[WN] Wijzigingsvoorstellen WRAN reglement: deelnemersgroepen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Wijzigingsvoorstellen WRAN reglement: deelnemersgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 15:45

.DEELNEMERSGROEPEN.
307. Professionals zijn personen, inclusief jeugdigen, die paarden en/of ruiters direct of indirect
tegen financiële beloning of in natura africhten, trainen of corrigeren, en personen die erkend
jurylid zijn van een paardensportorganisatie. Deze personen worden ingedeeld in de categorie “P”.
Amateurs zijn personen die niet tegen financiële beloning of in natura africhten, trainen of
corrigeren en geen erkend jurylid zijn van een paardenorganisatie. Deze personen worden
ingedeeld in de categorie “A”.
Beginners zijn amateurs die nog niet voldoende wedstrijdpunten hebben verdiend om de
amateurstatus te verkrijgen. Het is Beginners niet toegestaan andere ruiters instructie te geven.
Deze personen worden ingedeeld in de categorie “B” of “G”.
Personen die in het kader van een opleiding werkzaamheden verrichten die resulteren in een
indeling in de “P” categorie, kunnen bij het WRAN bestuur een aanvraag indienen om toch in de
“A” categorie ingedeeld te worden. Het WRAN bestuur zal na overleg met het leerbedrijf
besluiten om de aanvraag wel of niet te honoreren. Tegen dit besluit is geen beroep mogelijk.
308. (toevoegen) Het WRAN bestuur kan een persoon, ingedeeld in de “B”, “G”, of “A”
categorie, toestaan om op het paard dat in persoonlijk eigendom is van een andere persoon,
ingedeeld in de “B”, “G’, of “A” categorie, te starten in de beginners- resp. amateurklasse. Een
verzoek hiertoe dient door de ruiter samen met de eigenaar van het paard te worden ingediend, en
door tenminste twee andere ruiters, ingedeeld in dezelfde categorie als de aanvrager, ondertekend
te worden. Indien het bestuur besluit toe te stemmen, geldt deze toestemming voor minimaal één
wedstrijd en maximaal voor de duur van het lopende wedstrijd seizoen. Tegen het besluit is geen
beroep mogelijk.
Laatst bijgewerkt door Anya op 03-03-05 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Re: Wijzigingsvoorstellen 2005 WRAN regelboek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 15:45

Ik ben persoonlijk helemaal blij met het voorstel tot aanpassen van starten op paard van een ander Haha!
Laatst bijgewerkt door Anya op 03-03-05 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:37

Sugarmiss schreef:
Krijg je ook een lijstje bijgeleverd wie dat dan zijn ??

Die mag je als betrokkene zelf kiezen. Deze "getuigen" zijn een extra zekerheid dat deze constructie "eerlijk" verloopt. Omdat zij zelf ruiters in dezelfde klasse zijn, zouden zij zichzelf in de vingers snijden indien zij in zouden stemmen met een geval van misbruik van de regeling. Ik heb hem afgekeken van een AQHA regel, en ik vond dat wel slim gevonden.

Groeten,

Chris.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:06

@Chris: ik kan me wel vinden in je antwoord, maar als je onbekend bent op wedstrijdgebied dan weet je vaak ook niet wie die mensen zijn. Laat staan dat je er een adres van hebt om ze aan te schrijven om je 'toestemming' te ondertekenen.

Als je op een manege rijdt zullen er vaak meerdere mensen staan die wedstrijden starten (ook in de beginners) en dan ken je ze. Maar als dat niet zo is ??

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:05

ik ga proberen deze onderdelen samen te voegen met het topic deelnemersgroepen. Ik hoop dat het lukt. Is een nieuw feature en ik heb het nog nooit gedaan Haha!

edit: het is gelukt Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 21:10

Sugarmiss schreef:
@Chris: ik kan me wel vinden in je antwoord, maar als je onbekend bent op wedstrijdgebied dan weet je vaak ook niet wie die mensen zijn. Laat staan dat je er een adres van hebt om ze aan te schrijven om je 'toestemming' te ondertekenen.

Als je op een manege rijdt zullen er vaak meerdere mensen staan die wedstrijden starten (ook in de beginners) en dan ken je ze. Maar als dat niet zo is ??

Dat is misschien wel zo, maar meestal gaat het hier om bijrijders e.d. En als bijvoorbeeld mijn bijrijdster een keer zou willen starten en niemand kent, lukt het mij wel om twee andere ruiters te zoeken.

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:39

Sugarmiss schreef:
@Chris: ik kan me wel vinden in je antwoord, maar als je onbekend bent op wedstrijdgebied dan weet je vaak ook niet wie die mensen zijn.

Dáárvoor hebben we nu die "beginnende-beginners" klasse: de ORGANISATOR bepaalt daar wie op welk paard startgerechtigd is, en niet de WRAN meer.

Daar kunnen die beginnende-beginners kijken of het interessant voor ze is om daadwerkelijk mee te doen in de gewone competitie. En omdat deze klassen op een D wedstrijd worden gehouden, waar dus ook de gewone beginnersklasse is, komen deze beginnende-beginners spelenderwijs in aanraking met hun a.s. collegae.

En dan is er natuurlijk altijd nog de eigenaar van het paard in kwestie: die kent ongetwijfeld minstens twee andere ruiters, toch?

Groeten,

Chris.

crazycactus

Re: Wijzigingsvoorstellen WRAN reglement: deelnemersgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:51

Als ik het goed begrijp is het maar voor 1 wedstrijd per seizoen, of moet je steeds weer toestemming vragen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:58

Citaat:
geldt deze toestemming voor minimaal één
wedstrijd en maximaal voor de duur van het lopende wedstrijd seizoen

Je vraagt hem altijd aan voor 1 keer Clown , maar mag er dus de rest van het seizoen ook mee starten Pling

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:12

Frayba schreef:

Dáárvoor hebben we nu die "beginnende-beginners" klasse: de ORGANISATOR bepaalt daar wie op welk paard startgerechtigd is, en niet de WRAN meer.

Groeten,

Chris.

Waar staat die klasse beschreven???

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:16

Onder wijzigingen algemeen Knipoog Tong uitsteken

125. (onderaan toevoegen) Naar keuze van de organisator kunnen op D wedstrijden onderdelen
uitgeschreven worden voor deelnemers zonder officieel startnummer (“beginnende beginners”).
Onder deze onderdelen kunnen zich ook Trail aan de Hand, Walk and Jog Pleasure en –
Horsemanship etc. bevinden. De organisator bepaalt welke deelnemers en welke paarden in deze
onderdelen startgerechtigd zijn. De WRAN houdt geen registratie bij van de deelname en/of
uitslagen van deze onderdelen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:23

Hmm helemaal gemist,maarja er zijn mensen die soms moeten werken Knipoog

Brabander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:19

Ik vind wel dat de 2 getuigen ook lid moeten zijn van de WRAN. Want RUITERS zijn er genoeg te vinden.

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:40

Citaat:
308. (toevoegen) Het WRAN bestuur kan een persoon, ingedeeld in de “B”, “G”, of “A”
categorie, toestaan om op het paard dat in persoonlijk eigendom is van een andere persoon,
ingedeeld in de “B”, “G’, of “A” categorie, te starten in de beginners- resp. amateurklasse.

Het houdt dus in dat mensen niet op manegepaarden mogen starten toch? Wij hebben namelijk een paar meiden op de manege die hun "verzorgpaardje" zelf hebben afgericht (wel onder begeleiding, voordat daar weer commentaar op gegeven wordt). Deze meiden rijden 1 a 2 keer in de week les op deze paardjes en verder rijden nog 2 a 3 keer in de week vrij. Maar aangezien deze paardjes eigendom zijn van de manege eigenaresse (die dus onder de professionals valt) mogen ze nu nog steeds niet starten op WRAN erkende wedstrijden of zie ik dit nu verkeerd?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:54

Citaat:
en
door tenminste twee andere ruiters, ingedeeld in dezelfde categorie als de aanvrager, ondertekend
te worden. Indien het bestuur besluit toe te stemmen, geldt deze toestemming voor minimaal één

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:47

Dit wijzigingsvoorstel is goedgekeurd tijdens de ALV van de WRAN

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:14

Yorel schreef:
Citaat:
ingedeeld in de “B”, “G’, of “A” categorie, te starten in de beginners- resp. amateurklasse.

Het houdt dus in dat mensen niet op manegepaarden mogen starten toch? Wij hebben namelijk een paar meiden op de manege die hun "verzorgpaardje" zelf hebben afgericht (wel onder begeleiding, voordat daar weer commentaar op gegeven wordt). Deze meiden rijden 1 a 2 keer in de week les op deze paardjes en verder rijden nog 2 a 3 keer in de week vrij. Maar aangezien deze paardjes eigendom zijn van de manege eigenaresse (die dus onder de professionals valt) mogen ze nu nog steeds niet starten op WRAN erkende wedstrijden of zie ik dit nu verkeerd?

Zou iemand nog even kunnen zeggen of ik dit goed zie?