Ondanks dat je er een 'engels naar western'-converter voor nodig hebt is het wel heel handig om de juiste singelplaats te kiezen.
Iets waar het bij veel standaardzadels nogal eens aan schort.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

sablou schreef:Mag ik uit jouw schrijven opmaken, dat er veel behoefte is aan een verstelbaar rigging punt bij westernzadels?
Ik heb namelijk een vrij klein en kort paard met een groot zadel, ik vind de singel relatief ver naar voren zitten. Maya schreef:sablou schreef:Mag ik uit jouw schrijven opmaken, dat er veel behoefte is aan een verstelbaar rigging punt bij westernzadels?
Ik weet niet of ik nu een stomme opmerking maak, maar bedoel je met rigging punt, die grote ring bovenaan waar je de singel doorhaalt om aan te singelen? Ik zou hem zelf graag toch wel 2-3 cm meer naar achteren willen zien liggen in mijn geval. Denk dat het dan allemaal wat beterder zit. Dus ik zou er zelf wel interesse in hebbenIk heb namelijk een vrij klein en kort paard met een groot zadel, ik vind de singel relatief ver naar voren zitten.