[WN] Dutch Teampenning Association

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rupke

Dutch Teampenning Association

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 23:33

Op 15 mei organiseerd de Silver Ranch te Oosterwolde (FR) ism Dutch Teampenning Association een Cattlepenning en Teampenning wedstrijd.

Binnenkort zullen de inschrijfformulieren op de site beschikbaar zijn, maar je kunt natuurlijk ook van te voren al een mailtje, via de site van Dutch Teampenning Association sturen, of contact opnemen met de Silverranch

www.dutchteampenningassociation.nl

piggeljay

Re: Dutch Teampenning Association

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:12

en hoe dachten jullie dat met de koeien te doen?
blijven die 20 dagen op de silver ranch of gaan ze daarna door naar de slager zoals de wet voor schrijft?
hoe spijtig ook regels zijn regels en geen veehouder in de buurt van de silver ranch zit te wachten op besmetting

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:12

Leuk dat er ook eens cattlepenning (en teampenning ook natuurlijk) in het noorden wordt georganiseerd!
Ik kom zeker kijken!

En met de koeien zal het vast wel goed komen!
Het hoeft toch niet zo negatief?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:12

piggeljay schreef:
en hoe dachten jullie dat met de koeien te doen?
blijven die 20 dagen op de silver ranch of gaan ze daarna door naar de slager zoals de wet voor schrijft?
hoe spijtig ook regels zijn regels en geen veehouder in de buurt van de silver ranch zit te wachten op besmetting

Waarom zou er besmetting moeten komen?!
Maar moeten koeien na het gebruik worden afgemaakt? Zoja, waarom dat?
Even een beetje positief!

Vind het heel leuk dat jullie dat hebben georganiseerd, veel succes!
Ik kom kijken!

Groetjes Klaas

Klaaske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:18

Dat heeft te maken met bepaalde wetgeving.
Als een dier wordt vervoerd, moet daar een vervoersdocument bij. Het dier dient dan 21 dagen op het nieuwe adres te verblijven en als hij eerder afgevoerd moet worden dan mag dat alleen naar het slachthuis (even uit mijn hoofd, hoop dat t klopt).
Over 'besmetting': Boeren in de buurt riskeren een boete als ze hun vee uit gaan lenen naar andere bedrijven en de besmetting zal i.d. wel wat meevallen maar ziekteoverdracth kan plaastvinden als er kort geleden ander vee op de silver ranch is geweest. Misschien verduidelijkt dit het een beetje.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:39

Dus eigenlijk kun je er van uit gaan dat wanneer het vee niet op de wedstrijdlocatie blijft, het rechtstreeks naar de slachterij gaat? Daar moet ik dan maar niet bij stil staan op het moment dat ik die guppen in het rond zie huppelen...

=^.,.^=

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:29

Voor zover ik heb begrepen moet het vee die 20 dagen in quarataine blijven als het niet wordt geslacht. Het moet dus apart worden gehouden van ander vee zodat het dat niet met wat dan ook kan besmetten. Dit kan dus ook een aparte schuur zijn i.o.d.
`Onze`boer brengt altijd al z´n vee (wel een stuk of 10 Knipoog Haha! ach ´t is beter als niks) dus hij heeft geen probleem. Zo zou het daar dus ook kunnen.

Ik vind het wel ´opvallend´ dat deze problematiek niet eerder ter sprake is gebracht bij de aankondiging van andere koeien-evenementen zoals bv. het topc over de cutting-wedstrijden en eind vorig jaar Eersel....... Verward

Gr. Marion

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:37

spotless schreef:
Voor zover ik heb begrepen moet het vee die 20 dagen in quarataine blijven als het niet wordt geslacht. Het moet dus apart worden gehouden van ander vee zodat het dat niet met wat dan ook kan besmetten. Dit kan dus ook een aparte schuur zijn i.o.d.
`Onze`boer brengt altijd al z´n vee (wel een stuk of 10 Knipoog Haha! ach ´t is beter als niks) dus hij heeft geen probleem. Zo zou het daar dus ook kunnen.

Ik vind het wel ´opvallend´ dat deze problematiek niet eerder ter sprake is gebracht bij de aankondiging van andere koeien-evenementen zoals bv. het topc over de cutting-wedstrijden en eind vorig jaar Eersel....... Verward

Gr. Marion

Ja inderdaad! Viel mij ook al op.

Maarja Clown wie ben ik Clown

Klaaske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:02

Er gebeurd zoveel waar niet over wordt gepraat. Veel mensen zijn zich niet bewust van nieuwe regelgeving. Ik zag zonet het jeugdjournaal, een stukje over dat kalf op schiermonnikoog dat kwijt was. Nu hebben ze het dier weer gevonden en op stal gezet maar hij had geen oornummers in. Dat is ook strafbaar, wij krijgen hier een dikke boete als een dier van ons geen oornummer in heeft en dat kalf komt op het jeugdjournaal zonder oornummers????? Kortom er gebeurd heel veel wat officieel niet mag, maar als niemand er achter komt dan is er niks aan de hand. Als je de algemene inspectie dienst buiten de deur weet te houden dan kan alles.