[WN] Wie weet er stallen in redelijke afstand E'hoven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Wie weet er stallen in redelijke afstand E'hoven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 23:23

Ik ben op zoek naar een quarter of een paint.

Ik heb er al een aantal geprobeerd, maar daar zat ie niet bij.
Ik ben gisteren naar Belgie geweest voor 3 paarden. Ik blijf maar overal naartoe rijden.
Waar zijn de quarters en de paints????
Ik vind ze niet, hier een beetje op redelijke afstand.
Ook heb ik al een aantal stallen/ranches gemaild, maar krijg gewoon geen antwoord! Willen niet snel verkopen ofzo Rolleyes
Ik zoek een paard met vlakke gangen, comfortabele zit (voor mijn rug) en beetje maat.
Omdat ik recreatief rijd, zoek ik in een lagere prijsklasse.

Wie weet er wat stallen oid in de buurt? Pling

crazycactus

Re: Wie weet er stallen in redelijke afstand E'hoven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 07:35

Ruth Swart (wel in belgie) heeft nog een leuke 2 jarige ruin te koop staan voor 3000 euro. Maar ja dat moet je maar net zoeken natuurlijk. Er staat een adv. op marktplaats. Het is een zoon van Peps mr. Doc, en de moeder heeft ook hele goeie papieren. Peps Mr. Doc is ook de vader van Sanwood Gold, dus voor de reining maar ook koeien zit je dan goed. Maar ook andere onderdelen zullen wel lukken (vraag maar aan Sil).
Ik heb straks ook nog een 3 jarige merrie te koop, maar die wil ik eerst trainen, en ik zit niet in de buurt (groningen).

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 11:34

Ik zoek een paard waar ik op kan stappen en wegrijden.
Dus die wel wat gezien heeft en wat getraind en verder braaf en vlakke gangen.
Dus geen ongereden en net bereden paarden.
Bedankt voor je reactie! Knipoog

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 12:51

Ha,

Wil je ook werkelijk overstappen op western, (overigens een zeeeer goede keuze, maar dit terzijde...) Moet t een quarter/paint zijn of mag het ook een "halve" zijn?
Er zit een appaloosa ranch in Weert, misschien daar eens kijken?
En verder alle marktplaatsen af heh, maar die zou je al bijhouden, denk ik...

Wel leuk hoor, zoeken naar een fijn paard! Weet hoe het is!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 13:07

Ik kwam bij westernpaarden uit om relaxt te rijden en een paard met wat vlakkere gangen te vinden.
Ik zoek dus wel een western-gereden paard. Mag ook een 'halve' zijn.
Ik had jou al ge- PB't...

Bedoel jij de ABC-ranch?

Ik hou van alles bij op internet, maar valt niet mee.
Dan klinkt de beschrijving als de beste.. hoge verwachtingen erheen en dan valt het gewoon tegen! grrrr al x maal gehad Verdrietig

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:31

Misschien is Dandy zo slecht nog niet? Ik heb het idee dat jullie heel goed bij elkaar passen.

SillytheKid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:16

Hm misschien stallen in Eersel en Vorstenbosch? Al denk ik dat de laatste wel een hogere prijsklasse heeft, bovendien zijn deze stallen misschien wat voor de hand liggend en misschien heb je daar dus al over na gedacht.
Veel succes ermee in ieder geval! Lijkt me super om in jouw schoenen te staan (zoals Jac ook al zei)!
Groetjes Sylvie

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 00:48

Adrienne schreef:
Misschien is Dandy zo slecht nog niet? Ik heb het idee dat jullie heel goed bij elkaar passen.

Inderdaad, t enige wat nog tegenstaat ist luchtzuigen toch? Luchtzuigen hoeft niet per se tot andere klachten te leiden, tis alleen wel n risicofactor en die heb je genoeg in t leven Tong uitsteken.
Maar ook omdat je zelf al zei: dat je nog naar m moest kijken, zo soepel enz?
Dus de merrie uit Belgie is t nog niet helemaal?

Dr komt dr vast wel één! Lachen

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 10:05

Dandy zat super, reed fijn, goed voor hulpen enz.. Maarja is idd een luchtzuiger en kribbebijter. Dat zijn toch 2 minder leuke dingen.
Men zegt: problemen komen zo wel op je weg..
Had erover nagedacht en omdat ik nu een exceempaard heb, wil je eigenlijk geen gedoe meer. Daarbij is de vrpr veel te hoog.

Sil, stallen in Eersel: heb bestuur van die westernver. gemaild.. Verwees me naar iemand en die mailt niet terug.
Vorstenbosch had eentje staan, maar prijzig.

Het is wel leuk een paard kopen, maar wordt er ook heel moe en onzeker van.
Weet nu een leuke merrie.. maar is niet echt de mooiste. Kan je wel zeggen... als ie dit en dat... maar oog wil ook wat. Zij is superbraaf, jong en goede prijs. Ik wil haar wel nog buiten proberen, ander weet je dat nog niet.
Soms denk je dan..ik vind 'm niet! Verdrietig Ik ben nl zo kritisch op de gangen. Ik moet in stap gewoon rustig zitten en in galop.. anders krijg ik de last die ik had, dus minder rijplezier. Is toch de bedoeling dat het beestje bij me blijft enzo.

SillytheKid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:30

Je weet nooit 100% zeker denk ik, of je een paard hebt gekocht dat aan al je 'eisen' voldoet. Ik heb daar vind ik zelf wel erg geluk mee gehad, met allebei nooit wat aan de hand geweest en allebei superbeestjes. (waarvan de eerste, een veulen, in het begin helemaal NIET niet moeders mooiste was Tong uitsteken )
Ik ben benieuwd waar je mee thuis komt, en of die merrie het wordt. Vaak vind ik het juist wel leuk om een wat minder mooi paard te kopen, kan je ze proberen om te toveren tot misschien wel een heel mooi paardje.
Nogmaals ik ben erg benieuwd, hoop nog een keertje wat foto's te zien als je de knoop hebt doorgehakt Pling
Ondertussen wacht ik rustig af tot ik in jouw schoenen sta Knipoog

Groetjes Sylvie

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:04

Tja, wat is mooi... Ik vind dat als het paardje lief en betrouwbaar is, dat dat veel belangrijker is dan hoe mooi hij is Knipoog Liever een minder mooie schat dan een knappe lastpost Haha!
Ben erg benieuwd waar mee thuis gaat komen. En wat betreft de moeilijkheid van zoeken: ik ken iemand die er een jaar (!) over gedaan heeft haar droompaardje te vinden, maar ze heeft hem nu wel en daar gaat het om toch! Geduld, je loopt hem of haar heus wel tegen het lijf, je kunt het 'klik-gevoel' met een paard niet afdwingen, dat gebeurd of niet.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:09

Er zijn zat leuke quarters en paints te vinden die aan je omschrijving voldoen. Alleen zal een paard wat voldoet aan die eisen doorgaans niet in de lage prijsklasse vallen (en dan ook nog toevallig 'in de buurt' staan).

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:09

Ik bedacht me net dat volgende week een hengstenshow gecombineerd wordt met een paardenveiling bij Burgmeijer in Vorstenbosch, misschien dat ze daar wat leuks voor je hebben?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 18:26

Dat kan een goede gelegenheid zijn.. de veiling, ware het niet:
ik moet werken.. en ik heb de ballen verstand van bepaalde lijnen. Weet wat ik uit wil geven en wat ik fijn vind.
Dan zou ik van tevoren efkes moeten proberen.

Tenfold, wat rekenen ze naar jouw idee in de lagere prijsklasse?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 08:59

Eersel verkoopt geen paarden, althans als je de manege bedoeld.

TR-ranch in Liessel heeft goede quarters, maar zijn miss wel wat prijzig. Ik weet niet wat je uit wilt geven. Die man van die ranch is dinsdags bij ons op stal om les te geven dus ik kan wel eens iets voor je vragen!?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 09:59

PB Cassidy eens , volgens mij hebben ze bij hun op stal regelmatig paarden te koop.