Seapy schreef:
Citaat:
Wat je vergeet is been!!!! Super belangrijk bij je achterwaarts. Trekken heeft geen zin.
Klinkt inderdaad heel logisch. Er is mij echter door verschillende mensen verteld dat ik juist geen been moet geven bij achterwaarts. Het is in ieder geval wél iets wat ik ga proberen. Dat trekken geen zin heeft, had ik dus inderdaad al gemerkt.
Bedankt voor deze "terrechtwijzing".
"Klaas" schreef:
Citaat:
zou allereerst niet naar andere mensen wijzen of kijken als je het zelf duidelijk niet snapt. Vraag om tips en om hulp maar haal jezelf niet naar beneden door naar andere te wijzen en zeggen dat ze het niet goed doen.
En om de bedoeling van een ieder, wie dan ook, in twijfel te trekken, lijkt me erg laag.
Ten eerste voel je je volgens mij wel heel erg aangesproken terwijl ik niet eens een naam genoemd heb
Ten tweede heb ik over niemand gezegd dat iemand iets niet goed zou hebben gedaan.
Ten derde trek ik niemands bedoelingen in twijfel. Ik heb veel van jouw lessen geleerd. Sommige dingen doe ik nog steeds zoals jij het uitlegde, andere dingen doe ik nu niet meer. Ook dát is leren van iemand. Ik heb ondertussen veel goede adviezen gekregen tijdens lessen, clinics, gezamelijke trainingen, maar dat betekent niet dat ik alles klakkeloos overneem van iemand. Wat voor het ene paard een prima methode is, hoeft voor een ander dier immers niet te werken. Maar je leert overal van en daar gaat het mij om.
"Klaas" schreef:
Citaat:
Volgens mij heeft ieder een stijl en ieder het recht op zijn stijl.
Dat vind ik dus ook en hard trekken is dus duidelijk niet MIJN stijl. Je kent Banish zelf ook Alex, dus je weet hoe hij kan drammen en je weet hoe sterk hij is. Ikzelf ben niet zó sterk dat ik zo'n (door mezelf uitgelokte) vechtpartij kan winnen op kracht, dus wil ik slimmer zijn dan hij. Sinds een paar maanden lukt het me om dergelijke confrontaties te vermijden en dat vind ik heel fijn.
Klinkt misschien stom, maar ik sluit compromisssen met mijn paard. Veel mensen verklaren mij voor gek, maar dit is dus MIJN stijl en ik heb op deze manier de meeste lol met mijn paard. Ik heb al in geen maanden meer gevochten met hem
Leo en zijn zoons hebben Banish prima ingereden (voordat ik wéér verkeerd begrepen wordt), maar je kon duidelijk merken dat er sterke mensen op hadden gezeten, die een gevecht konden winnen van hem.
Nu ik Banish wat langer heb, merk ik dat dat voor hem niet de juiste methode is en dat hij er gevoelig voor is als hij op slimheid wordt "overtroffen".
"Klaas" schreef:
Citaat:
Het was steeds de ruiter die het paard weer deed afdalen. Denk daar maar s over na.
Steken onder water kan ik ook heel goed uitdelen hoor. Ik voel me echter niet direct aangesproken. Ik weet van mezelf dat ik geen perfecte ruiter ben. Ik deed slechts mijn best. Dat is ook de reden dat ik vanaf het begin dat ik Banish heb, les heb gevolgd om het te leren. Maar vergeet niet dat JIJ óók vaak de ruiter was "die-het-paard-weer-deed-afdalen". Denk jij dáár maar s over na.
Maar nogmaals: ik heb jou niet aangevallen, heb niks lelijks gezegd, geen namen genoemd. Ik heb simpelweg gezegd dat ik trekken geen optie vind
en ik snap echt niet waarom jij je zo enorm aangevallen voelt.
Voor de rest ga ik gewoon weer heerlijk verder met rijden volgens mijn eigen stijl. Het laatste half jaar zijn Banish en ik echt met grote sprongen vooruit gegaan. Mede dankzij het feit dat ik heb ontdekt dat hij overtroeft wil worden op slimheid en niet op kracht. En dat werkt voor mezelf ook een stuk prettiger. Geen heftige gevechten meer (en héftig wáren ze bij tijd en wijlen!) en een reuze ontspannen paard