Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Karin1979 schreef:
Arabier, haflinger kunnen ook wel geschikt zijn...
Alice01 schreef:hahaha met een Welsh kan het anders ook hoor!
schaapjuh schreef:Zelfs een Belgisch Trekpaard

yvvv schreef:schaapjuh schreef:Zelfs een Belgisch Trekpaard
Haha, en dat slaat op die foto's
(Of ben ik nou gek:) )
Ik snap ook niet de redenering van de mensen die vragen met
welk ras western gereden kan worden? Want voor springen heb je
toch ook niet een bepaald ras, voor dressuur toch ook niet?
Ja, tuurlijk heb je uitblinkers, in de western zijn dat dan toch de
quarter, paints en appaloosa's, maar waarom zou het niet kunnen
met een ander ras?
Niet banketstaaf tegenover de TS bedoeld, maar vraag me het gewoon af!
klaasjuhhh schreef:Een paard moet bijv. sterk in de achterhand zijn voor de slidingsstops (als je echt wat wilt bereiken).
Recreatief gezien (buitenritjes enzo) kan je met elk paard wel western rijden..
Maar toch heb ik het liefst een quarter/paint![]()
![]()
![]()
![]()
Anya schreef:Dat komt omdat je door (vaak vooral quarter-eigenaren) zo vaak verteld wordt dat het eigenlijk niet kan.
...yvvv schreef:klaasjuhhh schreef:Een paard moet bijv. sterk in de achterhand zijn voor de slidingsstops (als je echt wat wilt bereiken).
Recreatief gezien (buitenritjes enzo) kan je met elk paard wel western rijden..
Maar toch heb ik het liefst een quarter/paint![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, maar de achterhand kan getraind worden, Nina is daar bijvoorbeeld
het levende voor beeld van!!!
En ik vind niet dat als je slindings maakt, dat je dan pas echt wat
hebt bereikt hoor! De westernsport is toch niet voor niets zo veelzijdig??
je kan juist met zoveel rassen rijden (en dan heb ik het over
wedstrijden, of iig intensief trainen/rijden) omdat de westernsport
zo veelzijdig is! Als je paardje de cowsence niet lekker oppakt, kun
je reining of trail of whatever gaan proberen!!
Daarom snap ik die vragen niet, want bij het engels rijden wordt toch
ook niet gezegd: Alleen Arabieren zijn er goed voor?! Waarom bestaan
er dan zoveel rassen?![]()
Maar quarter, paints zijn er meestal echt op een bepaald iets gefokt, waardoor ze al een bespierde kont hebben...
Klaasjuh jij bent nog een klein manneke
En je hebt een quarter ja, dat klopt, maar die is nog niet ingereden omdat ie nog jong is...Had jij dat ook allemaal verteld als je zelf geen quarter had??smax schreef:Klaasjuh jij bent nog een klein manneke
En je hebt een quarter ja, dat klopt, maar die is nog niet ingereden omdat ie nog jong is...Had jij dat ook allemaal verteld als je zelf geen quarter had??
Kijk Nina is een fjord die dus wel kan sliden, maar dan ga ik er niet vanuit dat elke fjord dat kan, zo ga ik er ook niet van uit dat ale Quarters het kunnen, ik denk ligt dus ook aan de manier van rijden/trainen, ik heb genoeg quarters gezien die het dus slechter deden als andere rassen.
Laat ook maar....
Wat moet je met een paard als je het belangerijk vind dat het een sterke achterhand heeft, de rest telt toch ook mee
Klaasjuhh schreef:Een paard moet bijv. sterk in de achterhand zijn voor de slidingsstops (als je echt wat wilt bereiken).
precies wat ik bedoel
. Hij kan dus niet sliden.
Hij begint wel steeds beter op zijn achterhand te stoppen en zet hem er ook wel eens onder.
) Anya schreef:Ik heb net twee posts verplaatst naar de mesthoop. Het is zeker niet de bedoeling de discussie in een scheldpartij te laten uitlopen. Dus als je het niet met elkaar eens bent, dan kun je die discussie gewoon aangaan.