Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
XoNo schreef:Op WRAN wedstrijden niet (ook niet als het je eigen paard is). Op APHA wedstrijden wel.

XoNo schreef:DPHC hoort bij de APHA...dus ja, ook bij de DPHC mag je met een 3 jarige in de beginners starten.
Bij de WRAN moet je 7 punten gehaald hebben, de DPHC/APHA weet ik niet.
Mellowtje schreef:En bij de AQHA dan?
Ik weet alleen niet of ze beginners uitschrijven. Beginners is namelijk geen officiele klasse. Novice Amateur wordt als beginners gezien bij de AQHA en de APHA. Je rijdt ook niet voor officiele APHA of AQHA punten in de beginners. In de Novice Amateur wel.
Happiness schreef:Nog een vraag
Hoeveel punten moet je hebben om Amateur te worden?
Iemand informatie of een link ofzo?
bedankt!
Yorel schreef:Waarom wordt mijn inschrijving met mijn 3 jarige haflinger (die in mei 4 wordt) wel aangenomen dan?
XoNo schreef:Tuurlijk, je mag altijd amateur worden. Maar als je meer dan 7 punten in 1 jaar verdient bij de WRAN, dan moet je het jaar erop naar de amateur.
Blaze schreef:De topic starter vind dat niet zo natuurlijk,zeker als er word verteld dat je 7 punten
moet hebben om amateur te worden.
ook dat hij/zij niet mag starten in de beginners op een 4 jarige is niet correct.

Blaze schreef:Hiep hiep hoera 50% fout en de andere 50% voor 80% onduidelijk![]()
Over mierenneukerij gesproken

Elles schreef:
Dus ik mag wel een paard onder de vier (van een ander) starten in de open, terwijl ik qua punten een beginner ben?
Blaze schreef:Ja dat mag,maar dan ben je meteen geen beginner meer.
Is eigenlijk heel simpel.
je start beginner,je MOET over naar de amateur als je 7 punten hebt.je MAG over als je dat zelf wil.Je MOET uit de beginners na dat je je eerste amateur of open klasse hebt gestart ook als je bv pas 2 punten hebt in de beginners.
)
Staan we daar, met ikzelf 1 wedstrijd "ervaring" en het paard helemaal zonder....
Elles schreef:Ik rij met een braaf paard in al mijn onervarenheid mijn eerste wedstrijdje. Dan krijg ik de kans om een ander paard uit te brengen. Beest is net drie, is nog nooit op wedstrijd geweest. Maar alleen omdat ik niet met een driejarige in de beginners mag starten, moet ik in de open met dat arme ding en ben ik acuut geen beginner meer? Als ik dat zo goed begrepen heb: God, wat is dát krom....Staan we daar, met ikzelf 1 wedstrijd "ervaring" en het paard helemaal zonder....

Sonja schreef:Tja, maar als jij jezelf na 1 wedstrijdje al zo goed vindt dat je een driejarige van iemand anders z'n eerste wedstrijdervaring op kunt laten doen, waarom zou je dan nog Beginners WILLEN starten?