[WN] Inschrijfformulieren zijn niet verbetert!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

martina

Inschrijfformulieren zijn niet verbetert!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 16:57

Daar zijn er nu uiteindelijk vaste startnummers en wij moeten nog steeds alle gegevens aangeven.
Ik hopte naam, startnummer en onderdelen zijn genoeg,
nee de startnummer wordt niet eens gevraagd op het inschrijfformulier.
Een hoe vaak moet ik nog mijn adres, tel, email en paard gegevens aangeven ?
Dus het wordt er helaas niet leuker, maar ook niet makkelijker van........
jammer........

martina

Re: Inschrijfformulieren zijn niet verbetert!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 17:09

Ok, heb net gezien dat de Startnummer gevraagt wordt.
maar nog steeds alles aangeven?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:22

Heb je dan al een startnummer ontvangen??
Ik heb een bevestiging gekregen maar verder nog niets...

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:37

Ik had ook eerlijk gezegd ook gedacht dat het er makkelijker op zou worden met de komst van de startnummers. Maar je moet nog steeds de hele bubs invullen.... Opstartproblemen?

Ook vind ik het jammer dat je niet meer op de site van de WRAN je gewoon kon inschrijven voor een wedstrijd, ik vond dat ideaal.

Groetjes,

Bianca

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:50

Hou op over de inschrijfformulieren. Heb ze gevraagd voor onze show. Maar er staat nog steeds een optie voor boxen op. En die hebben we niet. De prijzen staan niet volledig en dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:17

Wat ik een stuk kwalijker vindt, is dat er ineens een MEER administratiekosten berekend worden!
Normaliter wordt er hier 3.50 Euro gevraagd, en ik zag bij de inschrijving voor Zuidwolde voor komende week dat het 6 euro is geworden. Een verhoging van ruim 75%..... Verward Ga ik zondag wel even naar vragen, want dit was bepaald niet de bedoeling van de startnummers. Nou ga ik echt niet failliet aan 3 euro extra, maar ik begin me af te vragen waar het einde is.
De starts waren ook al van 10 naar 11 euro gegaan, dus ook daar een prijsstijging van 10%....

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:52

Ik zal dit even meenemen naar de volgende federatievergadering. Volgens mij moet het ook mogelijk zijn dat als je eenmaal een startnummer hebt, volstaat met het invullen van je startnummer en dan vervolgens je naam en naam paard. Adresgegevens ed zijn eigenlijk niet meer nodig dit moet dan optioneel zijn.
Ik neem het mee in de rondvraag.
Ik laat het nog weten zodra de vergadering is geweest en wat we er aan gaan doen.
Groetjes Sheila

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:30

En dat terwijl er door de FNW iets anders is voorgehouden aan de kopers van een startnummer:

Er is een verzoek neergelegd bij de organisatoren van wedstrijden om de administratiekosten op wedstrijden te verlagen. Zij hebben door dit nieuwe systeem minder administratieve werkzaamheden.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:42

ja zat ook al te kijken naar de adm. kosten vind het een hoop geld zo bij elkaar. en zoals iedereen al zegt. dat invullen van al die gegevens....... Slapen

Broady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:06

Sonja schreef:
Wat ik een stuk kwalijker vindt, is dat er ineens een MEER administratiekosten berekend worden!
Normaliter wordt er hier 3.50 Euro gevraagd, en ik zag bij de inschrijving voor Zuidwolde voor komende week dat het 6 euro is geworden. Een verhoging van ruim 75%..... Verward Ga ik zondag wel even naar vragen, want dit was bepaald niet de bedoeling van de startnummers. Nou ga ik echt niet failliet aan 3 euro extra, maar ik begin me af te vragen waar het einde is.
De starts waren ook al van 10 naar 11 euro gegaan, dus ook daar een prijsstijging van 10%....

Wow! wow 6 euro?! Dat is best veel geld!!! Verward Voor administratie kosten, 3 euro vind ik vrij normaal....

Emmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:45

Als je een wedstrijd organiseert, moet je echt 1 euro betalen aan de Federatie per STARTNUMMER en 0,75 euro aan de Wran per START.
Dus is de organisator per deelnemer wel bijv 2,50 euro kwijt bij 2x een onderdeel meedoen, die kosten moeten ook weer meegerekend worden met het kostenplaatje, niemand wil een wedstrijd organiseren waar je geld op toe moet leggen.
Maar wie is er weer de dupe, ja, wij deelnemers en inderdaad waar stopt het. Volgend jaar zal alles vast wel weer duurder worden.
Dit weekend bij de Silver Ranch waren er heel weinig deelnemers.
In de openklasse pleasure en horsemanship maar 3.
Daar wordt niemand vrolijk van, de deelnemers niet en ook degene die zijn manege beschikbaar stelt niet, zo krijg je straks ook weer minder locaties.
Jammer maar ik denk dat het eerder achteruit gaat zo, want gisteren waren veel ontevreden geluiden te horen en dat moet toch niet de bedoeling zijn van de Federatie

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:45

Ten eerste vind ik het vreemd om €1,75 voor 1 Start te gaan betalen. En dit terwijl we met zoijn allen voor mindere startgelden willen.

Ten tweede vind ik het vreemd dat sommige organisatoren de extra kosten op de administratie kosten verhalen. Onze administratie kosten zijn 2,50 En daar kunnen we ook wel die stomme 1,75 van af halen voor de afdracht!!

Ten derde vind ik niet dat een organisatie beide kan verhogen/ als ze al 10 euro vragen voor een start kan die 1 euro voor de FNW er ook nog we af.

Maar ja dat zijn mijn keuze's

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:25

Je betaald inderdaad 1,75 euro afdracht per start. Dit moet je als organisator betalen aan de wran mits je een wran-erkende show organiseert. Voor de rassenshows gelden andere bedragen. Deze 1,75 euro is als volgt opgedeeld: 1,00 euro voor de federatie voor het gebruik van het orionprogramma (hierin staat alles geregistreerd en hiermee kun je heel je wedstrijdsecretariaat draaien) de overige 75 eurocent is voor de wran en hiervan wordt 50 eurocent gereserveerd voor de highpointtitels en 25 eurocent is voor de wran zelf.
Deze bedragen weet je als organisator vooraf en het is goed in te calculeren. Wil je een leuke wedstrijd organiseren dan ben je erg gebaat bij sponsoren. Heb je deze niet dan is het nog steeds haalbaar om een leuke wedstrijd te organiseren zonder al te hoge kosten voor de deelnemers. Ik vraag altijd 8 euro voor de beginner en 10 euro voor de amateur en open (dit zijn de minimale bedragen die we moeten vragen bij een wranerkenning (reglement aanvraag wranerkenning 2004)
en voor de administratiekosten vroeg ik 2,50 per combinatie. (ook het minimale bedrag) Zonder dat ik iemand op al te hoge kosten jaag kon ik toch leuke wedstrijden organiseren zonder verlies te draaien. Als je de afdrachtskosten incalculeert hoeft niemand de dupe te worden en helemaal de deelnemers niet. Wat de reden is van een lage opkomst in Oosterwolde is mij onbekend, maar het inschrijfgeld hoeft hiervan niet de oorzaak te zijn er kunnen ook andere factoren meespelen zoals meerdere wedstrijden de afgelopen tijd, te vroeg in het seizoen, bijna uitgerekende merries... of weet ik nog wat meer..
Ik vind niet dat je hiervan de federatie de schuld kunt geven. Door de startnummers worden ook veel dingen vereenvoudigd denk alleen maar aan het secretariaatswerk... en het vele gebel met de deelnemers bij het willen starten in de verkeerde categorie... En waarom zou het volgend jaar duurder moeten worden??? Ik zie dit nog niet gelijk gebeuren.
Groetjes Sheila

Lenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:23

.... Door de startnummers worden ook veel dingen vereenvoudigd denk alleen maar aan het secretariaatswerk...

"Secretariaatswerk" kan inderdaad best wel moeilijk zijn ...... ik heb na mijn aanvraag van 31 januari jl. nog steeds geen startnummer in mijn bezit........

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:04

Heb je wel een bevestigingsmail ontvangen en is het bedrag van je rekening afgeschreven?
Zoja, dan zou ik even contact opnemen met info@westernsport.nl.
Zo nee dan is er iets mis gegaan met het versturen van je aanvraag en zul je het opnieuw moeten aanvragen.
Kan ik je er misschien mee helpen? Stuur me dan maar een pb-tje met je gegevens

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:38

Ik had van Bert Wiekema begrepen dat die 75 cent voor de WRAN bij die euro in zat en dat de totale afdracht dus maar 1 euro is en niet 1,75 euro zoals hierboven beschreven.

Onze wedstrijd kost 8 euro per start voor beginners, 10 voor open en amateur en 3,50 administratiekosten. Net zoals vorig jaar en toen kon het uit.

De administratie zal misschien ooit eenvoudiger worden, maar nu moet iedereen nog leren werken met het nieuwe systeem, dus zullen organisatoren liever vertrouwen op de oude vertrouwde manier en alle gegevens toch via het inschrijfformulier willen hebben. Geef het systeem even tijd om te gaan draaien en om er vertrouwd mee te worden.

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:48

Vorig jaar had ik zelfs het systeem van de WRAN niet. Omdat dit niet kon werken op mijn computer. Ik heb toen alles met de hand gedaan en niets aan de hand. Vandaar dat de €2,50 administratie kosten blijven. Wij gebruiken dit meer om de deelnemers een programmaboekje te geven waar alles in staat.

Als organisator ben ik niet op de hoogte over de 1,75 afdracht. Wel de afdracht aan de WRAN maar aan de FNW niet.

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:22

Ik heb zojuist hier Bert Wiekema over gesproken, eerder (begin dit jaar voor het wedstrijdseizoen) was het inderdaad 1,75 euro. Nu is dit terug gedraaid naar 1 euro. Bloos

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:56

Pfieuw...kijk da's beter Haha!

1 euro is te doen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:58

Lenie schreef:
.... Door de startnummers worden ook veel dingen vereenvoudigd denk alleen maar aan het secretariaatswerk...

"Secretariaatswerk" kan inderdaad best wel moeilijk zijn ...... ik heb na mijn aanvraag van 31 januari jl. nog steeds geen startnummer in mijn bezit........

Dan is er iets misgegaan, want ik had het maar liefst binnen vier dagen in huis. Was echt supersnel! En een week later kwam het mailtje dat ik ze binnenkort zou ontvangen Haha!