[WN] Verplaatsing BVA - Les op Ayesta

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frayba

Verplaatsing BVA - Les op Ayesta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 19:31

De dubbele les Versatile Horse die Brigitta heeft bemachtigd op Ayesta is verzet van morgen 18/2 naar zaterdag 28/5. De bodem van de buitenbak is door de vorst erg hard, van de grote rijhal is niet zeker dat we die helemaal voor ons zelf hebben, en de kleine rijhal is wat te krap om lekker changementen te oefenen.

Voor een optimaal rendement van de lessen hebben we in overleg met Brigitta besloten om de lessen uit te stellen tot het weekend waarin Brigitta en Jan toch al op de Together Ranch zijn: 28 mei. Voor eventuele kijkers is 28 mei trouwens ook een stuk aantrekkelijker.

Groeten,

Chris.

WWranglers

Re: Verplaatsing BVA - Les op Ayesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 06:46

Ja hoor, dan eindelijk bijna 28 mei!! Toeschouwers en enthousiastelingen zijn uiteraard welkom om te komen kijken Knipoog De les begint om 15.00 uur tot ongeveer 16.00 uur!!

Dus komt allen!! *LOL*

Tot Zaterdag,
Brigitta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 07:54

Heel veel plezier gewenst in Papenburg Jan en Bri! Als jullie er net zo veel leren en lachen als wij vorige week, dan staat je een TOPweekeinde te wachten!
En heeeeeeeel veel plezier op Ayesta natuurlijk he!
(het is te ver om 'even' te komen kijken helaas)

WWranglers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:40

Son, dank je wel. We hebben er erg veel zin in Knipoog .

Helaas kan ik mijn kanjer Wit niet meenemen die staat sinds vorige week licht hoefbevangen Verdrietig. Heeft ie nog nooit gehad, het is echt zo sneu voor hem, hij snapt er niks van dat hij alleen mag wandelen en steeds in de paddock moet staan, gelukkig krijgt hij veel knuffels van iedereen daar maakt ie dan ook danig misbruik van.....

Gelukkig wel de mogelijkheid om een ander paardje mee te nemen en Jan neemt natuurlijk zijn inmiddels 4-jarige dame mee, gaat dus helemaal goedkomen. Het weer wordt ook super dus dat zit wel goed.

Jammer dat je me niet komt aanmoedigen voor de les met Ayesta, kan wel wat support gebruiken Ja.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:43

Ach op zo'n geweldig paard gaat het vast allemaal vanzelf...... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:55

Haha! Tuuuuuurlijk gaat dat vanzelf, je hoeft alleen maar op een knopje te drukken Haha! Hahaha dat hoor je immers zo vaak; "Tja, op ZO'N paard kan ik het ook!".... Nou, ga d'r maar aan staan.... Tong uitsteken

Bri dat komt vast allemaal goed.

Wat sneu dat Wit niet meekan, maar wel fijn dat je een ander paardje meekan. Je mag anders ook Milena mee hoor, dan kom je d'r maar halen. (serieus aanbod, mag gerust)

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:58

Waarschijnlijk wel een kwestie van op het knopje drukken, maarja, vind het knopje maar eens Knipoog

Ik was heel benieuwd wanneer de les zou zijn en ben nóg benieuwder naar het verslag.

Jan & Bri: heel veel plezier komend weekend!

=^.,.^=

WWranglers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 09:24

Hihihi, hoop dan maar dat het aan knopje duidelijk staat aangegeven ben tenslotte natural Blond .

Erg lief van je dat ik Mileen zou mogen lenen Bloos.Maar ben al een tijdje met dat merrietje bezig, weet zeker dat het voor mij en voor haar heel leerzaam wordt. Maar in ieder geval bedankt voor je vertrouwen Ja .

Jullie horen zeker nog hoe ik het er van af gebracht heb Doei! .

WWranglers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 08:58

He he dan eindelijk tijd gehad om e.e.a. even op papier te zetten het is wel wat lang geworden. Knipoog

Ja hoor vrijdagochtend rond 11.00 uur spulletjes ingeladen, paardjes in de trailer, zelf in de auto stappen en wegwezen.

Zo rond 14.30 in Papenburg aangekomen, paardjes uitladen en lekker in de wei gezet. Zelf een overheerlijk drankje drinken;-). Spulletjes naar de kamer gebracht, zadels/ hoofdstellen e.d. uitgeladen.

Tijd voor de 1e les op Ayesta. Gepoetst, gezadeld en de bak in. Na eerst wat onwennig in de rondte gestapt / gestuurd te hebben, tijd voor de draf, een galopje, met de opmerking van Chris wel aanpakken hoor, gewoon rijden….. Bloos Hmmm ja natuurlijk maar het is wel jou paard en straks verpest ik van alles, spookt er door mijn hoofd.

Gewerkt aan buiging, stelling, jog, extended jog, galopwissels, lope-overs, versnellen, terugkomen etc. Een geweldige, leerzame les met uitstekende uitleg van Chris en een fantastische Ayesta die ondanks het warme weer toch enorm haar best heeft gedaan en zich waarschijnlijk afvroeg: wat voor een muts heb ik nu op mijn rug !?!?!. Ziek

Zaterdag om 15.00 tijd voor de 2e les met Ayesta met als doel een nette versatile proef te rijden. Ayesta uit de wei gehaald, lekker gepoetst, haar lekkere plekjes gevonden, Ayesta met een enorme uitschuiflip. Opzadelen en de bak in. Chris had inmiddels de proef uitgezet, het hek, de L, om de 8 meter pionnen voor de changementen, 3 balken met de laatste verhoogd voor de lope-over. Na in gereden te hebben met nog wat advies van Chris, tijd voor het echte werk;-).

Opstellen bij het hek, door het hek, vlakbij de L-achterwaarts, oppassen dat je uitkomt en dat je paard dus niet met z’n neus in het hek zit, Na de L- iets draaien naar links, aangaloperen naar de lope-over, hellup zo kort op elkaar, niet genoeg verzameld laatste balk omver……pffff… Rolleyes
Door in galop naar de volgende lange zijde, jawel de changementen, doordat ik steeds te laat was Blond , kwamen we dus niet uit bij de laatste pion, extended naar de overkant, jog op de korte zijde, extended terug, dan het reining gedeelte. In rechter galop 1½ grote, snelle cirkel naar rechts, 1 kleine cirkel naar rechts, okee had kleiner gekunt, maar ze kwam netjes terug in tempo, stop 2 spins naar rechts, volgens Chris kon ze het veel sneller, maar okee, in linker galop 1 kleine langzame cirkel, links, stop, 2 spins links. In rechter galop ¾ cirkel naar rechts en rechtuit richting het einde van de arena, sliding stop, 10 passen achterwaarts.

Okee nog een keer proberen. Hek, L, lope-over, changementen, Yes voelt super, nog een te grote – Wow! - op mijn gezicht dus te laat om de extended in te zetten. Okee weer overnieuw proberen, gelukkig is het geen wedstrijd, en kun je alles weer gewoon nog een keer doen.

Na een aantal keren de proef gereden te hebben, okee niet perfect, maar wel heel gaaf, helaas tijd om te stoppen. Huilen

Een geweldige ervaring om te mogen voelen wat ik gevoeld heb. Een paard wat werkwillend is, geweldig getraind is, wacht totdat je aangeeft wat ze moet doen, als je het dan goed aangeeft ze de oefening ook correct uitvoert. Voor een 15-jarige dame, zo soepel en makkelijk te buigen, zo licht op de hulpen…………ja wat kan ik nog meer zeggen……………. OK dan! pst. gelukkig dat zo'n paardje alles van zelf doet! Knipoog
Wij zijn heerlijk verwend door Kitty, onze paardjes hebben zich over het algemeen voorbeeldig gedragen, zelfs tijdens de leerzame lessen van Chris. De paardjes overdag lekker op het land ’s avonds op stal, helemaal toppie. Lekker eten, geweldig weer, gezelligheid, lekker een beetje niks doen en af en toe een paardje rijden en dan nog wat leren ook, wat wil een mens nog meer!

Wij hebben een heerlijk weekend gehad bij de Costa del “Knol” . Zeker voor herhaling vatbaar. Doei!

Chris en Kitty nogmaals bedankt!
Jan & Brigitta.

WWranglers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:05

Nog eventjes wat fotootjes van Ayesta met mij:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Onze paardjes lekker op het land!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:21

Wat een leuk verslag! Leerzaam dus ook.

WWranglers schreef:
Na eerst wat onwennig in de rondte gestapt / gestuurd te hebben, tijd voor de draf, een galopje, met de opmerking van Chris wel aanpakken hoor, gewoon rijden….. Bloos Hmmm ja natuurlijk maar het is wel jou paard en straks verpest ik van alles, spookt er door mijn hoofd.
Jan & Brigitta.

Dit herken ik zo Haha! . Dat gevoel had ik nu ook op Painted Specialena. Bloos

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:28

Gewéldig moet dat zijn. Ik heb best al op heel wat westernpaardjes gezeten, maar op een paardje als Ayesta lijkt me écht super.
Dot en ik gaan zeker ook es naar Papenburg en ik hoop dat ik ooit met haar in de buurt kan komen van wat Chris met Ayesta berijkt heeft!

WWranglers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:57

Inderdaad erg moeilijk om dat gevoel van, aaahh het is mijn paard niet, straks verpest ik wat, te onderdrukken, de 2e dag ging het wel beter, had toen wel zoiets van gewoon rijden, Chris is erbij dus als er iets dramatisch gebeurd hoor ik het vanzelf.

Gewoon rustig verder trainen Francis, wie weet ooit... Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:06

Oh ja, ik ga lekker aan de gang straks (als Dot weer beter is) en ik zie wel hoe ver ik ga komen... ik heb geen haast, laat Dot het tempo aangeven, maar ik hoop ooit het APHA Championship op haar naam te kunnen zetten en in een paar onderdelen een ROM te bemachtigen... Maar dat zijn wensen, geen eisen...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:36

Wow, wat gaaf om op zo'n crack als Ayesta te mogen rijden! ......... *zoekt 'jaloers'-smiley Clown

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 17:02

WWranglers schreef:
Inderdaad erg moeilijk om dat gevoel van, aaahh het is mijn paard niet, straks verpest ik wat, te onderdrukken, de 2e dag ging het wel beter, had toen wel zoiets van gewoon rijden,

Birgitta: hartelijk bedankt voor de fantastische training die je Ayesta gegeven hebt: we zijn vandaag op de EWU A wedstrijd in Dönsel (kwalificatie voor de DK) 1e geworden in Open Super Horse met 70 1/2 punten in een veld van 19 deelnemers! Haha!

Na het weekend volgen de foto's op m'n website.

Groeten,

Chris.
Laatst bijgewerkt door Frayba op 03-06-05 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:14

Kijk Birgitta, zo kun je het ook zien Lachen
@Chris: van harte gefeliciteerd! *o/*

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:31

OK dan! Way to go, Chris!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:52

Klinkt geweldig Bri! Hartstikke leuk! Je staat trouwens ook mooi op Ayesta hoor!

En Chris, gefeliciteerd met weer een mooie prestatie met je supermerrie!

WWranglers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:15

Chris Gefeliciteerd, harstikke goed, wat zijn jullie toch een fantatische combinatie!!

p.st. Geloof niet dat de eer van de training mij toekomt Bloos , maar toch bedankt Knipoog .