[WN] Mijn eerste westernles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Freggle

Mijn eerste westernles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 21:51

Een tijdje geleden had ik hier gevraagd bij wie ik western les kon krijgen nadat ik al zo'n 6 à 7 jaar niet meer gereden had.

Ik ben toen bij Johanna Vellinga terecht gekomen in Holten en gisteren was het dan zover Haha! Ik mocht op Ima Bay Brio rijden. Een Quarter merrie met heel veel geduld Knipoog

Eerst vroeg ik me af of ik er wel op kon komen, dat viel niet tegen gelukkig. Ook blijk je paardrijden gelukkig niet te vergeten en kon ik mijn achterwerk behoorlijk in het zadel houden. Zelfs wist ik nog te herkennen op welk been je moet lichtrijden Knipoog

Het westernrijden is wel heel anders dan engels rijden. Ik zal nog wel een tijd nodig hebben om te wennen aan de andere hulpen en teugelvoering. Hoe lang het ook geleden was dat ik gereden had, de manier van rijden zit er wel ingebakken.

Qua spierpijn valt het me nu nog reuze mee, ik kan nog steeds lopen Knipoog Wat me heel erg opvalt is dat ik helemaal geen last heb van mijn buik, terwijl ik toch een flinke tijd heb doorgezeten, Brio zit dan ook prima door in draf. Met de galop had ik wat meer moeite.

Ik ben heel bij dat ik bij Johanna terecht ben gekomen. Zij heeft erg leuke paarden waar ik veel van kan leren en van haar natuurlijk ook.

Cassidy

Re: Mijn eerste westernles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 08:18

Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad, en idd, western rijden is een stuk minder vermoeiend, de paarden hebben doorgaans toch erg vlakke gangen en het zadel zit als een huis.

Wanneer heb je je volgende les?

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 15:13

Hoi,
Ik hoorde al dat je kwam rijden.
Ik was s'middags geweest.
Wat leuk dat het goed ging!! Brio is ook echt een leuk paard.
Maar Sagrand is ook zeker mijn favoriet.........??????????hahahahaha

Freggle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 20:55

Aanstaande donderdag mag ik weer Knipoog

Wie weet komen wij elkaar wel tegen Tari! Sagrand is zeker een schatje, maar ik kan nog weinig zeggen over favorieten Haha!