard bij wijze van spreken nog een duim dik onder de bagger

Citaat:Opzet van deze clinic is dat er ook een oefenwedstrijdachtig iets aan vast zit, waarbij Chris (die de clinic geeft) ook tips geeft over oa je appearance.
Bovendien is het gewoon leuk om je lekker op te dirken voor een clinic Haha! en ook wel respectvol richting de clinic-gever. Ik heb er de schurft aan als ik ergens kom en men verschijnt met het paard bij wijze van spreken nog een duim dik onder de bagger
Liesbeth schreef:TIP: ..... ..hoeven in met een olie-babydoekje, werkt perfekt en er blijft geen zand aan de hoeven kleven,....
Cowgirl schreef:Okay dat wist ik niet.
Tuurlijk ga je niet met een paard ergens naar toe die onder de bagger zit.
Maar soms vraag ik me gewoon af of mensen nou een clinic(dus gewoon les krijgen) of een wedtrijd of een keuring bezoeken.
Francis schreef:heb je wel eens gezien hoe raar een paard naar z'n baas kan staan kijken als die ineens een cowboyhoed op heeft?!
't Arme dier zijn ogen rolde bijna uit zijn hoofd........johanna29 schreef:XoNo, we hebben het hier over een arabische volbloed !!!!!!!! niet over een QH