Hoera !!!! Blij mogen wij jullie vertellen....
.......vanavond om 20.45u is ons lang verwachtte veulentje geboren. Red Pebbles (red dun overo) is de vader en Magnum Flashaglory (palomino overo) de moeder. Ik zou les krijgen van Sylva op Rookie en toen ik onderweg naar Blesdijke ging, kreeg ik telefoon van haar: "Hoi Anja, ben je onderweg? Is Pascale ook bij je? Zijn de jongens ook bij jullie?". En toen wisten we genoeg. We zouden sowieso gebeld worden, welke merrie ook zou gaan bevallen omdat dat hoe dan ook iets moois is om te zien en mee te maken. Niet hadden we verwacht dat Blondie (stalnaam van Magnum Flashaglory) zou gaan bevallen op dat moment, dus we dachten eigenlijk aan Rabbit. Syl haalde ons uit die droom: het ging dus wèl om Blondie!! Blondie stond dan wel ruim twee weken over, maar toonde -in vergelijking met Rabbit- nog niet zoveel. Maar, vertelde Syl, haar vruchtwater was gebroken en de weeën zouden zo wel komen.
Enfin, dit was toch een andere volgorde als dat Syl gewend is in 9 jaar veulentjes fokken, dus om het één en ander uit te sluiten toch de dierenarts gebeld. Hij kwam en vertelde ons dat het veulentje met de allerhoogste waarschijnlijkheid vanavond voor 21.00u geboren zou worden. Blondie had nog steeds geen weeën. Rond 20.15 kwam de dierenarts weer en toen is met behulp van de dierenarts, Scall, Sake en Ferdinand ons veulentje ter wereld gebracht. Syl en ik hebben het ontzettend benauwd gehad, maar daar was ze dan: een ontzettend mooi, maar vooral op dat moment vechtlustig merrietje. Blondie heeft het met deze bevalling zeker niet makkelijk gehad, maar oh, wat toonde ze zich na al deze vermoeienissen een geweldig lieve zorgzame moeder. Xono was er ook bij en zal morgen wat foto's voor ons op Bokt plaatsen.
Wat hebben Pebbles en Blondie ons nu voor prachtig moois gegeven:
een red dun overo merrietje.
Wij gaan haar aanmelden onder de naam
PEBBLES FLASHY SCAN