sommige dingen snap ik niet helemaal of lijken mij onlogisch
Het wijken en het achterwaarts gingen niet zo goed, achterwaarts moest ik achterover zitten (bij mijn pony betekend dat naar voren, je duwt hem dan zemaar naarvoren met je zit) en net zo hard aan de teugels trekken dat hij achterwaarts gaat. Tijden centered riding heb ik dus juist geleerd dat dat niet de bedoeling is van achterwaarts, afijn het effect was pony stond stil en deed niets. Hoe kan ik het hem nu leren zonder datik zo vreselijk hard moet trekken in zijn mond?
Het wijken, hij heeft het geleerd door buitenhand tegen de hals, binnenhand van de hals, en been een klein beetje naar achter, eventueel zweepje op zijn kont, hij had dus stelling naar binnen.
Nu moet ik dus buitenhand van de hals, binnenhand normaal, maar laag en dan been ong op zijn kont leggen, effect paard loopt gewoon recht door en snapt het niet. Als ze me dan helpt en tegen zijn achterkant aan drukt doet hij het wel...
Hoe kan ik hem dit normaal leren?
En waarom moet je je handen zo laag? ik heb juist geleerd dat ik ze hoger moet houden, werkt goed pony is dan gelijk nagevelijk handen laag is bij hem dwang, houd hij niet van...
Hij wil vel maar als hij het niet snap doet hij maar niets, en als je hem dubbele hulpen geeft zoals nbij achterwaart gaat hij netjes nagevelijk staan, en gaan niet voor of achteruit.