Ik heb eerst gezocht naar quarters maar binnen mijn budget van 3000 euro heb ik niet zo veel gevonden wat me aanstaat. Luie en ongezonde of slecht ingereden quarters genoeg in die prijsklasse
Ik heb een zeer vinnig warmbloedje gevonden voor 1500 €. Maar ik weet niet of zo een vurig warmbloedje wel geschikt is voor mijn doel. Ze is nogal zeer vooruit.
Verder dacht ik aan haflingers van 1.50m of meer. Maar die zijn blijkbaar niet zo dik bezaaid als dat ik gehoopt had.
Ik vraag me wel af of ze voldoende voorwaarts zijn. ALs ik ze zo zie staan op een weiland denk ik soms dat ze vooruit getrokken moeten worden
Of is dit een verkeerd gedacht? Is hun karakter en temperament beter geschikt dan warmbloeden? Is er een groot verschil tussen een warmbloed van 1.45 of 1.50 m? Ik zelf ben 1.70 en weeg ongeveer 75 kg. Wat denken jullie?

dus...
. Dinsdag ga ik op deze drachtige dame eens testrijden. En als ik er zeker van ben dat een laatgeboren veulen niet te veel risico inhoudt staat deze hopelijk volgend weekend op onze weide. De prijs is wel meer dan het dubbele maar ik was er meteen weg van