Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:doch de jury
is verplicht om op tenminste één hand het uitstrekken van de jog/trot te vragen.
Citaat:O. “Overly canted lope”: als het buiten-achterbeen verder naar de binnenkant van de arena aangrijpt als het binnen-voorbeen (zeer scheve galop).
Sugarmiss schreef:Citaat:O. “Overly canted lope”: als het buiten-achterbeen verder naar de binnenkant van de arena aangrijpt als het binnen-voorbeen (zeer scheve galop).
Die gaan we eens in de gaten houden
Er zijn veel pleasurepaarden die wat met hun heup naar binnen galopperen, maar zover heb ik het nog nooit gezien. dapperdier schreef:Citaat:doch de jury
is verplicht om op tenminste één hand het uitstrekken van de jog/trot te vragen.
Poeh! Oke.. we gaan oefenen! Die kunnen we dus verwachten de volgende wedstrijd.
Anya schreef:Die is wel weer leuk voor een ex-dressuurpaard. Ze mag alleen niet TE uitstekken
als de extended-jog gevraagd wordt. Sugarmiss schreef:Hoe laat je met een losse teugel een paard niet versnellen als je gas geeft met je benenals de extended-jog gevraagd wordt.
XoNo schreef:Ik weet niet hoe Lan haar normale arbeidsdraf eruit ziet. Veel mensen denken bij een extended jog dat hun paard harder moet. Je paard moet echter zijn of haar pas verlengen en het liefst niet de snelheid verhogen. Ik denk dus alsnog dat ik een extended jog niet kan vergelijken met een arbeidsdraf.
Sugarmiss schreef:Was dat niet een normale reactie
Sugarmiss schreef:Daarom begin ik er ook niet aan![]()
Maar ik blijf toch benieuwd hoe je een paard kunt laten strekken (zonder sneller te gaan) zonder hem via de teugel tegen te houden.
Ik zeg eerlijk dat ik het zelf (nog) niet kan of het een paard kan leren, maar ik heb het vorige week in Bremen nog gezien in de pleasure.Citaat:Het enige wat het paard hoeft te doen is verruimen en zo dus langer op 1 been blijven staan om het tempo niet te verhogen.
Citaat:Als gevraagd wordt de gangen uit te strekken, dient dit te
gebeuren in het zelfde ritme en gelijke souplesse.
Sugarmiss schreef:Daarom begin ik er ook niet aan![]()
Maar ik blijf toch benieuwd hoe je een paard kunt laten strekken (zonder sneller te gaan) zonder hem via de teugel tegen te houden.
calemity_jane schreef:hier in nederland kom ik ook wel eens achter een paard die zo scheef galoppeert hoor let maar eens op

Ik heb het vaak genoeg gezien dat paarden niet versnelden, maar wel hun pas verruimen, maar ik begrijp nu dat dat niet in het regelboek staat
calemity_jane schreef:nou xono ik heb heel wat wedstrijden gereden waar jij niet mee reed en je ook niet aan de kant heb zien staan.
Dus dit zeizoen maar eens opletten dan geef ik wel een seintje g hier geen namen noemen
Ligt in de planning om vanaf juni weer de paintwedstrijden te gaan rijden