[WN] Heeft iemand wat verdere info voor mij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Heeft iemand wat verdere info voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 18:52

Ik kan helaas maar 1 hand gebruiken met rijden. Na altijd een dressuumiep geweest te zijn heb ik nu een heelijk bijrijpaardje gevonden. Het is een Fjord en ze heeft wel engels tuig maar word eigenlijk western gereden. Ze reageert op de teugel tegen haar hals aan en eingelijk zonder te been te geven kan je het tempo regelen. Ze kan ook de jog (als je het zo schrijft tenminste) wat echt super zit dat had ik nog nooit gedaan. Ik krijg de eerste paar keer les van de eigenaresse om zo wat meer te leren.

Heeft iemand wat meer info over de jog en de basis.

crazycactus

Re: Heeft iemand wat verdere info voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:59

Jeetje waar wil je beginnen. Is het niet slimmer om een goede instructeur/trice te zoeken? Er is zo ontzettend veel te vertellen over het rijden dat lukt niet schriftelijk. Bij ons rijden ook 2 mensen die allebei maar over 1 hand kunnen beschikken. De 1 heeft een vergroeide arm, en de andere heeft een verbrijzelde schouder gehad. Het gaat prima, alleen zijn sommige dingen wat lastiger zoals stelling vragen en flexoefeningen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 19:07

Het is eerst de bedoeling om gewoon weer even te trainen in de bak ze word al vaak buiten gereden maar eigenlijk nooit in de bak.

Dus ik wil beginnen met zeg maar het 'gewone' trainingswerk. Zoals voltes en nette overgangen en zo en.

ellen_doc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:09

de jog is eigenlijk gewoon draf hoor..gewoon superrustig en relaxed.. Tong uitsteken ..je voelt het amper.. Knipoog njah -xxx- ellen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:29

Jog is echt wel wat anders dan draf (trot) hoor

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 20:34

Het voelt in ieder geval heel anders. Vind het echt een super gang.

Kan iemand nog een goed boek aanraden of heeft iemand tips over wat voor soort oefeningen in de bak zou gaan kunnen trainen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:04

Go west van Antje Holtappel

ellen_doc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:01

jaah kweet niej hoe de engelse draf is ..haha heb nog nooit engels gerede ben meteen gestrat met western maar volgens mij is de draf van engels meer gemaakt en de draf van het western de gewone draf wat het paard heeft ong. weet het niet zeker hoor enne trouwens het boek go western is inderdaad een heel goed boek ook heel natuurlijk.. Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:14

een western paard kan gewoon jog en trot, das vrij simpel.
Trot is de normale draf en jog de hele verzamelde, langzame draf zeg maar

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 21:05

Ach ja weet het ok net hoe dat zit maar het rijd in ieder geval fijn. Ga morgen middag weer en dan krijg ik wer les van de eigenaresse.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:16

leuk nog een western fjord! Haha!
zijn Sonja en ik niet de enige meer!
wat al eerder gezecht wordt zoek eerst een goede instructeur/trice dat scheelt (vind ik) al het halve werk. voor traing kan je b.v. voltes, van hand veranderen etc zowie zo wel doen maar bij overgangen rijden vind ik er wel verschil tussen zitten. b.v. bij engels verstaan ze nette overgangen als overgangen die niet te snel verlopen meer gelijdelijk. bij western werkt een nette overgang wat sneller als je b.v. vanuit galop trug naar stap gaat ga je niet eerst draven maar meteen in stap.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 19:26

Oeps bedoel Haflinger. Ohh stomme fout.

Gisteren weer les gehad van de eigenaresse en er is me een hoop duidelijk geworden. De komende tijd ga ik inderdaad een hoop figuren rijden om het sturen wat beter onder de knie te krijgen en om de Haflinger wat losser te krijgen want ze is nogal stijf.

Inderdaad de overgangen zijn echt anders maar sowiezo vind ik het allemaal anders. Vind het nog steeds super.

Doe nu vooral oefeningen en overgangen in de stap en jog. Als ik dat allemaal onder de knie heb gaan we verder met moeilijker oefeningen.