Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

calemity_jane schreef:1x is genoeg hoor xono
Wist ik wel, maar ik had mijn berichtje al geschreven toen ik zo'n melding kreeg dat er nog iemand gepost had. Ik heb er veel tijd en moeite ingestopt en ook al herhaal ik precies wat Tenfold zegt, ik plaats het gewoon, dan heb ik het niet voor niets geschreven
spotlesstari schreef:mijn hengstje van 3 jaar is ook half appaloosa half quarter
tabasco tari ×olitos joyse.het enige nadeel is dat hij geen papieren heeft omdat hij geen hele quarter of appie is.bij de quarter mag hij niet ingeschreven worden en bij de appaloosa wel maar dan komt er een teken of letter voor te staan omdat hij geen appaloosa kenmerken heeft hij lijkt op zijn vader maar ik ben druk bezig om toch die papiertjes te krijgen.ook mag je met een half bloedpaardje bepaalde wedstrijden niet in zoals uitsluitend quarter wedstrijden of appie wedstrijden dat is wel jammer maar NRHA wedstrijden wel
).kris_ schreef:Wat is het verschil tussen een half quarter en een quarter?
Citaat:Buiten het feit dat een 'halfje' een stuk goedkoper zou moeten zijn (en het vaak ook is) heb je ook maar de helft van wat een Quarter voor staat.
Sugarmiss schreef:Buiten het feit dat een 'halfje' een stuk goedkoper zou moeten zijn (en het vaak ook is) heb je ook maar de helft van wat een Quarter voor staat.Nu zijn er binnen het Quarter ras al genoeg verschillen, maar meestal kiezen mensen toch voor een bepaald stevig gespierd uiterlijk in kombinatie met een klein maar geprononceerd hoofd met kleine oortjes.
Ga je dit 50% verdunnen met iets anders heb je dus kans op iets wat niet meer lijkt op het originele Quarter uiterlijk. Al zal het bij bepaalde kombi's heel leuk kunnen uitpakken.
Waarom dan nog kiezen voor een half-quarter ??
Alleen omdat het betaalbaar is, dat zijn genoeg andere rassen ook.
wigchert schreef:Je kan je Halve Quarter gewoon inschrijven bij het
American Half Quarter Horse Registry in Arizona.
Op deze site http://www.halfquarterhorseregistry.com staat alles uitgelegt.
Peterina schreef:Citaat:Hier wil ik nogmaals iedereen op attent maken dat dit niet een RAS register is en dat je voor je lidgeld ($25), inschrijvingsgeld van je paard (lid $35, geen lid $50) duur moet betalen.
Je krijgt een A4'tje als registratie bewijs van je paard die op ieder fatsoenlijke kleuren printer af te drukken is. Dan nog ... deze registratie bewijs is niet geldig als je een paardenpassport aanvraag en kan niet dienen in Europa als bewijs van afstamming.
Ik heb alle aanvraag papieren thuis liggen. Hoe kun je deze paarden nog als halve-Quarters zienCitaat:Ik heb twee halfbloeden beiden met dezelfde AQHA vader en beiden uit dezelfde merrielijn.
De oudste (2.5 jaar) is uit een halfbloed arabier x AA/quarter kruising
Halfbloed arabier = 50% arabier ??Peterina schreef:Ik heb
twee halfbloeden beiden met dezelfde AQHA vader en beiden uit dezelfde merrielijn. .
Wederom