[WN] OZ zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

phillien

OZ zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 15:09

ik heb sinds vorig jaar zadel van mijn dromen een (OZ)australian stock (geen zadelmarkt zadel)

ik ben er heel heel heel blij mee.
alleen 1 maartje er zat maar 1 singel bij(particulier gekocht) wie weet waar ik zo`n singel kan kopen of moet ik die speciaal laten maken, het is geen western singel want dat zou makkelijk zijn geweest

wie kan me helpen

Anoniem

Re: OZ zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 15:38

Wat voor singel zit er bij dan? een vriendin van me heeft ook een stockzadel maar daar zit een gewone westernsingel aan volgens mij.
Maak er anders even een foto van en plaats 'm even bij je bericht!

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 15:58

kijk eens bij www.animoruitersport.nl en stuur ze een mail
zij verkopen bijzondere zadels en weten misschien ook waar je aan zo een singel kan komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 17:04

Bedoel je de singel zelf of de singelstoot ??
Bij western zijn dit 2 enkele riemen, aan de ene kant een korte en aan de andere kant een lange.
Bij engels hoor je 2 of 3 singelstoten te hebben en aan de singel zelf zitten dan ook 2 gespen.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 17:46

het gaat echt om de singel zelf

de singel bestaat aan 1 kant uit 2 gespen (zoasl bij engelse singel) en de andere kant 1 ""engelse"" gesp en 1 hele lange leren riem(bijna halve meter-meter) die je door een ring ("singelstoot") moet halen en maak je vervolgens aan gesp vast die aan de singel zit.

ik zal proberen te fotograveren/tekenen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 17:57

Ik denk dat die kant waar die lange leren riem samen met die ene gesp zitten, ongeveer hetzelfde werken als bij een westernzadel. Alleen zit de lange riem daar aan het zadel en niet aan de singel.

Ik heb het systeem nog niet eerder gezien, maar waarom zou het zo niet werken.
Als je na 1x de riem door de ring gehaald te hebben teveel riem overhoud zou je hem nog een keer door de ring kunnen halen voor je hem aan de gesp vastzet.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 18:03

phillien schreef:
het gaat echt om de singel zelf

de singel bestaat aan 1 kant uit 2 gespen (zoasl bij engelse singel) en de andere kant 1 ""engelse"" gesp en 1 hele lange leren riem(bijna halve meter-meter) die je door een ring ("singelstoot") moet halen en maak je vervolgens aan gesp vast die aan de singel zit.

ik zal proberen te fotograveren/tekenen

Afbeelding

links is dus :: 1 hele lange leren riem(bijna halve meter-meter) die je door een ring ("singelstoot") moet halen en maak je vervolgens aan gesp vast die aan de singel zit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:10

Apart Clown , maar zolang het werkt zie ik het probleem niet zo Knipoog
Om op je vraag terug te komen. Er zit een singel bij , dus kun je je zadel toch aansingelen of is die singel te kort/te lang ?? dat je er een andere bij wilt hebben ??

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:28

Je zou de Horseman outfitter eens kunnen vragen. Die maakt ook zelf Australian Stock saddles, dus die kent het systeem misschien en heeft waarschijnlijk wel singels liggen en anders kan hij hem in ieder geval voor je maken.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 21:12

Sugarmiss schreef:
Apart Clown , maar zolang het werkt zie ik het probleem niet zo Knipoog
Om op je vraag terug te komen. Er zit een singel bij , dus kun je je zadel toch aansingelen of is die singel te kort/te lang ?? dat je er een andere bij wilt hebben ??

ik heb er ook geen problemen mee, als je mijn eerste berichtje goed had gelezen dan had je er uit kunnen begrijpen dat ik opzoek ben naar nog zòn singel, ik heb maar 1 singel en ik hou ervan om afte wisselen 1 schoon en 1 in gebruik zodat ik altijd een schone heb als het nodig is

(wij houden ervan om door modder en plassen te racen dus van top tot teen lekker zwart te zijn na een buitenrit)

ik wil graag weten of iemand misschien weet waar ik ze kan kopen of dat ik naar een zadelmaker moet om ze te kopen

nu hebben een paar het gehad over Horseman outfitter , volgens mij is dat die zaak in groningen land waar ik niet zo blij mee ben.(veendam geloof ik)
ik ben daar eerst wezen kijken voor een australian maar daar gooide ze de zadels gewoon op de grond er werd erg slorig mee om gegaan en er zat zelf een gat in zweetblad en dan nog de vollpond betalen, nee dankje/

maar goed ik zal toch even bellen vragen of ze die singels hebben

*edit*
even mezelf verbeteren het was animo ruitersport waar ze zo slordig omgingen met de zadels

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:48

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 11:23

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:25

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 11:28