[WN] Inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 20:35

Ik ben een beetje nieuwschierig, hoe oud was jullie paard toen hij/zij werd ingereden?

Groetjes Klaas

smax

Re: Inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:41

2,5 zadelmak, 2,7 ingereden

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:23

Ginger was ruim 2,5 toen ik begon met een zadeltje opleggen ik begon pas 'echt' te rijden toen ze ong. 3 was. Nu heb ik weer een jonkie, zij word over 2 weken 3 en in de vakantie volgende week ga ik beginnen met zadelmak maken en longeren. Rijden zal dan wel een paar weekjes daarna komen ligt eraan hoe snel ze leert Pling

Suske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:24

Mijn eerste paardje was 2 toen we ermee begonnen en is op 2,5 ingereded.
Mijn tweede paardje was/ hebben ze geprobeerd in te rijden toen ie jonger was dan 3 maar das nie gelukt dus die heb ik zelf ingereden toen hij 3 was.
Mijn derde paardje is ingereden daar zijn ze mee begonnen toe nze 2 was met lange lijnen werk en zo en toen ze dat beheerste is ze ingereden dat is ongeveer op 2,3 á 2,5 geweest.
Mijn vierde paardje is ingereden op 18 maanden.

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:47

Suske schreef:

Zo snel!!! Verward

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:48

Clown o o o

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:53

ze zeggen toch altijd hoe ouder hoe gekker??? dus logisch toch Clown Knipoog

missgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:10

We zijn begonnen met grondwerk toen Shady ruim 2,5 jaar was en pas in het zadel gaan zitten toen ze bijna 3,5 jaar was.

Dat we ruim de tijd hebben genomen om allerlei grondwerk en haltertraining te doen, heeft later toen ik erop ging zitten, duidelijk zijn vruchten afgeworpen.

Met veel hulpen of vreemde dingen was ze al bekend.
Zou het de volgende keer weer op die manier en met die leeftijd doen.

Marjan

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:40

Simply was 4 en Jeddah ruim 3...

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:02

Jolene 4 jaar
Sissy 3jaar
Steaming 3 jaar
Jewel 3 jaar
Maar dan ook echt 3 jaar en niet 3 jarig vanaf 1 januari

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:03

B'elanna was ruim drie.
En ook Wiz ga ik echt niet eerder opzitten dan eveneens drie jaar oud.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 23:27

Happiness schreef:
Suske schreef:

Zo snel!!! Verward

Echt er op zitten en alles of begonnen met grondwerk? Als ik het goed heb is dat 1,5, dan kunnen ze er qua bouw er misschien wel aan toe zijn (ook lang niet alle paarden denk ik!!!) maar psygisch is denk ik een heel ander verhaal?!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:31

klaasjuhhhh
geldt de laatste zin in je onderschrift alleen voor mensen . of ook voor paarden

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 23:33

Slapen Cool *Moet Klaasjuhhh nog even een nachtje over slapen* Cool Slapen

Tis nu te laat om na te denken Haha! Clown Vork

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:49

Mijn paard was (net) drie toen hij ingereden werd (door Wendy van Osch).

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:07

Ik heb mijn paard zadelmak gemaakt en een aantal keren per week gereden toen hij 2 jaar en 3 maanden was.
Dat was toen ik nog geloofde in het 'feit' dat westernrassen eerder ingereden kunnen worden. En soms vraag ik mij weleens af of een aantal problemen toch daar vandaan komt.
Mijn merrie pak ik pas op als ze 4 is. Ik ben nu met wat grondwerk bezig, met 3 jaar wil ik haar spelenderwijs zadelmak maken, winter weer rust en dan met 4 weer oppakken.

ponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:16

ben er nu mee bezig en de pony is ongeveer 7.......is me verzorgponytje hihihi
de ander is 2,5 en daar ben ik nog niet mee begonnen.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 10:19

klaasjuhhh schreef:
:Z Cool *Moet Klaasjuhhh nog even een nachtje over slapen* Cool Slapen

Tis nu te laat om na te denken Haha! Clown Vork

Alleen voor mensen (bij paarden kan ik zo niet bedenken Tong uitsteken)

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:12

Faiz was drie (qua verjaardag, dus niet op 1 jan.) toen hij voor het eerst een zadeltje op kreeg. Hij is nu ruim 3.5 en kan de basisgangen onder de man netjes uitvoeren. Vind ik genoeg. Momenteel doet hij niks anders dan spelen,eten en slapen. Hij groeit erg hard op het moment en dat heeft 'rust' nodig vind ik.

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:27

Net begonnen (Moon wordt deze maand 3 jaar). Ondertussen is hij zadelmak en begint hij te snappen dat hij al lopende iemand moet dragen Nagelbijten / Gniffelen en het sturen begint er ook een klein beetje in te komen. Ach gut

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:49

De mijne was 3 1/2 toen ik haar ingereden heb. Een half jaartje later is ze met zwangerschapsverlof gegaan. Ze was toen niet te rijden zonder haar veulen en dus heb ik gewacht totdat het veulen afgespreend was voor ik verder ging.

Suske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:05

18 maanden is vroeg. Ze is ingereden in de States en kwam als 2 jarige naar Europa toe en toen kon ze alles ze was er nog niet goed in maar de basis was gelegd.
Maar in de states hebben paarden de 90 days wat inhoud dat ze de basisprincipes leren. Teugelwijs, walk, jog, lope.
En zij kwam hier als 2 jarige en kon al een kleine slidingstop, spins draaien althans ze stapte voor over en liet soms de achterbeen staan. En ze was al voor een groot gedeelte los in je handen. Maar ja dat is daar gedaan en ik kocht haar pas als 3 jarige.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 15:28

Suske schreef:
18 maanden is vroeg. Ze is ingereden in de States en kwam als 2 jarige naar Europa toe en toen kon ze alles ze was er nog niet goed in maar de basis was gelegd.
Maar in de states hebben paarden de 90 days wat inhoud dat ze de basisprincipes leren. Teugelwijs, walk, jog, lope.
En zij kwam hier als 2 jarige en kon al een kleine slidingstop, spins draaien althans ze stapte voor over en liet soms de achterbeen staan. En ze was al voor een groot gedeelte los in je handen. Maar ja dat is daar gedaan en ik kocht haar pas als 3 jarige.

Daar kun jij dan niets aan doen, maar als je van een paardje weet dat ze met anderhalf jaar al beleerd is, wat was voor jou de reden om haar dan alsnog te kopen? Grote kans dat ze het niet meer doet over een paar jaar.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 15:32

Suske schreef:

Ow zo, nu snap ik het Knipoog

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 15:37

Ik vind dat je goed moet kijken naar je paard!!!! Sommige Quarters zijn met 2,5 al sterk genoeg om ze licht in te rijden. Mijn merrie was dat niet dus heb ik gewacht, maar mijn trainer heeft een halfzusje van haar en die was al zo groot en sterk dat het geen probleem was om er een paar keer op te zitten. En dan moet je uitkijken dat je niet te veel vraagt en stoppen als het te lekker gaat. Het zijn uiteindelijk nog maar tieners.