[WN] Trail: welke onderdelen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosemarie

Trail: welke onderdelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 11:23

Hallo, ik ben een niet-western ruiter (ook niet echt in een ander hokje onder te brengen dan recreatieruiter). Ik ben wel geinteresseerd in trail-rijden. Bij de Merensen doen we onderling iets wat erop lijkt (een mini-trec). En ik vind dit soort gehoorzaamheids en behendigheidsonderdelen altijd erg leuk. Ik mag met mijn huidige uitrusting niet deelnemen aan een western-wedstrijd, anders zou ik dat eens proberen. Ik heb mede daarom het idee gevat om zelf (onder de naam van de NVVR) een soort trail-clinic te organiseren.

Nu wil ik graag weten welke onderdelen naast de verplichte (een hek, wat geopend en gesloten moet worden, balken waar het paard over moet stappen zonder deze aan te raken, een houten brug waar het paard over heen moet lopen zonder verzet, het achterwaarts gaan volgens een bepaald patroon). Via de zoek-functie kwam ik niet echt verder, hopelijk kunnen jullie mij wel helpen.

En wordt eigenlijk op alle western-wedstrijden ook trail gereden? Dan kan ik eens gaan kijken hoe dat echt in zijn werk gaat. Weet iemand een wedstrijd of evenement bij mij in de buurt (Deventer e.o.)?

Sadie

Re: Trail: welke onderdelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:29

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:33

Verder zou je kunnen gaan kijken bij de westrijd in Den Ham en Zuidwolde. Die zijn beiden redelijk in de buurt voor jou.

Op iedere wedstrijd wordt trail uitgeschreven.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:36

Er wordt inderdaad op elke wedstrijd trail uitgeschreven. Het is nm. een zeer gewild onderdeel waar altijd veel inschrijvingen op zijn. Het is ook een onderdeel wat je moet starten als je kans wil maken op de all-round champion.

Rosemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 11:43

Ik zie dat er komend weekend in Zuidwolde een wedstrijd is! Maar die is over 3 dagen verspreid. Heeft iemand daar een programma van? Dan weet ik op welke dag ik moet komen voor de trail.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:16

Kom zondagmiddag rond 12 uur maar, dan kun je de Amateur en Open trail zien. Verder heb ik je een PB gestuurd Knipoog