[WN] Apart singelsysteem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Apart singelsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 13:51

In het kader van 'what's new' kwam ik dit singelsysteem tegen.
Ondanks dat je er een 'engels naar western'-converter voor nodig hebt is het wel heel handig om de juiste singelplaats te kiezen.

Iets waar het bij veel standaardzadels nogal eens aan schort.

Afbeelding

Francis

Re: Apart singelsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:58

Hee, dat sluit wel weer lekker aan bij het zadelpasverhaal van Andy Foster! Best een goed systeem lijk me...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 14:28

Dat vond ik ook al, al zag ik liever een gelijk systeem als van zijn beugelophanging.
Al die riemen toont een beetje 'druk' Clown

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:31

Sugarmis,

Mag ik uit jouw schrijven opmaken, dat er veel behoefte is aan een verstelbaar rigging punt bij westernzadels?

Dat zou ik wel eens willen weten. Ik zou zoiets wel willen aanpakken (los van het feit of dat dan iets wordt), maar een beetje onzinnig als niemand er wat in ziet.

MVG Louis

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:35

Ja Louis, ik denk dat dat een goede optie zou kunnen zijn en inderdaad, als het vergelijkbaar is met het systeem dat Foster op z'n zadels heeft om de stijgbeugelophanging te verstellen.

Je hebt de discussie bij de andere topics wel meegekregen toch? Waarom het handig kan zijn de singelplaatsing te kunnen veranderen (ik neem aan dat ik jou dat zowiezo niet hoef uit te leggen). Zou een mooi alternatief zijn voor mensen die geen 'op maat gemaakt' zadel kunnen of willen aanschaffen. Ook wanneer een zadel om meerdere paarden moet liggen kan het handig zijn denk ik...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 19:54

Ik denk idd dat het handig zou zijn als hier iets meer variatie in mogelijk zou zijn.

Natuurlijk ken je dit 'dubbele' riggingsysteem
Afbeelding
wat al een eind in de goede richting is.
Maar een dergelijke dubbele D in een verstelbaar systeem wat op de centimeter af te stellen is in 3 a 4 stappen a la Foster zou het summum zijn.

In hoeverre dit nu bij westernzadelgebruikers leeft weet ik niet. Misschien een idee om eens op te nemen met wat bekende ruiters en zadelmakers.

De meesten zijn denk ik te onbekend met wat het uitmaakt en accepteren zondermeer waar het nu zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:45

sablou schreef:
Mag ik uit jouw schrijven opmaken, dat er veel behoefte is aan een verstelbaar rigging punt bij westernzadels?

Ik weet niet of ik nu een stomme opmerking maak, maar bedoel je met rigging punt, die grote ring bovenaan waar je de singel doorhaalt om aan te singelen? Ik zou hem zelf graag toch wel 2-3 cm meer naar achteren willen zien liggen in mijn geval. Denk dat het dan allemaal wat beterder zit. Dus ik zou er zelf wel interesse in hebben Lachen Ik heb namelijk een vrij klein en kort paard met een groot zadel, ik vind de singel relatief ver naar voren zitten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 09:17

@Maya: met riggingpunt bedoelen we idd die ring waar de singelriem door gaat. Een paar centimeter kan voor een paard veel uitmaken in ligging van een zadel.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:42

Maya schreef:
sablou schreef:

Ik weet niet of ik nu een stomme opmerking maak, maar bedoel je met rigging punt, die grote ring bovenaan waar je de singel doorhaalt om aan te singelen? Ik zou hem zelf graag toch wel 2-3 cm meer naar achteren willen zien liggen in mijn geval. Denk dat het dan allemaal wat beterder zit. Dus ik zou er zelf wel interesse in hebben Lachen Ik heb namelijk een vrij klein en kort paard met een groot zadel, ik vind de singel relatief ver naar voren zitten.

zelfde probleem hier met mijn haflinger......