[WN] Rond in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Rond in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 14:55

Hoe rijden jullie je paard rond in galop? Op dezelfde manier als in de stap en draf?
Mijn pony heeft er namelijk een handje van om in de galop, als ik het vraag, wel zijn hoofd naar beneden te doen. Als ik hem dan loslaat, als beloning dat hij zijn hoofd omlaag doet, steekt hij zijn nek helemaal naar voren. Hij loopt dan dus niet mooi ontspannen, maar als een mislukte giraf met gestrekte nek naar beneden.
Hoe zouden jullie dit oplossen? Hem in de krul rijden in de galop lukt niet en vind ik ook niet de juiste manier.
Alvast bedankt voor eventuele tips en antwoorden.

crazycactus

Re: Rond in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:04

Ik zou hem iedere keer oppakken als hij dat doet. Binnenteugel van de hals, neus naar binnen vragen door zacht pulsend te trekken (niet rukken), buitenteugel ertegen aan en met je binnenbeen zorgen dat hij rechtop en rond blijft. Loopt hij dan mooi ontspannen laat je langzaam los, en gaat hij dan weer zo raar lopen gewoon herhalen. Een paard leert door herhaling, dus ook dit zal wel goedkomen. Mijn merrie wilde ook nooit naar beneden komen in galop, maar nu doet ze het wel.